2 צפייה בגלריה
 מוחמד בן סלמאן, עלי חמינאי
 מוחמד בן סלמאן, עלי חמינאי
עלי חמינאי, מוחמד בן סלמאן
(צילום: AP, EPA)
מנהיג איראן במתקפה על סעודיה, בעקבות המשא ומתן לנורמליזציה עם ישראל. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי מדינות שמעוניינות לנרמל את יחסיהן עם ישראל "מהמרות על הסוס המפסיד". לפי התקשורת האיראנית, חמינאי אמר ש"העמדה הברורה של הרפובליקה האיסלאמית היא שמדינות שמהמרות על נורמליזציה עם ישראל יפסידו". "סופו של המשטר הציוני להתכלות", אמר.
יורש העצר הסעודי: בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל
(צילום: Fox News)

בנאום לציון הולדת הנביא מוחמד, המשיך חמינאי ותקף את ישראל: "המשטר הציוני מלא שנאה וכעס לא רק כלפי איראן, אלא גם כלפי מדינות אחרות באזור. הציונים לא מרוצים עם המדינות שסובבות אותם, הם שונאים גם את מצרים, עיראק וסוריה. מדוע? כי המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל, וזה לא קרה. המדינות האלה לא אפשרו את זה".
לפי סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, חמינאי הוסיף כי "בקוראן כתוב 'כעס ותמות מכעס', וכך יהיה. הציונים גוססים עכשיו, וסופם יהיה למות מכעס".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה אוהלים חיזבאללה
חסן נסראללה אוהלים חיזבאללה
"המוסלמים חייבים לשאת באחריות למה שקורה לעם הפלסטיני ולאל-אקצא". נסראללה
אמש גינה גם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה את ניסיונות ההתקרבות בין מדינות מוסלמיות לישראל, ואמר כי "המוסלמים חייבים לשאת באחריות למה שקורה לעם הפלסטיני ולמסגד אל-אקצא". נסראללה אמר את הדברים בפסטיבל המרכזי של חיזבאללה לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד, במתחם אל-שוהדא בדאחייה בביירות.
בשבוע שעבר דווח כי סעודיה נחושה להשיג הסכם צבאי שיחייב את ארה"ב להגן על הממלכה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל. שלושה גורמים אזוריים שבקיאים בפרטי המגעים אמרו כי בתמורה לכך, סעודיה לא תכשיל את העסקה גם אם ישראל לא תציע ויתורים גדולים לפלסטינים.
הגורמים הוסיפו כי הפלסטינים יכולים לזכות בוויתורים מישראל - אך בוודאי שלא במדינה, וסעודיה לא תחכה להם. "הנורמליזציה תהיה בין ישראל לסעודיה - ואם הפלסטינים יתנגדו הממלכה תמשיך בדרכה", אמר אחד הגורמים לרויטרס. "סעודיה תומכת בתוכנית שלום לפלסטינים, אבל הפעם היא רצתה משהו עבורה ולא רק עבורם".