הוריו של רוכב האופניים המקצוען גיא תימור ז"ל (21), שנדרס למוות אתמול (חמישי) ליד צומת נהורה שבחבל לכיש, דורשים להאשים את הנהג הדורס, נחמן חורי (20) מקריית מוצקין, בעבירת רצח. תימור, ממושב יד נתן, היה סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים וחבר נבחרת ישראל באופני מסלול ובאופני כביש. הוא הובא למנוחות בבית העלמין באמציה, במזרח לכיש.
2 צפייה בגלריה
 גיא תימור
 גיא תימור
גיא תימור
(צילום: נמרוד הנגבי ורותם פבר)
במכתב ששלחו באמצעות עו"ד שמעון תורג'מן, ההורים גם לא מסירים אחריות מהתנהלות המשטרה שניהלה אחר חורי מרדף שגרם לו לברוח, ואולי גם לפרוץ לצומת ברמזור אדום ולפגוע בתימור ז"ל, כפי שתועד.
"נחמן חורי, פרא אדם בן 20 נהג ברכב שעה שהוא תחת השפעת אלכוהול וסמים כשהוא פסול נהיגה ברכב וללא ביטוח, חצה את צומת נהורה ברמזור אדום ופגע בעוצמה בגיא", נכתב במכתב, "על פי סרטון שצולם מרכב אחר, גיא הועף באוויר ומת במקום. הנהג הפוגע ברח מן המקום והפקיר את גיא למוות ונעצר רק לאחר מרדף (שלגבי אופן ניהולו יהיה לנו מה לומר בעתיד אך בפורום אחר)".
עורך הדין מבקש במכתב מפרקליט מחוז הדרום "ללוות מקרוב את תיק החקירה ולתת הנחיות מתאימות ליחידה החוקרת על מנת להימנע מתקלות ומחדלי חקירה שעלולים להוביל חלילה בעתיד להסדר טיעון מקל, שאליו בוודאי נתנגד.
2 צפייה בגלריה
הרכב של החשוד
הרכב של החשוד
רכבו של החשוד
"ציפיית ההורים היא כי יוגש כתב אישום בעבירה החמורה ביותר האפשרית תוך עמידה על מעצרו עד תום ההליכים של העבריין. אין ספק שלכל הפחות ולכאורה התגבשה עבירה של רצח, לפי סעיף 300 לחוק העונשין, לפיה: 'הגורם בכוונה או באדישות למותו של אדם – דינו מאסר עולם", נכתב.
אמש הוארך בחמישה ימים מעצרו של חורי. סעיפי החשדות נגדו, שהוצגו בבית המשפט, הם בין השאר גרימה בכוונה או באדישות למותו של אדם, הפקרה אחרי פגיעה ועוד. מהחקירה עולה כי חורי לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, והוא היה תחת השפעת אלכוהול.