האריס בבליץ תקשורתי

בעוד פחות מחודש יתקיימו בארה"ב הבחירות לנשיאות, והקרב בין הצדדים מסתמן כצמוד מאוד. בניסיון להחזיר את המומנטום לקמפיין ולפתוח פער בסקרים פתחה השבוע המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס ב"בליץ" ראיונות, שהחל בהופעה בפודקאסט הפופולארי Call Her Daddy של אלכס קופר. בריאיון התייחסה האריס לשורת נושאים, בהם העובדה שהיא לא הביאה ילדים לעולם - נושא שחלק מהרפובליקנים החליטו לנצל לקראת הבחירות.
האריס בת ה-59 נשואה לדאג אמהוף, וחיה איתו ועם שני ילדיו מנישואיו הקודמים. סגניתו של ג'ו ביידן התייחסה לאמירה של מושלת ארקנסו, שרה האקבי סנדרס, שאמרה שמכיוון שלהאריס אין ילדים ביולוגים "אין שום דבר ששומר על הצניעות שלה".
7 צפייה בגלריה
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס בחירות 2024
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס בחירות 2024
בליץ תקשורתי בישורת האחרונה של הקמפיין
(צילום: MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
האריס אמרה שדעותיה של סנדרס על אופי המשפחה אינן מעודכנות. "אנחנו כבר לא בשנות ה-50", אמרה סגנית הנשיא. "אני לא חושבת שהיא מבינה שיש הרבה נשים שלא שואפות להיות צנועות", הוסיפה המועמדת לנשיאות, ואמרה שהיא אוהבת אהבת נפש את ילדיו של אמהוף. "יש משפחה של קשר דם, ויש של אהבה, ולי יש את שתיהן", אמרה בריאיון. האריס הגיבה גם לדברים שאמר סגנו המיועד של דונלד טראמפ, ג'יי די ואנס, שאמר שהוא לא רוצה שבראש ארה"ב יעמדו "נשות חתולים בלי ילדים". "אני פשוט חושבת שזה מרושע", אמרה על הדברים של ואנס.
היום מסרו ביידן והאריס הצהרות לרגל יום השנה לטבח של חמאס, והדגישו פעם נוספת את התמיכה האמריקנית בזכותה של ישראל להגן על עצמה. "אני לעולם לא אשכח את זוועות ה-7 באוקטובר 2023", אמרה האריס. המועמדת הדמוקרטית לנשיאות התייחסה גם למצבם של הפלסטינים בעזה ותיארה את הכאב מ"היקף המוות וההרס בעזה בשנה החולפת".

עוד הוריקן בדרך לפלורידה

ב-26 בספטמבר הגיעה לפלורידה סופת ההוריקן "הלין", וגרמה להרס רב במדינה ובמדינות השכנות. בזמן שפלורידה מנסה לשקם את אזור ההריסות היא כבר נערכת להגעתה של סופה נוספת – סופת ההוריקן "מילטון". הסופה נמצאת כעת באזור מפרץ מקסיקו, ואמורה להגיע מחרתיים לחוף המערבי של פלורידה. החשש הוא שהסופה החדשה תכה גם באזורים שנפגעו בסופה "הלין" – שגבתה את חייהם של לפחות 225 בני אדם בארה"ב, 14 מתוכם נהרגו בפלורידה.
7 צפייה בגלריה
סופה סופת ה הוריקן מילטון מפרץ מקסיקו בדרך ל פלורידה ארה"ב
סופה סופת ה הוריקן מילטון מפרץ מקסיקו בדרך ל פלורידה ארה"ב
הסופה במפרץ מקסיקו
(צילום: AFP PHOTO / NOAA / RAMMB)
בצהריים דווח שהסופה "מילטון" הולכת ומתחזקת, וכעת מוגדרת כהוריקן בדרגה 4. קווין גאתרי, ראש חטיבת מנהל החירום בפלורידה, קרא לתושבים "להיערך לפינוי הגדול ביותר שראינו מאז סופת ההוריקן 'אירמה' ב-2017". לקראת הגעת "אירמה" קראה פלורידה ל-7 מיליון להתפנות.

מאסר לאמריקני בן 72 שנלחם נגד רוסיה

בבית משפט ברוסיה נגזר היום עונש מאסר על סטיבן ג'יימס האברד, אזרח אמריקני בן 72, שנלכד לפני שנתיים על-ידי הצבא הרוסי באוקראינה. במשפט בדלתיים סגורות הורשע האברד בכך שהצטרף כשכיר חרב לכוחות האוקראיניים בעיר איזיום במזרח אוקראינה, שם התגורר מאז 2014, ולקח חלק במלחמה מול הצבא הרוסי. לטענת רוסיה האברד, במקור ממישיגן, קיבל 1,000 דולר לחודש כדי להילחם ברוסים. ההסכם בין הצדדים נחתם בפברואר 2022 – החודש שבו פלשה רוסיה לאוקראינה. הוא נתפס על-ידי חיילים רוסים ב-2 באפריל באותה שנה.
7 צפייה בגלריה
אמריקני נידון ל מאסר ב רוסיה אחרי שהשתתף במלחמה ב אוקראינה
אמריקני נידון ל מאסר ב רוסיה אחרי שהשתתף במלחמה ב אוקראינה
האברד בבית המשפט. אחותו: הוא פרו-רוסי ופציפיסט
(צילום: Moscow City Court Press Service/Handout via REUTERS)
התקשורת הרוסית טענה כי האברד הודה במיוחס לו, אך אחותו הטילה ספק בהודאה שלו ואמרה לרויטרס כי אחיה "פרו-רוסי" והגדירה אותו כ"פציפיסט". היא סיפרה שאחיה עבר לאוקראינה לפני עשור וחי שם עם אישה. בהמשך השניים נפרדו, אך הוא המשיך לגור במדינה.

מתקפת סייבר ליום ההולדת של פוטין

רוסיה הודיעה היום על מתקפת סייבר "חסרת תקדים" נגד תאגיד התקשורת הרוסי VGTRK – החברה הממלכתית הכל-הרוסית לרדיו ולטלוויזיה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי מומחים רוסים משקיעים מאמצים רבים כדי לקבוע מי אחראי למתקפה, ובהמשך אמר גורם בממשלת אוקראינה שהאקרים אוקראינים אחראים לה.
מתקפת הסייבר הייתה היום, 7 באוקטובר – יום הולדתו ה-72 של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "ההאקרים האוקראינים בירכו את פוטין ביום הולדתו בביצוע מתקפת סייבר נרחבת", אמר בסיפוק הגורם בממשלת אוקראינה. בעקבות מתקפת הסייבר הגישה לאתר של VGTRK נחסמה ואחד הערוצים ששייכים לתאגיד – רוסיה-24 – לא היה זמין ברשת.
7 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
(צילום: Mikhail Metzel / POOL / AFP)
"שמעתי שההאקרים מחקו הכול מהשרתים, כולל את הגיבויים", אמר גורם רוסי לאתר החדשות Gazeta.ru. "השידור באינטרנט ושירותי האונליין הושבתו, ייקח הרבה זמן לתקן את זה", אמר הגורם וציין שגם שירותי האינטרנט והטלפון של VGTRK לא עובדים. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה לא ציינה מי אחראי למתקפה, אך אמרה לכתבים שבמשך תקופה ארוכה "המערב הקולקטיבי" רוצה לפגוע בתקשורת הרוסית, ולדבריה מדוברת בחלק מ"מלחמה היברידית".

התחזה לאח והזריק רעל לבן הזוג של אמא

רופא משפחה בריטי הודה היום שניסה לרצוח בחודש ינואר את בן הזוג של אימו, כדי למנוע ממנו לרשת את ביתה. תומאס קוואן בן ה-53 הודה בניסיון הרצח של פטריק אוהרה בן ה-72.
צוואת האם קובעת כי הבית שלה בניוקאסל, שבו היא חיה ב-20 השנים האחרונות עם בן זוגה, יהיה שייך לילדיה רק אם אוהרה כבר ימות כשהיא תלך לעולמה. קוואן, שפיתח אובססיה לבית של אימו בניוקאסל, שלח לאוהרה מכתבים מזויפים בשם ה-NHS (שירות הבריאות הלאומי), שם כתב לו שהוא זכאי לבדיקה רפואית במקום מגוריו. לאחר מכן הוא התחזה לאח והגיע לבית בזהות בדויה וכשהוא מחופש וחובש פיאה. בבית בניוקאסל פגש קוואן את אימו ובן זוגה.
7 צפייה בגלריה
רופא ב בריטניה התחזה לאח והרעיל את בן הזוג של אמא
רופא ב בריטניה התחזה לאח והרעיל את בן הזוג של אמא
הרופא המתחזה
(צילום: Northumbria Police/Handout via REUTERS )
במהלך הביקור ביקשה האם שקוואן ימדוד לה לחץ דם. קוואן עשה זאת, ולמרות האינטראקציה ביניהם האם לא זיהתה אותו. בביקור הוא הזריק לאוהרה רעל ואמר לו שמדובר ב"חיסון לקורונה". מעט אחרי הזריקה הרגיש אוהרה "כאב נוראי". הוא אושפז וסבל מדלקת נימקית, אך שרד. החשד התעורר כשהאם אמרה לאוהרה שהגובה של האח שהגיע לביתם זהה לגובה של בנה. "לפעמים המציאות באמת עולה על כל דימיון", אמר התובע במשפט.

סערת החולצות של ממשלת יפן

הממשלה החדשה ביפן הגיבה היום לסערה שפרצה ברשתות החברתיות במדינה אחרי פרסום התמונה הרשמית של הממשלה – תמונה שעברה עריכה קלה, ועוררה לעג בקרב הגולשים. התמונות המקוריות שצילמה התקשורת היפנית מתעדות את ראש הממשלה שיגרו אישיבה ושר ההגנה גן נקטאני בהופעה מרושלת מעט, כשחולצותיהם הלבנות מבצבצות מבעד לחליפות. אחרי אותן תמונות לעגו גולשים יפנים ל"קבינט המוזנח" של ארצם.
7 צפייה בגלריה
ממשלת יפן תמונה רשמית
ממשלת יפן תמונה רשמית
התמונה לפני ואחרי העריכה
(צילום: JIJI PRESS / AFP)
ביום חמישי פרסמה לשכת ראש הממשלה את התמונה הרשמית של השרים, שם כבר הופיעו אישיבה ונקטאני בהופעה המוקפדת. הממשלה שוב נקלעה למבוכה, הפעם על עריכת התמונה.
היום הודה דובר הממשלה כי התמונה "עברה עריכה קלה". הדובר הסביר את הצורך בעריכת התמונה: "תמונות הנצחה, למשל של הקמת ממשלה, או תמונות קבוצתיות אחרות שמצולמות במהלך אירועים רשמיים במעון ראש הממשלה, יישארו למזכרת עבור המשתתפים במשך זמן רב מאוד. להבנתי, בעבר כבר נעשו עריכות קלות של תמונות, לא רק של התמונה הזאת".