מור גבאי (30) נרצחה באכזריות על ידי מחבלי חמאס בכניסה לשדרות לאחר שהייתה במפגש חברים בקיבוץ זיקים. לאחר שאביה, מאיר גבאי, קם מהשבעה, הוא ביקש מעיריית ירושלים להגשים עבורו חלום וכדי להתמודד עם האובדן להתגייס לפיקוח העירוני.
2 צפייה בגלריה
מאיר גבאי
מאיר גבאי
מאיר גבאי. "תמיד יהיו לי שישה ילדים"
"בחייה הצעירים מור הספיקה לשרת כשנתיים בשירות לאומי, שירתה שירות מלא והייתה בקבע", מספר גבאי. "כשהשתחררה היא עבדה באבטחת מעברים. בשבת של 7 באוקטובר, כשחזרה לשדרות מהמסיבה, תפסה אותה אזעקת צבע אדום לקראת השעה 6:45. היא הספיקה לתפוס מחסה מירי הרקטות, אבל כשחזרה לרכב מחבלי חמאס ירו בה ישירות בצוואר".
גבאי מספר כי בזמן השבעה הבין עד כמה שותפים כולם לכאב המשפחה. "המון אנשים הגיעו לנחם, אנשים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מיהם. שישה ילדים היו לי, מור הייתה הבת השלישית, אבל תמיד יישארו לי שישה ילדים. אני עדיין לא מעכל את המצב, ואני מרגיש שאני עדיין לא על הקרקע".
2 צפייה בגלריה
מור גבאי ז"ל
מור גבאי ז"ל
מור גבאי ז"ל. הספיקה לתפוס מחסה מהרקטות - ונרצחה כשחזרה לרכב
למאיר, ששימש כפקח בעיריית שדרות ופונה עם בני משפחתו לירושלים, היה חלום אחד: להתגייס לפיקוח העירוני בעיריית ירושלים, והחלום הזה התגשם בעזרת התערבותו של ראש העיר ירושלים משה ליאון.
"כששמעתי את מאיר מספר על בתו האהובה שנרצחה ביום הארור ההוא, לבי נכמר וחשתי עצב עצום", אמר ליאון. "כשהבנתי שהוא רוצה לעבוד כפקח בעיריית ירושלים בזמן שהותו בעיר, לא יכולתי להישאר אדיש, ופעלתי מיד להגשמת רצונו. כולי תקווה שהדבר יסייע לו בהתמודדות עם האובדן ולו במעט. תפקידנו בימים אלו להיות ערבים זה לזה, ולסייע לכל מי שצריך עזרה ובכל מה שנדרש".