סיפורים על התעמרות במתנגדי שלטון ברוסיה צצים חדשות לבקרים. האחרון שבהם יצר עניין מיוחד ברוסיה, ככל הנראה בגלל זהותה של האישה שהביעה התנגדות לנשיא פוטין, נטליה אברמוביץ', יהודייה המוכרת כ"מכשפה" בעקבות השתתפותה בתוכנית הטלוויזיה, "קרב המדיומים".
תיעוד ממעצרה של נטליה אברמוביץ', "המכשפה היהודייה"

למרות מעצר מתוקשר וכוחני, בניגוד למתנגדי שלטון אחרים שספגו עונשי מאסר ממושכים, אברמוביץ' יצאה "יחסית בזול" כשבית משפט בחצי האי קרים קנס אותה ב-32 אלף רובל (1,250 שקל).
בחשבונות של אברמוביץ' ברשתות החברתיות היא לא הסתירה את נטיותיה הפוליטיות, הביעה תמיכה מובהקת באוקראינה ובישראל ואף פרסמה עיבוד פוטושופ שלה מנשקת את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. עם זאת, התמיכה באוקראינה ובישראל לא היו הקש ששבר את גב הגמל מבחינת הרוסים, אלא סרטונים שבהם העליבה את פוטין ואת הצבא הרוסי. באחד מהסרטונים היא איימה שתפנה לרב שלה כדי שיפגע בפוטין.
כלי תקשורת בקרים הציגו את אברמוביץ' כ"מכשפה עם מקל", ואף הציגו סרטון משפיל שבו נראים אנשי כוחות הביטחון פורצים באמצע הלילה לביתה ועוצרים אותה בכוח כשהיא מכוסה בסדין. בזמן המעצר הציגו בפני אברמוביץ' את העבירות המיוחסות לה כולל הפגיעה בכבודו של הנשיא פוטין והיא הודתה כביכול בעובדות.
1 צפייה בגלריה
נטליה אברמוביץ'
נטליה אברמוביץ'
נטליה אברמוביץ'
אברמוביץ' הובאה בפני בית משפט והורשעה בהכפשת הכוחות המזויינים, חוליגניזם ובקריאות פומביות להפרת השלמות הטריטוריאלית של הפדרציה הרוסית. גזר הדין כאמור היה קנס בסך 32,000 רובל.
הפעיל החברתי אלכס טנצר אמר שהפרשה הזו משקפת היטב את המצב היום ברוסיה: "עוצרים אנשים על כלום, אנשים נעלמים. יכול להיות שהרשויות פחדו מ'המכשפה היהודייה' ולכן לא החמירו איתה. זה לא מפתיע בהתחשב בזה שברוסיה כ- 22% מהאזרחים מאמינים למכשפות ולקוראי עתידות".