שי וולף, תמר מוקדי וטל דודאי שוהים בשבועות האחרונים בחוף אקווה ספורט שבאילת ומלמדים את מפוני ניר עוז, המשתכנים במלון ים סוף, לחזור לנשום ולהירגע עד כמה שניתן בצל הפסקת האש. שלושתם עושים זאת בהתנדבות.
וולף, העוסק בצלילה חופשית, אומר: "המשימה העיקרית שלי היא להעניק מהידע שלי ולסייע לכל מפונה לקבל חמצן כדי להמשיך ליום הבא. זה לא במקום תמיכה רגשית, אבל צלילה חופשית יכולה לעזור לגוף לחזור לנשום נכון, להרגיע את הנפש ולהתנתק מהמחשבות ומהדאגות. בכלל, מים הם פלטפורמה נפלאה להקלה על הגוף ולשיקומו. אני רואה כאן אנשים שלא צללו אף פעם, לא עם מכלים ובוודאי לא בצורה חופשית, שמצליחים בתוך זמן קצר לצלול למשך שלוש דקות וחצי, וזה נפלא".
תמר מוקדי, שגם היא עוסקת בצלילה חופשית, מוסיפה: "המפגש עם המים חשוב לנפש. מרגש אותי לראות את הריגוש, את ההקלה ואת השקט שהוא יוצר".
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
לומדים לנשום בחוף באילת. "המשימה היא לסייע לכל מפונה לקבל חמצן כדי להמשיך ליום הבא"
(צילום: שמוליק דודפור)
טל דודאי מלמדת את המפונים להירגע באמצעות חץ וקשת, תחום שלמעשה הציל אותה. "אני חברת קיבוץ ניר עוז", היא אומרת, "ובאותה שבת ארורה לא הייתי בקיבוץ, כי נסעתי לאירוע הפתיחה של עונת הקשתות בבית לחם הגלילית. כל הציוד שלי נשרף כליל. עיסוק בחץ וקשת הוא מאוד אינדיבידואלי: אתה עובד רק עם עצמך, לא תלוי באף אחד, וכל מה שאתה צריך זה רק להתרכז בנשימה, להיות כאן ועכשיו, וזה יכול לעזור לאנשים להירגע".