הפגנת תושבי סנדלה ברחבת הכניסה לבית המשפט
(צילום: ישראל מושקוביץ)

בית משפט השלום בנצרת האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של דניס מוקין (32), החשוד ברצח דיאר עומרי (19) במהלך קטטה בכביש בכניסה ליישוב שבאזור הגלבוע.
בזמן הדיון הסוער, עשרות רבות מבני משפחת עומרי ומתושבי סנדלה קיימו עצרת מחאה בכניסה לבית המשפט, בדרישה לענישה חמורה כלפי מוקין. "אתה רוצח, רצחת משפחה שלמה", קראו בני המשפחה לעברו של מוקין כשהוא נכנס לאולם הדיונים. כשהורחקו, זעקו בזעם לעבר בני משפחתו של החשוד: "גידלתם בן רוצח, אתם גזענים".
2 צפייה בגלריה
הפגנה של תושבי סנדלה ברחבת הכניסה לבית המשפט
הפגנה של תושבי סנדלה ברחבת הכניסה לבית המשפט
ההפגנה מחוץ לבית המשפט, היום
(צילום: ישראל מושקוביץ)
2 צפייה בגלריה
דניס מוקין ודיאר עומרי
דניס מוקין ודיאר עומרי
מימין לשמאל: דניס מוקין ודיאר עומרי
תיעוד הירי לעבר דיאר עומרי

הירי הקטלני אירע בתחילת חודש מאי בכניסה המערבית לגן נר, במהלך הקטטה שפרצה בין מוקין, תושב המקום, ובין דיאר מהכפר הסמוך סנדלה. הקטטה פרצה כנראה על רקע השימוש בכביש – בין השניים לא הייתה היכרות כלשהי – ובתיעוד מרגעי האירוע הם נראים מתקוטטים מחוץ לרכביהם. עד הראייה שצילם את הסרטון נשמע אומר: "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה דיאר שב לרכבו, בזמן שהחשוד נעמד ויורה לעברו מספר פעמים – עד שדיאר נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", אומר עד הראייה בתדהמה.
לפני כשבוע שללה המשטרה כי הרקע לירי, שאירע לפני כחודש, הוא לאומני. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, עורכת הדין יעל כ"ץ, ממונה בכירה בפרקליטות מחוז צפון, צפויה להגיש בקרוב את כתב האישום שבו יואשם מוקין ברצח.
"הבן שלנו נרצח בדם קר בגלל שהוא ערבי", אמר אחמד עומרי, אביו של דיאר, "אנחנו ממשיכים - כל המגזר, הכפר והחברים שלנו - לבוא ולעמוד מול בית המשפט עד שהרוצח יקבל עונש כבד, שייכנס לכלא לכל החיים שלו". הוא הוסיף: "אנחנו רוצים לדעת מה יהיה בסוף. גידלתי את הילד שלי במשך 19 שנה, יום ולילה, בסוף יבוא רוצח וירצח אותו בדם קר? זה לא מקובל עלינו. הוא רצח לא רק את דיאר - אלא את כל הגלבוע, הכפר והמשפחה".