אירוע של פעם ב-70 שנה - צ'רלס השלישי הוכתר למלך: בגיל 74, ושמונה חודשים אחרי שנכנס בפועל לתפקיד עם מות אמו, אליזבת השנייה, צ'רלס השלישי הפך באופן רשמי למלך בריטניה. אלפי בריטים ותיירים שטפו היום (שבת) את רחובות לונדון ועריה הגדולות של בריטניה לכבוד טקס ההכתרה, שהיה הראשון שידעה בריטניה זה 70 שנה, מאז הכתרת אליזבת השנייה ב-1953.
6 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
(צילום: AFP)
כ-100 ראשי מדינות ונכבדים מרחבי העולם הוזמנו לטקס, ובין המשתתפים גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, הגברת הראשונה של ארה"ב ג'יל ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. בכניסתם לכנסייה פגשו בני הזוג הרצוג את הגברת ביידן, ובית הנשיא מסר כי הם ניהלו איתה שיחה "חמה ולבבית". בהמשך שוחחו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ורעייתו בריג׳יט, ומיכל הרצוג ניהלה שיחה עם אולנה זלנסקה, רעייתו של נשיא אוקראינה.
במקביל, כ-2,000 איש הגיעו להפגין ליד כיכר טרפלגר נגד מוסד המלוכה ולקרוא לבטלו. משטרת בריטניה עצרה את גרהאם סמית, מנהיג הארגון Republic שמתנגד לבית המלוכה ושארגן את ההפגנה נגד המלך צ'רלס.

חשד לרצח בגלבוע: בן 19 נורה אחרי קטטה

גבר בן 32 מגן נר שבגלבוע נעצר בחשד לרצח צעיר בן 19, תושב הכפר סנדלה הסמוך. האירוע התרחש הערב. מתיעוד מהזירה עולה כי הצעיר נורה למוות בידי החשוד, אחרי שהתקוטטו מחוץ לרכביהם בכביש. האקדח שהיה בידי החשוד הוחרם - והמשטרה מסרה כי הרקע עדיין לא ברור.
תיעוד האירוע בגלבוע, הערב

בתיעוד נשמע עד ראייה נשמע אומר "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה הקורבן שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד ויורה לעברו מספר פעמים - עד שהקורבן נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", נשמע שוב עד הראייה אומר בתדהמה. שוטרים שהגיעו לזירה נתקלו ביידוי אבנים מצד תושבי סנדלה. שוטרת אחת נפגעה בראשה ומצבה הוגדר קל, והמשטרה הגיבה בירי גז.

חשד לפגע וברח בנתניה: בן 5 במצב אנוש

ילד כבן 5 נפצע הערב באורח אנוש מפגיעת רכב בשדרות בן גוריון בנתניה. הרכב הפוגע נמלט על פי החשד מהמקום, והמשטרה פתחה בחקירה ובסריקות לאיתורו. ככל הנראה, הילד ואביו הלכו בשול ורכב פגע בהם. האבא נחבל ולא נזקק לטיפול רפואי.
6 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת התאונה בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
הילד פונה לבית החולים לניאדו בעיר תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הוא אותר בזירה כשהוא מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית.

המחבלים מהפיגוע באבני חפץ חוסלו בטול כרם: "ניסו להימלט - ונהרגו בחילופי אש"

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הבוקר כי שני פלסטינים בני 22, סאמר אל-שאפעי וחמזה חריוש, חוסלו מירי צה"ל במחנה הפליטים טול כרם. בגדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח, טענו כי חריוש הוא המחבל שעמד מאחורי פיגוע הירי באבני חפץ. "השהיד הוא מבצע הנקמה באבני חפץ", נמסר מהזרוע שהוסיפה כי "תגובתנו לפשע תהיה גדולה ככאבנו".
6 צפייה בגלריה
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
צה"ל עדכן כי שני המחבלים שחוסלו היו מעורבים באותו פיגוע, ניסו להימלט במהלך פעילות מעצר מבוקשים - ונהרגו בחילופי אש עם כוחות הביטחון. מצה"ל, שב"כ והמשטרה נמסר כי "השניים נורו ונהרגו לאחר שניסו להימלט מהמקום. אין נפגעים לכוחותינו". עוד ציינו כוחות הביטחון כי בנוסף נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע: מוחמד עבד אל-פתאח בלידי, בן 21, ואיבראהים אחמד כסבה, בן 19, שניהם ממחנה הפליטים.

העבריין ניסים אלפרון, ששרד תשעה ניסיונות חיסול, הלך לעולמו

ניסים אלפרון, אחד מראשי העולם התחתון בישראל, הלך היום לעולמו בגיל 68 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אלפרון, שנחשב ל"שורד סדרתי", שרד תשעה ניסיונות חיסול במהלך חייו, הפעם האחרונה לפני יותר מעשור. משפחתו עדכנה על מותו ברשתות החברתיות. אחיינו אמר ל-ynet כי הוא הותיר אחריו שישה ילדים. "אין הרבה מה לומר, זו אבדה גדולה מאוד. היה איש אהוב במיוחד", סיפר.
6 צפייה בגלריה
העבריין ניסים אלפרון, הלך לעולמו בגיל 68
העבריין ניסים אלפרון, הלך לעולמו בגיל 68
העבריין ניסים אלפרון, הלך לעולמו בגיל 68
(צילום: מוטי קמחי)
ניסיון החיסול הראשון של אלפרון היה בספטמבר 2000, אז הוא נפצע יחד עם עוד חמישה אזרחים בהתפוצצות מטען שהוטמן באופנוע שחנה בסמוך לאופנוע שלו, באותו רחוב רש"י ברמת גן. אלפרון צעד לעבר האופנוע שלו. סמוך לאופנוע הוא הבחין באופנוע נוסף, שנראה לו חשוד. הוא ביקש סיוע של אזרח שעבר במקום כדי להזיז את האופנוע, ומיד כשהחלו בהזזתו התפוצץ מטען שהוטמן באופנוע השני.

ילד בן 7 נעקץ על ידי עקרב בגוש עציון, מצבו קשה

ילד בן 7 פונה אחר הצהריים לבית החולים במצב קשה לאחר שככל הנראה נעקץ על ידי עקרב בחצר ביתו ביישוב פני קדם שבגוש עציון. צוות מד"א שהוזעק לבית מסר כי הילד פיתח תגובה אלרגית מסכנת חיים.
6 צפייה בגלריה
עקרב מסוג עקצן צהוב
עקרב מסוג עקצן צהוב
עקרב מסוג עקצן צהוב. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)

יאיר נהרג כשטייל עם בנו ברמת הגולן: "השלים לאחרונה את שביל ישראל"

ד"ר יאיר וייס (63), מנהל השירות הווטרינרי בעיריית חיפה, נהרג אתמול כשטייל עם בנו בצפון רמת הגולן. בתאונה טראגית, הוא נפל מגובה בנחל סער, ומותו נקבע במקום. ד"ר וייס, שהיה נשוי בשנית, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שאחד מהם כאמור טייל איתו והיה עד לנפילתו. מתנדבי משטרה מיחידת חילוץ גולן חילצו אותו כמה שעות לאחר מכן - וביצעו בו פעולות החייאה, אך רופא 669 שהגיע למקום במסוק חיל האוויר נאלץ לקבוע את מותו. ככל הנראה, נפילתו התרחשה אחרי שהוא ובנו סטו ממסלול הטיול המסומן.
6 צפייה בגלריה
ד"ר יאיר וייס
ד"ר יאיר וייס
נהרג כשטייל עם בנו בצפון רמת הגולן. ד"ר יאיר וייס
(צילום: ראובן כהן - דוברות עיריית חיפה)
יאיר, תושב זיכרון יעקב, אהב מאוד לטייל בארץ - וקרוביו סיפרו כי רק לאחרונה השלים את שביל ישראל. הוא היה בוגר המחזור הראשון בפקולטה לרפואה וטרינרית ברחובות והתמחה בבריאות הציבור. בשנת 1992 החל את עבודתו כווטרינר בעיריית חיפה והחל מ-2018 ניהל את מערך השירות הווטרינרי בעירייה.