היום (ראשון) ציינו בני משפחה וחברים של החטופה רומי גונן את יום הולדתה ה-24 באירוע במרכז פרס לשלום ביפו. רומי נחטפה ב-7 באוקטובר ממתחם מסיבת הנובה, ומוחזקת בשבי כבר 317 ימים. ההזמנה לאירוע שהתקיים הערב הופצה לקהל הרחב, שהתבקש להגיע בלבוש צהוב או מנומר, המאפיין את רומי - אישה קורנת כשמש ועוצמתית כלביאה.
אירוע יום ההולדת לרומי, שעדיין בשבי: "אל תאבדי תקווה"
(צילום: עידו ארז )

במהלך האירוע התקיים טקס ברכות ואיחולים של בני משפחה וקרובים, הוקם דוכן שבו הוגשו הקוקטיילים האהובים על רומי ועוצבה עמדה להכנת שלטי חטופים הקוראת להשבתם הביתה. האורחים התקשטו בעמדת שזירת פרחים, השתתפו בשיעור ריקוד וצפו בהופעה של רביב כנר ולולה מארש.
עבור אלו שלא הצליח להגיע לאירוע, בני המשפחה והקרובים הציעו להשתתף בציון יום הולדתה של רומי באמצעות מעשה טוב שמאפיין אותה - כמו להתקשר לסבא וסבתא, לחייך לאנשים ברחוב ולעזור למי שצריך. בנוסף, הזמינו מי שמעוניין להרים לחיים עם אחד הקוקטיילים האהובים על רומי: ספייסי ביץ' או פורן סטאר מרטיני. בכך, הם מקווים שיצליחו להפיץ את האור הייחודי שלה, עד שתשוב.
5 צפייה בגלריה
מציינים יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
מציינים יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
קרוביה של רומי באירוע, בלבוש מנומר: "מאמינים שאת חוזרת, אל תאבדי תקווה"
(צילום: יובל חן)
"תצעקו איתנו חזק מזל טוב - שיגיע עד עזה, ואנחנו יחד נכבה פה את הנרות בשביל רומי", ביקשה אמה, מירב לשם גונן. "אחרי שנכבה את הנרות אנחנו רוצים שתביעו משאלה, כל אחד בלב שלו - ולהגיד רומי חוזרת. כל החטופים חוזרים", הוסיפה.
איתן, אביה של רומי, בירך: "רומי שלי, כמה אני מתגעגע אלייך. כמה אני מתגעגע לקול שלך, לחיבוק שלך, לחיוך שלך ולאנרגיה המטורפת, לצחוק המשגע שלך. את נשמה ענקית, לוחמת צדק עולמית, אין בן אדם שלא יעריך את זה בעולם, והתוצאה של זה היא כמות עצומה של חברים שיש לך. חברים שאת מוכנה לעשות הכל עבורם וחברים שמוכנים לעשות הכל עבורך, ואנחנו מרגישים את זה כל יום. יום-יום אני שולח תפילה ואנרגיה חיובית שאני מאמין שמגיעים אלייך אפילו למנהרה בה את נמצאת. כל המשפחה המורחבת נרתמה מאותו יום למענך, כולם. אנחנו עושים דברים שמעולם לא עשינו ולא חווינו, והכל למען חזרתך ושאר החטופים. את יודעת חיימוש, אף אחד לא הכין אותנו למגה-אירוע הזה. אין קורס או פרקטיקה שיכולים לתמוך באבא שבתו נחטפה. אבל יש לי את כל התמיכה בבית".
אביה של רומי הוסיף כי "אני אופטימי חסר תקנה ואני יודע שניפגש בקרוב ונשלים לך את כל מה שהחסרת. וכשתחזרי, לא ארפה ממך - אשמור עלייך מכל משמר ולא אפסיק לנשק אותך, ללטף אותך ולומר לך כמה שאת אלופה. אם יש גיבורת על בעולם זו את. מחכה לך בזרועות פתוחה לרווחה עד שתחזרי אליי. רומי חוזרת".
5 צפייה בגלריה
מציינים יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
מציינים יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
"מאחלים לך מזל טוב, כמו בכל שנה"
(צילום: יובל חן)
5 צפייה בגלריה
מציינים יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
מציינים יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
(צילום: יובל חן)
דריה, אחותה הקטנה של רומי, פנתה אליה ואמרה: "הגיע היום האהוב עלייך השנה. הגיע היום בשנה שמגיע לך לחגוג אותו כמו כל אחד אחר. הבטן מתהפכת מלחשוב שהגיע היום שלך ואת לא כאן. אין דרך לתאר את הגעגוע אלייך. רומי גידלה אותי להיות מי שאני היום - תמיד הראשונה לקפוץ לעזור, בין אם זה דורש מאמץ גדול ובין אם זה סתם שטותי. רומי תמיד בשבילי שם ברגעים הקשים וברגעים הכי מאושרים".
שחף, אחיה הגדול של רומי, הוסיף כי "כמו בכל שנה נאחל לך מזל טוב, והפעם אנחנו מתכוונים מכל הלב. מזל טוב שיביא אותך הביתה, שיביא אותך אלינו, שיחזיר אותך מהחושך אל האור. רומי שלנו, אל תאבדי את התקווה. זה נכון שעברו 317 ימים אבל כולנו מאמינים שאת חוזרת, את חוזרת כמו גדולה אין לנו ספק".
דבורה, סבתה של רומי, שיתפה על המפגש האחרון שהיה להן, בציון היום הולדתה ה-23 של נכדתה. המפגש הבא תוכנן אחרי שמחת תורה, אבל אז רומי נחטפה. מאז חלמה שהיא מבקשת להחליף את רומי, המוחזקת בשבי, להיות שם במקומה. "אני מתגעגעת אליה, אני חולמת עליה ותמיד היא מחייכת בחלום. ילדה מקסימה, תחזרי אלינו. עוד שלושה ימים יש לך יום הולדת לפי התאריך העברי. עוד שלושה ימים הם (צוות המו"מ, ג"ג) יושבים שם כדי להחליט סופית. תחליטו בבקשה חיובי, תחזירו אותה. תודה".
5 צפייה בגלריה
מציינים בניו יורק יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
מציינים בניו יורק יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
גם ניו יורק ציינו את יום ההולדת: "אסור לתת לעסקה לחלוף"
(צילום: לירי אגמי, אמנון שמי, דני טננבאום)
5 צפייה בגלריה
מציינים בניו יורק יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
מציינים בניו יורק יום הולדת 24 לרומי גונן בשבי חמאס
(צילום: לירי אגמי, אמנון שמי, דני טננבאום)
מיכל, דודתה של רומי, הצטרפה לברכות: "רציתי לדבר בשבח המשפחה, המשפה הגרעינית. יש לנו משפחה ענקית. אנחנו בערך 100 איש, מכירים אחד את השני, מקבלים המון כוח מהמשפחה. אבל מעבר למשפחה המורחבת שלנו - יש גם את משפחת החטופים וגם המשפחה של העם שלנו. תודה שבאתם לפה, זה מעניק לנו הרבה כוח ורומי תחזור".
חברותיה של רומי עלו גם הן לדבר בטקס. "היום הזה קשה יותר מכל הימים, זה יום שאמור להיות שמח, ובמקום זה אנחנו עומדות פה וחושבות האם את יודעת מה התאריך היום", שיתפו. "כל כך לא מגיע לך לחגוג במקום שלא נותן לך טיפה עצמאות, במקום של סבל. מגיע לך לחגוג כמו שצריך, להשתכר, לרקוד, לצחוק ורק לשמוח ולהרים לך. במקום זה את עדיין שם. אנחנו יודעות כמה את חזקה. רצינו להגיד לך שאנחנו אוהבות אותך ומגיע לך לחגוג כמו שאת אוהבת. כל זה יקרה, עוד קצת ואת פה. בינתיים אנחנו כולנו שולחות לך חיבוק ענק, יודעות שגם במקום הכי חשוך בעולם את תמצאי את האור. אוהבות, החברות. ורומי חוזרת!".
גם בניו יורק ציינו את יום הולדתה ה-24 של רומי. מאות בני אדם התאספו בלבוש מנומר, כפי שמשפחתה של רומי מקפידה לעשות בכל יום רביעי מאז 7 באוקטובר. קרובי משפחתה של רומי הקריאו מכתב מאמה: "רומי שלנו אמיצה, תמיד ידעה לנצל את הרגע, לא לפספס הזדמנות למצות את החיים. כעת יש לנו הזדמנות לעסקה, וכמו רומי - אסור לתת לה לחלוף. תחזירו אותם הביתה עכשיו".