עיריית נתניה הסירה לאחרונה ספסל הנצחה שהוצב בחוף פולג לזכר מתן אקשטיין ז"ל, גולש ומדריך פופולרי בקרב גולשי החוף, שנרצח במסיבת הנובה בטבח 7 באוקטובר. בעירייה טוענים כי הספסל הוצב ללא אישור ליד קצה המצוק וללא קיבוע לקרקע, דבר המסכן את המשתמשים בו, ועל כן הוא הועבר למחסן עירוני. אלא שחבריו של אקשטיין תיעדו את הספסל זרוק במקום אחר בחוף, וקראו לאב השכול שאסף אותו בחזרה לבית המשפחה.
אימו של אקשטיין ז"ל, מירי, אמרה ל-ynet: "אנחנו המומים וכואבים. לא פנו אלינו. הספסל היה זרוק בחוף ובעלי ארז נסע לאסוף אותו אחרי שאנשים מקהילת הגולשים עדכנו אותנו ושמרו עליו עד שהוא הגיע לקחת אותו".
ספסל ההנצחה למתן אקשטיין ז"ל:
אקשטיין, בן 23 במותו, היה תושב אבן יהודה. את הספסל בנה אביו, ועליו נכתב "אתה תהיה לי שמש לעולם. מתן אקשטיין - ילד ים שנרצח ברעים ב-7/10". מאז הגיעו חברים, בני משפחה, גולשים ועוברי אורח לשתות קפה במקום.
על הטענה לבעיית בטיחות אמרה האם מירי: "הספסל היה מקובע לקרקע עם אבני שפה במשקל מאוד גבוה ומבוטן. אין לנו בעיה לעשות את זה בצורה הכי בטוחה שירצו, אבל אף אחד לא פנה אלינו בעניין. בחוף הזה מתן גדל וגידל ילדים לגלישה. הוא היה חלק מנוף החוף. מדובר בנקודת תצפית שאליה מגיעים אנשים לצפות על הים בשקיעה. היה כל כך יפה לראות את ההמונים מתקבצים שם. הספסל היה נקודת מפגש והתרגשנו לקבל צילומים ולראות שהספסל מאויש. לא רק אותנו הסרתו השאירה המומים ומתוסכלים. הגולשים וקהילת החוף הקימו מהומה ברשת, וזה לכשעצמו מאוד מרגש".
סערת הרשת שעליה מדברת אקשטיין החלה בפוסט שהעלה בפייסבוק גולש בשם אליה כהן: "מעולם לא החלפנו יותר מכמה מילים. לא הכרנו אישית, אולי גל פה ושם במים. אבל שרף לי את הלב לראות את הספסל שלך נזרק לפח כאילו הוא חסר משמעות... אני מצפה מהעירייה שלי להחזיר עכשיו את הספסל למקום שלו, ואם לא לשם - למצוא לו מקום חליפי".
הפוסט שפורסם בפייסבוק:
הפוסט זכה לשלל תגובות, בהן "כשראיתי את זה הרגשתי בושה", ו"לקרוא ולבכות. הספסל הזה נותן כוח למשפחה. למה לעשות מעשה בלי לחשוב? תגידו 'סליחה טעינו' ותחזירו אותו למקום".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה משתתפת בצערן של כלל המשפחות שאיבדו את יקיריהן מאז 7 באוקטובר. אופן הנצחת הנופלות והנופלים בעיר נעשית ברגישות עליונה ומתוך כבוד ושיתוף המשפחות. במקרה זה מדובר בספסל שהונח במקום מסוכן בשטח ציבורי בקצה המצוק, ללא קיבוע לקרקע, דבר המסכן את המשתמשים בו ובאופן לא מסודר, כך שלא ניתן היה לדעת שמדובר בהנצחה. ככל שתתקבל בקשה להנצחה, הדבר יישקל ברגישות ובכבוד המתבקשים, כפי שנעשה עד כה".