העדות של רותם: "אבא איבד יד"
(צילום: ABC)

כשמחבלי חמאס הסתערו בשבת האחרונה על קיבוץ חולית שבו התגוררו רותם מתיאס בן ה-16 ומשפחתו, הוא עזר להוריו לחסום את דלתות ביתם באמצעות כל דבר שמצאו - בין היתר בעזרת מזרונים ושולחנות. אבל זה לא הספיק.
החמושים פתחו באש לעבר הבית כשריססו כדורים דרך החלונות. הוריו של רותם, שלומי ושחר, נרצחו לנגד עיניו. "המחבלים פתחו את הדלת", סיפר רותם, אזרח ישראלי-אמריקני, לרשת ABC. "הם זרקו רימון או משהו שהתפוצץ. הדבר האחרון שאבא שלי אמר זה שהוא איבד את היד, ואז אמא שלי מתה מעליי".
2 צפייה בגלריה
נער בן 16 שניצל: "אמא שלי מתה מעליי"
נער בן 16 שניצל: "אמא שלי מתה מעליי"
רותם: "עצרתי את הנשימה ולא זזתי, התפללתי שלא ימצאו אותי"
(צילום: ABC)
רותם שכב בשקט כשהסתתר לבד מגואל בדם במשך שעות, כשמחבלי חמאס חזרו לחפש אחר ניצולים. הוא הצליח לשלוח הודעת טקסט קצרה לבני המשפחה המורחבת, ולרשום: "ההורים מתו, סליחה". הוא שיתף: "פשוט עצרתי את הנשימה שלי, הורדתי אותה ככל שיכולתי. לא זזתי. נבהלתי. לא השמעתי שום רעש. התפללתי לאלוהים שלא ימצאו אותי".
לאחר מכן הציתו המחבלים את ביתם של רותם ושל אחרים בקיבוץ, ואילצו אותו לעזוב. בסופו של דבר הוא אותר וחולץ על ידי כוחות ישראלים.
כעת, רותם נמצא בבית חולים סורוקה בבאר שבע לצד אחותו הגדולה, שגם היא הסתתרה לאורך החוויה הקשה, אך הצליחה להתבצר בחדר בטוח. האחים היתומים נמצאים עם סבם, אילן, שסיפר על הטבח הנורא: "הם חזרו, הם רצו לוודא שהם הרגו את כולם", אמר לרשת ABC. "הם הציתו אש וזה סיפור שמקורו בשואה - הם הציתו את האש כדי לוודא שאם יהיו ניצולים, הם יצאו, וכך יוכלו לרצוח אותם".
תומאס הנד מדבר על בתו שנרצחה על ידי חמאס
(מתוך טוויטר)

לא ידע על גורל בתו במשך יומיים: "הוקל לי שלא נחטפה"

תומס הנד, שאיבד את בתו בת ה-8 בשבת בטבח בקיבוץ בארי, אמר כי בירך על הידיעה שהיא נרצחה על ידי מחבלי חמאס, כי מבין האפשרויות זה עדיף למות מאשר להילקח כבת ערובה לעזה.
הנד היה בהמתנה בלתי נסבלת של יומיים בקשר למצבה של בתו אמילי, לאחר שמחבלים פלסטינים הסתערו על הקיבוץ שלהם בסביבות השעה 7:00 בבוקר ביום שבת, וטבחו במקום בלפחות 100 בני אדם. הוא סיפר כי הקיבוץ היה תחת ירי במשך כ-12 שעות באותו יום, שבמהלכן לא ידע את מקום הימצאה או גורלה של ילדתו, לאחר שהלכה לישון בבית של שכנים - דבר שעשתה לעתים רחוקות.
2 צפייה בגלריה
אמילי ותומס הנד
אמילי ותומס הנד
"או שהייתה מתה, או שהיו חוטפים אותה לעזה". אמילי ותומס הנד
(צילום: CNN)
בראיון קורע לב לרשת CNN הנד פרץ בבכי כשסיפר על הרגע שבו נאמר לו שסוף סוף גופת בתו נמצאה - ואמר שתגובתו הייתה הקלה על כך שהיא לא נחטפה במקום.
"הם אמרו: 'מצאנו את אמילי, היא מתה', ואני פשוט אמרתי: 'כן, כן', וחייכתי. כי אלו החדשות הטובות ביותר מהאפשרויות שהכרתי", שיתף הנד בקול רועד ובדמעות על הרגע שבו התבשר על רצח בתו. "היא או הייתה מתה, או נחטפה לעזה. ואם אתם יודעים מה הם עושים לאנשים בעזה - זה יותר גרוע ממוות. לא יהיה להם אוכל, לא יהיו להם מים. היא תהיה בחדר חשוך מלא באנשים ומפוחדת כל דקה, אז המוות היה ברכה. ברכה מוחלטת", סיכם.