יועץ התקשורת איציק אלרוב התייחס לחקירתו היום (שלישי) בתחנת משטרת פתח תקווה בגלל פוסט שהעלה לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) - ובו ביקורת נגד שרת התחבורה מירי רגב. לדבריו, "בין השורות אתה מבין שזו חקירה שנכפתה עליהם מלמעלה".
2 צפייה בגלריה
איציק אלרוב
איציק אלרוב
"לא הסתה, לא חשד להסתה, שום דבר". איציק אלרוב
2 צפייה בגלריה
ציוץ של איציק אלרוב בו רואים את שרת התחבורה מירי רגב מכוסה בפופקורן עם דם
ציוץ של איציק אלרוב בו רואים את שרת התחבורה מירי רגב מכוסה בפופקורן עם דם
הפוסט של אלרוב
(צילום: מתוך עמוד ה-X של איציק אלרוב)
אלרוב נחקר במשטרה ללא אישור מהפרקליטות, שהורתה לסגור את התיק, לאחר שפרסם תמונה שנוצרה ב-AI ובה נראית רגב כשהיא מכוסה בפופקורן טבול בדם, זכר לתקרית בישיבת קבינט. לדבריו, "קראו לי בטלפון. התקשר שוטר וביקר שאגיע לתחנה. כמו אזרח שומר חוק התייצבתי. לאט לאט בחקירה גיליתי שאין כלום ושום דבר - לא הסתה, לא חשד להסתה, לא הסתה לאלימות, לא אלימות, שום דבר. תוך כדי אתה מגלה שאחת מהספקולציות שהועלו היא שמישהו כתב תגובה לציוץ שאני העלתי שיש בה אולי הסתה לאלימות". עורך דינו, אגב, טוען שאותה תגובה פורסמה בכלל שבוע לפני הציוץ של אלרוב.
על החקירה אמר אלרוב כי "היא נמשכה 24 דקות, והייתה מאוד אדיבה. אין לי תלונות על התנהלות השוטר בה, אבל זה התנהל בצורה לא ברורה, במיוחד כשאתה יודע שאין שום דבר שנוגע לחשדות שעלו בחקירה. לכן אתה מבין שהם צריכים לסמן וי - אולי יש לחצים פוליטיים כאלו ואחרים שנועדו לרצות מישהו בממשלה. בסוף זה מחלחל למטה".
בהמשך הסביר אלרוב כי "כל מי שראה את התמונה ראה שיש שם ביקורת נוקבת - להאיר זרקור על התנהלות חסרת אחריות של ממשלה שערב אחרי ערב אנחנו רואים שמתעסקים בכל דבר חוץ מביטחון המדינה. שרים מדברים איתך על בקבוקי וודקה בישיבות ממשלה, פתיחת שקיות פופקורן. יושבות 136 משפחות חטופים ששואלות את עצמן איך החבורה חסרת האחריות הזו מנהיגה את המדינה. לדעתי אותם צריך לחקור".
אלרוב סיכם כי "אתה שואל את עצמך כשאתה רואה כזאת התנהלות מה ירגיש אדם מהשורה שבסך הכל רוצה להתבטא כמו שבמדינה דמוקרטית אמורים להתבטא - בחופש ביטוי, שהוא ערך עליון. מסתבר שיושבים שרים ובודקים על כל אחד מה הוא מצייץ והאם זה נוח לשר כזה או אחר. זו התנהלות שגורמת לנו להבין שאנחנו במדרון חלקלק. לא אירתע בעתיד".
החל מ-7 באוקטובר ניתנה אמנם הוראת שעה שמאשרת למשטרה לפתוח בחקירה של עבירות הסתה ללא אישור, אבל רק במקרים של חשד לעבירות הסתה לטרור שמצריכות תגובה מיידית, או מקרים מובהקים שלא ניתנים לפרשנות. שני אלו לא רלוונטיים במקרה של אלרוב.