העיתון הטורקי דיילי סבאח דיווח הבוקר (יום רביעי) כי 44 איש נחקרו בחשד שריגלו אחר גולים פלסטינים עבור המוסד - וארבעה מהם נעצרו. לפי הדיווח, במבצע באיסטנבול השתתפו המשטרה המקומית וארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT), והעצורים נחקרו בחשד שהדליפו מידע על הגולים הפלסטינים.
לפי הדיווח, העצורים השתייכו ל"חברות ייעוץ" מאיסטנבול, שהציעו שירותי חקירה פרטית ללקוחותיהם והיו במשך זמן מה בקשר עם המוסד. לטענת הטורקים, המוסד שילם לחשודים כדי שיעקבו אחר פלסטינים וארגונים לא-ממשלתיים בטורקיה. המעצרים הראשונים התבצעו בתחילת השבוע, ומחקירת החשודים עלה כי הם סייעו למוסד "לפתוח בקמפיינים מקוונים של השמצה ואיומים נגד הפלסטינים".
לפי הדיווח הטורקי, אחד החשודים הוא מרצה באוניברסיטה שהקים בשנת 2007 התאחדות של חוקרים פרטיים. בדיווח הטורקי צוין גם כי המשטרה מחפשת אחר 13 חשודים נוספים.
זו לא הפעם הראשונה שיוצאות האשמות כאלה מטורקיה: בחודש פברואר האחרון נפתח משפטם של 16 בני אדם שהואשמו בריגול "פוליטי וצבאי" למען ישראל. בדיווחים תוארו חלקם כ"סוכני מוסד" פלסטינים וסורים, שנעצרו בחודש אוקטובר 2021 במבצע נרחב של המודיעין הטורקי. במבצע של ה-MIT אז השתתפו 200 מאנשי המודיעין, שעקבו אחר הנאשמים במשך שנה שלמה לפני מעצרם.
מבצע המעצרים נגד "סוכני המוסד" בשנה שעברה התקיים ב-7 באוקטובר 2021, בארבעה מחוזות שונים בטורקיה, והוא תואר כגדול ביותר במדינה מאז המעקב והמעצרים אחרי המחסלים הסעודים של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י.