בעקבות מתקפת הפתע על ישראל, במשרד החינוך עדכנו בצהריים (שבת) כי לימודים לא יתקיימו מחר בכל רחבי הארץ, גם לא במסגרות החינוך המיוחד. זאת לאחר שבפיקוד העורף הודיעו קודם לכן כי מסגרות החינוך לא יפעלו באזורי עוטף עזה, מערב ומרכז הנגב, מערב לכיש, לכיש, שפלת יהודה, השפלה, ירקון, דן, שרון, שומרון וירושלים.

עוד עדכנו במשרד החינוך כי מחר לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ופעילויות חוץ בית-ספריות, ובכלל זאת טיולים וסיורים. בנוסף, ערים רבות ברחבי הארץ הודיעו על פתיחת מקלטים ציבוריים, ועדכנו על צמצום התקהלויות ופעילויות.
קראו עוד:
הבוקר בשעה 6:30 יצא חמאס להתקפה כנגד מדינת ישראל: בוצעו פשיטות של מחבלים לשטח הארץ מהיבשה, במצנחי רחיפה ומהים. נכון לשעת צהריים עדיין נותרו מוקדי לחימה בכפר עזה, שדרות, סופה, בסיס זיקים, נחל עוז, בארי, מגן ומחנה רעים. דובר צה"ל הודיע על פתיחת מבצע "חרבות ברזל": "הקפצנו כוחות גדולים לדרום כולל יחידות מובחרות ומפקדים בכירים. הכרזנו על גיוס מילואים נרחב, חסימות צירים ומצב מיוחד בעורף".
בארבע השעות הראשונות של האירועים שוגרו כ-2,200 רקטות לישראל – רובן לעוטף עזה, אך גם לשפלה, לגוש דן ולאזור ירושלים. מד"א עדכן כי לפחות 40 ישראלים נרצחו במתקפה משעות בוקר.
במשרד החינוך פתחו קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, כדי לתת מענה ולתמוך רגשית בתלמידים, בהורים ובצוותי חינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5