(צילום: נויל האריס)

אחרי ההופעה הפומבית הראשונה של איציק סעידיאן, לוחם גולני לשעבר שהצית את עצמו במחאה על היחס לנכי צה"ל ונפגעי פוסט טראומה, סיפר הבוקר (שני) אחיו אבי על המסע המשמעותי שעבר מאז שאושפז וסיכוייו לשרוד היו כמעט אפסיים. "באופן אישי, בשני הלילות הראשונים לא האמנתי שאראה אותו כמו שהיה אתמול לצערי הרב", אמר סעידיאן בריאיון לאולפן ynet. "אחרי שהלכתי לרב קניבסקי וכל עם ישראל התפלל, ידעתי שאח שלי יחיה".
איציק סעידיאן מדבר לראשונה במרכז הרפואי שיבא
3 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן, אתמול
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
האח אבי, האם לידה והאחות לאה ליד חדרו של סעידיאן, השבוע
האח אבי, האם לידה והאחות לאה ליד חדרו של סעידיאן, השבוע
"הוא אדם מאוד חזק". מימין: אבי, לידה ולאה סעידיאן
(צילום: טל שחר)
אבי ציין כי "עם על הכבוד לחדשנות והרופאים שהם ברמה עולמית, גם הם מודים שאיציק הוא נס. הם לא האמינו שהוא יוכל ללכת כמה צעדים, הרופאים היו בספק. היום הוא הולך את כל המסדרון, חוזר ויושב. ראיתי את אחי בלילה הראשון, ובמצב כזה אתה יודע שאין שום סיכוי. זה לא נתפס".
סעידיאן הודה כי אחיו עדיין נמצא במצב קשה. "כמו שאתם רואים אותו, הוא אדם מאוד חזק. הוא התכונן לזה כל כך הרבה ונלחם בכל יום בפיזיותרפיה, בטיפולים הקשים, עבר עשרות פרוצדורות. ממש נלחם כל יום, מזיע ונותן את כל הכוח", אמר. "איציק כל הזמן אמר להם: 'אני חייתי עם הפוסט טראומה, הבעיה שלי היא שנכי צה"ל שנלחמו בשביל המדינה זרוקים ברחוב. זה מה שהרג אותי". אבי הוסיף כי מאז האשפוז אחיו קיבל תמיכה משמעותית מישראלים שמגיעים לבקר ומספרים לו שקיבלו את זכויותיהם אחרי עשרות שנים. "זה מה שבאמת נותן לו את הכוח", אמר.
האח הוסיף כי המשפחה מצפה כעת להכרזתו של שר הביטחון בני גנץ על קידום רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל: "הוא יגיד שזה בזכות איציק, ואנחנו רוצים לקדם את זה כמה שיותר ולהעביר את זה לחקיקה", אמר סעידיאן. "צריך להבין שנכי צה"ל והלוחמים שלנו שעברו את מה שעברו חייבים לקבל את כל הזכויות שלהם. אני קורא לקואליציה ולאופוזיציה - אין פה ימין ושמאל. כבר שנה שאני זועק שמדובר פה בחוסנה של ישראל".
3 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן ובני גנץ
איציק סעידיאן ובני גנץ
"מחכים לרפורמה, אין פה ימין ושמאל": שר הביטחון גנץ וסעידיאן בשיבא, אמש
(צילום: שאול גולן)
סעידיאן עצמו, שדיבר באירוע הגאלה של בית החולים שיבא שם טופל במערך לכירורגיה פלסטית וכוויות, אמר כי "אני בהחלט הוכחה חיה לכך שהחדשנות מצילת חיים, הודות לצוות הרפואי שטיפל בי במסירות רבה. חשוב לי להגיד ששמתי לעצמי מטרה להמשיך ולהשמיע את קולם של פצועי צה"ל, ואמשיך להיות מאחוריהם", אמר סעידיאן. "אשמח להירתם ולעזור בכל הדרך על מנת לקדם פרויקטים מצילי חיים".