מסע דקירות בגרמניה: לפחות שלושה בני אדם נרצחו ושמונה נפצעו מדקירות, מהם חמישה באורח קשה, בפסטיבל בעיר זולינגן שבמערבה של גרמניה, שבו משתתפים עשרות אלפי בני אדם. התוקף, שנמלט אחרי שדקר את קורבנותיו בצווארם, טרם נתפס.
(צילום: Reuters)

המשטרה הגרמנית מסרה כי סריקות נרחבות מתנהלות אחר התוקף, לצד תשאול הקורבנות ועדי הראייה. נכון לשעות הבוקר, היא טרם הכריזה על התקיפה כפיגוע טרור, ודובר המשטרה אמר כי בשלב זה מדובר ב"ספקולציות".
המקרה אירע אמש בסביבות השעה 21:45, שעון גרמניה. לפי דיווח ב"בילד" הגרמני, החשוד - שלפי עדי ראייה הוא בעל חזות ערבית - נמלט מהמקום. המשטרה הודיעה על מצב חירום, סגרה את אזור מרכז העיר ומסרה כי החלה במצוד אחר החשוד. מסוקים הועלו לאוויר וכוחות ימ"מ גרמניים הגיעו מכל רחבי מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה. מבקרי הפסטיבל התבקשו לעזוב, והתושבים הונחו להסתגר בבתיהם.
המתקפה אירעה בפרונהוף, כיכר בעיר זולינגן שבה ניגנו להקות במסגרת הפסטיבל. טופיק, מוזיקאי גרמני, אמר שהוא ניגן על במה סמוכה כשמתקפה התרחשה. לדבריו, סיפרו לו על מה שקרה - אך ביקשו ממנו להמשיך לנגן "כדי לא לגרום להתקף פאניקה המוני". הוא כתב באינסטגרם כי לבסוף נאמר לו לעצור, ומכיוון שהתוקף לא נתפס - הוא התחבא בחנות סמוכה בזמן שמסוקי משטרה חגו בשמיים מעליו.
2 צפייה בגלריה
סולינגן גרמניה
סולינגן גרמניה
הזירה בגרמניה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
סולינגן גרמניה
סולינגן גרמניה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
לארס ברייצקה, שהיה עד לתקיפה, אמר שהבין שמשהו לא בסדר כשראה זמר על הבמה עם הבעה מוזרה על פניו. "ואז, אדם אחר נפל במרחק של מטר ממני", אמר.
הפסטיבל נערך לרגל 650 שנה להיווסדה של העיר זולינגן, ונפתח הלילה תחת הכותרת "פסטיבל הגיוון". מדי ערב היו אמורים לחגוג בו כ-25 אלף בני אדם. בעיר שבצפון נורדריין-וסטפאליה, שמפורסמת בתעשיית הפלדה שלה, חיים כ-160 אלף תושבים.
זמן קצר לאחר התקיפה פרסם ראש העיר טים קורצבך בפייסבוק כי "הלילה כולנו בהלם, אימה ועצב רב. רצינו לחגוג יחד את יום השנה לעירנו, ועכשיו אנחנו צריכים להתאבל. זה שובר את ליבי. יש לי דמעות בעיניים כשאני חושב על אלה שאיבדנו. אני מתפלל עבור כל מי שעדיין נלחם על חייו".
שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, מסרה כי "המתקפה האכזרית זעזעה אותנו עמוקות. רשויות הביטחון שלנו עושות כל שביכולתן כדי לתפוס את החשוד ולברר מה הרקע לתקיפה".