שעות אחרי שנחשף הסדר הטיעון עם סגן נ', שירה למוות בשוגג בשני חבריו ליחידת אגוז רס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון, אלמנתו של אלחרר, אור, הביעה זעם מכתב האישום המתוקן. נ' שלא התנצל בפני המשפחות במהלך השבעה, יורד לדרגת סמל וייגזר עליו מאסר על תנאי. "האמנתי שאם לא נלקחה אחריות - ההליך הזה יטיל עליו את האחריות על הריגתם. איך אפשר לכתוב בכתב האישום 'ביצע ירי שממנו נפגעו המנוחים?' הלוואי שהם היו רק נפגעים, שהיינו מבלים איתם בהליכי שיקום - ולא באים לבתי העלמין", אמרה אלחרר.
2 צפייה בגלריה
רסן איתמר אלחרר ז"ל ואשתו
רסן איתמר אלחרר ז"ל ואשתו
אור ורס"ן איתמר אלחרר ז"ל. "הלוואי שהיינו מבלים איתם בהליכי שיקום ולא באים לבתי העלמין"
(צילום: דני לחמי)
המפגש בין בנות הזוג של אופק ואיתמר, אפריל 2022

סגן נ' הודה והורשע הבוקר במסגרת הסדר טיעון בכתב האישום המתוקן, שבו מיוחסת לו עבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות - ולא גרימת מוות ברשלנות. "אין לי מילים שיביעו את הכאב שלי מכל האירוע הבאמת נורא הזה. אני מצטער על זה מאוד", אמר נ', שגזר דינו יינתן ביום חמישי הבא.
אלמנתו של איתמר, אור, שחזרה כי "לפני שנתיים וחצי בדיוק, 13 בינואר, יום חמישי בבוקר, ישבנו המומים בביתנו אחרי לילה ללא שינה, הלומים מהידיעה שאיתמר ואופק נהרגו ככה פתאום. לא במלחמה, לא במבצע או באיזה פעילות יזומה. בשעות האלו התארגנו להלוויות, בלי הרבה מחשבות ובלי שמץ של הבנה על ההשלכות המרובות העתידיות של האירוע עלינו בהווה ובעתיד. בשישי בבוקר הגיעו לספר לנו גרסה ראשונית, ובשבעה הצלחנו לחשוב על נ'. הצלחנו להעביר מסרים שיאפשרו לו 'בקלות' או בנוחות יותר לקחת אחריות על מעשיו וההשלכות".
היא הוסיפה: "נכנסתי למחשבותיו של איתמר, איך הוא היה רוצה שננהג בנ'. את מעט הכוחות שלא היו לי באותם ימים, בזמן שלא הייתי מסוגלת לישון ולאכול ולחשוב, גייסתי כדי להתראיין ולהעביר את המסר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים - קח אחריות ואנחנו סולחים. זה דבר שלא קרה - אפילו לא קרוב לשם - אלא ההפך. האמנתי שאם לא נלקחה אחריות מצד נ', ההליך הזה יטיל עליו את האחריות על הנעשה".
2 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
רס"ן אהרון ורס"ן אלחרר. "אחריות? זה לא קרה, אפילו לא קרוב"
(צילום: דובר צה"ל)
לדבריה, "שנתיים וחצי אחר כך, על פניו מגיעים להסדר. כזה שנותן שקט בעיקר לצה"ל ולבית הדין, אבל ממש לא עבורנו. גם כאן, ברגע הזה, התחושות הן אותן התחושות. בהסתכלות בתוך כתב האישום כתוב שהפעולות שבהן פעל גרמו לפגיעתם של איתמר ואופק. איך בכלל מסתדר לכתוב באותו המשפט 'ביצע ירי שממנו נפגעו המנוחים?!' הדרך בה פעל נ' הביאה להריגתם של איתמר ואופק. ואין לאף אחד זכות להפחית בנעשה. לא לעורכי הדין שמייצגים אותו וכן גם לא לכם. ואם מישהו כאן חושב שיש ביכולתו, אשמח לספר לו על החיים שלי בשנתיים וחצי האלו מאז שבעלי איתמר נהרג".
עוד כתבה: "עצם נוסח כתב האישום בצורה כזו, ממשיך את התחושה איתה אנחנו מתמודדים כל התקופה - זלזול בחיי אדם, אפס לקיחת אחריות. אין הבנה של הנעשה. אין הבנה שנשארו פה משפחות, בנות זוג ומעגלים רבים שהחיים שלהם השתנו ונהרסו באותו הרגע".
אלחרר פירטה שורת חוסר דיוקים, כלשונה, בניסוח כתב האישום. "היה צריך לכתוב בבירור שהירי שביצע גרם להריגת של איתמר ואופק. השימוש ב'נפגעו' מקל ומטשטש את חומרת התוצאה. יש היעדר לקיחת אחריות מצד נ' - לאורך הליך המשפטי ואף בכתב האישום עצמו לא באה לידי ביטוי לקיחת אחריות על המעשים והשלכותיהם, למרות ניסיונות המשפחות לאפשר זאת. ולבסוף, האישום מביע אי-הכרה בעומק הפגיעה והשכול. הדרך בה הוא מנוסח וההסדר לא משקפים הבנה של ההשפעה שיש לאובדן על המשפחות, בנות הזוג והסובבים את איתמר ואופק", כתבה.
היא הוסיפה: "אני כאובה ומודאגת, משום שאני מבינה שלא רק שאיתמר ואופק לא יחזרו, אין לי ולשאר בנות הזוג והמשפחות שמפקידות את בניהן עבור המדינה שום ביטחון בכך שמקרה זה לא יקרה בשנית, כשמתייחסים לזה בכזו קלות ראש בבית הדין הצבאי. מילים יוצרות מציאות, ובבחירת המילים שלכם בחרתם ליצור מציאות שמזלזלת בחיי אדם, מעוותת את העובדות, מזלזלת בכאב של משפחות שכולות ומוחקת את כלל הערכים הבסיסיים עליהם מושתת הצבא שאני מכירה".