תיעוד התקיפה בנתיבי איילון
(צילום: סבטה)

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד אריק גרינפלד, תושב העיר בן 36, שתועד בשבוע שעבר מכה באמצעות קסדה נהג שלטענתו פגע בקטנוע שעליו רכב בנתיבי איילון. בעקבות זאת אושפז הנהג בבית החולים. פרקליטות מחוז תל אביב מייחסת לגרינפלד עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.
האירוע התרחש ב-7 בנובמבר. על פי התובעים, עוה"ד דרור לוי וצחי יונגר, בסביבות השעה 18:00 עצרו גרינפלד והמתלונן בצד הדרך בין מחלף סבידור לבין מחלף השלום לצורך החלפת פרטים. בין השניים התפתח דין ודברים שבמהלכם היכה המתלונן את גרינפלד בפניו. גרינפלד, שחשב שנפצע כתוצאה מהמכה, הוריד את הקסדה.
תחילת דיון הארכת המעצר, היום
(צילום: בראל אפרים)

2 צפייה בגלריה
החשוד שהכה אדם אחר עם קסדה בנתיבי איילון
החשוד שהכה אדם אחר עם קסדה בנתיבי איילון
גרינפלד בזום מאבו כביר, בדיון הארכת המעצר
(צילום: שאול גולן)
בעוד השניים ממשיכים בדין ודברים הלך המתלונן בעקבות גרינפלד ואחז בידו. בתגובה הוא הכה אותו באמצעות הקסדה. המתלונן, שכתוצאה מהמכה נפל על הכביש, ניסה לקום, אך גרינפלד הכה אותו פעם נוספת בפניו. בהמשך הוא זרק בחוזקה את הקסדה על פניו, והמתלונן התמוטט על הכביש.
בבקשת המעצר שהוגשה במקביל טענו התובעים: "נסיבות ביצוע העבירות מעצימות את עילת המסוכנות של המשיב, נוכח האכזריות שבה הכה את המתלונן. המשיב לא פסק מתקיפתו של המתלונן גם בשעה שהאחרון נפל על הקרקע כתוצאה מהמכה הראשונה, ומיד שב להכותו במכת קסדה נוספת ולא חדל, עד לרגע שבו המתלונן התמוטט על הכביש ואיבד את הכרתו".
בעקבות האירוע הובהל המתלונן לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב כשהוא מעורפל הכרה, עם סימני חבלה בפניו. הוא אושפז עם דימום תוך גולגולתי ומספר קווי שבר ביניהם - בארובת העין הימנית, בבסיס הגולגולת ובאוזן תיכונה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד התקרית בנתיבי איילון
(צילום: סבטה )
עד כה נחקר גרינפלד שלוש פעמים, ולטענת הפרקליטות מסר גרסאות מתפתלות וסותרות ביחס להשתלשלות האירועים ונסיבות התקיפה. בין השאר אמר כי תקף את המתלונן שלוש דקות אחרי שהותקף בעצמו: "ניסה לחבק אותי, הוא הבין שהוא טעה... ניסה להרגיע אותי. אבל אני, ירד לי מסך שחור... נכנסתי לפאניקה. ראיתי את עצמי בלי שיניים".
בדיון בהארכת מעצרו של גרינפלד אמר השופט: "יש פה על פני הדברים מסוכנות ברמה הגבוהה ביותר". ההחלטה בעניין תינתן בהמשך היום.
הסנגור עו"ד אלון קריטיהסנגור עו"ד אלון קריטי
הסנגור עו"ד אלון קריטי אמר בדיון: "אני מודע לעברו הפלילי, אבל בנסיבות הספציפיות ניתן בוודאי לשקול חלופת מעצר. הוא הוכה והגיב באופן שהמדינה רואה בו 'לא מידתי', והוא התנצל כבר בחקירתו. הוא מיד לקח אחריות ואמר: 'הייתי בסטרס. פתאום קיבלתי בוקס בפנים'. ניתן לשים אותו במעצר בית".
נציג הפרקליטות ביקש להותיר את גרינפלד במעצר עד תום המשפט: "כשהמתלונן ניסה להתרומם מהרצפה הנאשם רץ אליו והיכה בו עם הקסדה מכה נוספת בעוצמה. מזל שאחרי שאיבד את ההכרה הנאשם לא הכה בו פעם נוספת. עדים מספרים שהם מנעו זאת. הוא בן 37 שהספיק לצבור לחובתו 10 הרשעות קודמות בעבירות סמים, אלימות, נגד המשפט והסדר הציבורי. זו לא הפעם הראשונה שבה הוא משתמש בקסדה שלו ככלי תקיפה. בריונות כביש היא תופעה – ודי בכך לבסס את עילת המעצר".