2 צפייה בגלריה
פארס עסאף אל-עמירי
פארס עסאף אל-עמירי
ההרוגים בתקיפה שמיוחסת לישראל: עיסא מוחמד אחמד (מימין) ופארס עסאף אל-עמירי
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח הערב (שני) כי בתקיפה שיוחסה לישראל היום בצהריים באזור דמשק נהרגו קצין וחייל סורים ממערך ההגנה האווירית. לפי הדיווח, השניים נפצעו בתקיפה באזור אל-כיסווה, שממוקמת כ-13 ק"מ מדרום לדמשק, ומתו מאוחר יותר מפצעיהם. בתקיפה נפצע חייל נוסף, ונגרם נזק רב ביעדים שהותקפו.
לפי הדיווח, יעדי התקיפה היו אתרים צבאיים שמשמשים את חיזבאללה ואת המיליציות הפרו-איראניות בפרברי דמשק. בנוסף, הותקף שדה התעופה הצבאי בדימאס שבמערב דמשק - שמשמש את איראן וחיזבאללה באופן ישיר.
במקביל, בערוץ הסעודי "אל חדת" דווח כי אחת התקיפות היום פגעה בקרבת בניין שבו נועדו גורמים מחיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים. עוד דווח כי אחד מיעדי התקיפה היה שיירת אמצעי לחימה איראנית-אסטרטגית שעשתה את דרכה ללבנון. אולי זו הסיבה לדחיפות של ביצוע תקיפה לאור יום.
2 צפייה בגלריה
שובלי עשן בדמשק
שובלי עשן בדמשק
נזק רב ליעדים שהותקפו
הדיווח על התקיפה בצהריים פורסם בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא. גורם צבאי סורי אמר ל"סאנא" כי "בסביבות השעה 14:00 ביצעה ישראל תקיפה אווירית בכמה טילים נגד כמה יעדים באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו פעלו נגד ההתקפה והצליחו ליירט בהצלחה חלק מהטילים".
הדיווח הקודם על תקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק פורסם בסוריה ביום שישי. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח בשבת כי בתקיפה בסוף השבוע נפגעה תשתית להרכבת חלקי מל"טים איראניים. לפי הארגון, באתר שנפגע היו ציוד ומערכים לוגיסטיים צבאיים שנועדו להרכיב מל"טים שחלקיו יוצרו באיראן ונשלחו לסוריה.
כלי הטיס הבלתי מאוישים מיועדים להרכבה בשדה התעופה הצבאי דימאס באזור דמשק. לפי הדיווח אתמול, האתר הזה הושמד בתקיפה ביום שישי. עוד טוענים בארגון האופוזיציה למשטר בדמשק כי בנוסף לפגיעה באתר ההרכבה, נפגעו גם אחד ממסלולי ההמראה בשדה התעופה הצבאי ומכ"ם צבאי שנמצא באתר.
הרשת הסעודית "אל-ערביה" דיווחה אתמול כי התקיפה ביום שישי כוונה נגד יעדים של יחידה 4400 בחיזבאללה, שלפי הרשת אחראית על העברת ציוד ואמצעי לחימה ללבנון. "שמו של מפקד היחידה הוא חאג' פאדי, והיא פועלת כמה שנים", נטען בדיווח.
לפי הדיווח, "בחודשים האחרונים היחידה פעלה להבריח נשקים מסוכנים לידי חיזבאללה בתיאום עם כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן. במהלך השנים האחרונות ישראל תקפה כמה פעמים יעדים של יחידה 4400 על אדמת סוריה. החומרים המסוכנים שהיחידה מבריחה מסוריה ללבנון מוברחים תחת אמתלה של 'ציוד הומניטרי'".