אזרח ישראלי נעצר בטורקיה בחשד שלקח טלפון ששייך לאזרח טורקי, ייתכן שדיפלומט, במהלך טיסה לאיסטנבול. בתום דיון שנערך בבית משפט בטורקיה, שוחרר הישראלי.
מהפרטים הידועים לפי שעה, האזרח הישראלי קבע להיפגש עם האזרח שלו שייך הטלפון במלון שאליו הגיע לחופשה. עם הגעת האזרח הטורקי נעצר הישראלי על ידי בלשים - ובהמשך הובא לדיון בבית המשפט. משרד החוץ היה בקשר עם אשת הישראלי שנעצר.
1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: EPA)
בנובמבר האחרון נעצרו בטורקיה בני הזוג הישראלים מורדי ונטלי אוקנין, אחרי שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. השניים שהו תשעה ימים במעצר בטורקיה, ובעקבות מאמצים של אנשי משרד החוץ ואנשי המוסד הם שוחררו. ישראל לא נדרשה לתת דבר מסוים בתמורה. "אנחנו מודים לנשיא, ראש הממשלה, ליאיר לפיד, לכל חברי המשרד החוץ ולכל עם ישראל", אמרו בני הזוג עם החזרה לארץ. בביתם במודיעין, שם חיכו להם בני המשפחה, אמרה נטלי אוקנין: "תשמחו, תחייכו, אנחנו בריאים ושלמים, ברוך השם".
השבוע ביקר בישראל שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו. זה היה הביקור הראשון של שר חוץ טורקי זה 15 שנה, מאז ביקורו של עלי בבאג'ן ב-2007. צ'בושולו נחת בישראל ונסע ישירות לביקור ברמאללה, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי. למחרת נפגש צ'בושולו עם שר החוץ יאיר לפיד, וביקר בהמשך גם בהר הבית - מבלי שהתלוותה אליו אישיות ישראלית. לפיד וצ'בושולו סיכמו בפגישתם לחדש את השיחות בין המדינות כדי לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה, וסיכמו גם לחדש את הפעילות של הוועדה הכלכלית המשותפת.
ביקורו של צ'בושולו בישראל הגיע כחודשיים וחצי אחרי ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה. הנושא המרכזי שעמד על הפרק בביקורו של צ'בושולו בישראל היה שדרוג יחסי טורקיה-ישראל לרמת שגרירים, אולם בתום הביקור לא הגיעה הכרזה על כך מטעם שני הצדדים.