אלמוני שפך דלי צבע על דר רחוב בחיפה
(צילום: אליעזר אוחנה)

אלמוני שפך הלילה (בין חמישי לשישי) דלי צבע על פניו וגופו של דר רחוב בשכונת הדר בחיפה. מיד לאחר מכן, הוא נמלט מהמקום רכוב על אופניים חשמליים, והמשטרה פתחה בחקירה - וכעבור שעות עצרה תושב חיפה בן 24 בחשד לשפיכת הצבע.
1 צפייה בגלריה
שפכו צבע על דר רחוב בחיפה
שפכו צבע על דר רחוב בחיפה
מהר מאוד התברר שלא מדובר בשוד. דר הרחוב בחיפה
( צילום: אליעזר אוחנה)
תושבים מספרים כי האיש מוכר כדר רחוב שישן כבר שנה לפחות על אותו הספסל בצומת הרחובות שמריהו לוין והרצל, סמוך לבית הקרונות שבמרכז שכונת הדר הכרמל בעיר. כשהגיעו אליו אנשי הרווחה בעיריית חיפה בניסיון לסייע לו אחרי שפיכת הצבע, הוא סירב בשלב ראשון להתפנות לקבלת טיפול ראשוני - אך בסוף התרצה. ככל הנראה, בעבר פונה האדם בכוח מהרחוב, ומאז הוא לא נותן יותר אמון באיש. נדגיש כי הוא אינו מהווה סכנה לו או לאחרים, וכן גם לא ניתן לאשפזו בכוח, ולא ברור מה היה הרקע למעשה המחריד.
הדיווח שהועבר תחילה למוקד 100 של המשטרה היה על חשד לשוד של דר הרחוב, אך שוטרי הסיור שהגיעו למקום הבינו עד מהרה שמדובר לא בשוד - אלא בתקיפה. שמעון סבג, מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר, אמר כי "הבוקר התגלו לעיניי מראות קשים וכואבים ביותר. אני בוש ונכלם לראות את מה שעשו לאדם שמתגורר לו ושוכב כבר זמן על אותו ספסל, וזאת לעיני מאות תושבים העוברים בו".
"עצוב לי ואני מזועזע", הוסיף. "מישהו החליט לקחת את החוק לידיים כשהחליט שלא מספיק שהאדם גר לו בספסל עירוני והחיים קשים מאוד עבורו, ולשפוך עליו צבע לבן. מציאות כואבת ביותר, זאת חיפה של נובמבר 2022".
אליעזר אוחנה, בעל קונדיטוריית העוגה בשכונת הדר, סיפר כי "עבדנו בשעות הקטנות של הלילה כדי להכין את העוגות. בסביבות השעה 02:30 בלילה ראיתי מישהו עובר לידינו עם אופניים, נעצר ליד הספסל שבו נמצא דר הרחוב וממשיך ברכיבה. לא ייחסנו לזה שום חשיבות - אבל בדיעבד התברר שהוא תקף את דר הרחוב כששפך עליו צבע. פתאום ראינו אמבולנס ומשטרה. זה ממש רוע לב, הוא אף פעם לא מטריד אף אחד ולא מפריע לאיש".
החשוד שנעצר טען בחקירתו כי היה בדרך לצבוע קיר במאפייה, והצבע נשפך לו בטעות על דר הרחוב. חוקרי המשטרה אינם מאמינים לגרסתו.
מעיריית חיפה נמסר: "עם היוודע פרטי המקרה לעירייה, יצאה עובדת סוציאלית מטעם אגף הרווחה העירוני למתן סיוע לדייר הרחוב, אולם הוא סירב לכל סיוע שהוצע לו. שירותי הרווחה העירוניים ימשיכו להיות בקשר עם הדייר, על מנת לשכנעו לקבל כל סיוע אפשרי".
מהמשטרה נמסר: "עם קבלת התלונה הגיעה כוח משטרתי למקום, נגבתה עדותו של הקורבן, שסירב לקבלת טיפול רפואי, ועדים נוספים. מתחקור ראשוני עלה כי הקורבן הותקף באמצעות שפיכת צבע, וככל הנראה לא מדובר בשוד אלא בתקיפה באמצעות צבע. אנו עושים את כל הפעולות הנדרשות על מנת לאתר את החשוד במעשה".