2 צפייה בגלריה
הדר אריאל צור ז"ל
הדר אריאל צור ז"ל
הדר צור ז"ל
(באדיבות המשפחה)
מאות רבות של בני נוער, משפחה וחברים ליוו למנוחות אחר הצהריים (ראשון) את הדר צור (17), שנהרגה הלילה מפגיעת אופנוע בכניסה לתל אביב. "לא האמנו שנכתוב הספד עלייך, זה צריך להיות ההפך, אבל הקב"ה גזר עלינו גזרה נוראית", אמרה יעל צור, אמה של הדר. "אני מודה לקב"ה על השנים שלנו איתך, גם אם זה לתקופה קצרה. אנחנו קוברים אותך בהרי השומרון שכל כך אהבת. את לא נקברת לבד, יחד איתך נקברת חמישית מהלב שלי".
צור פנתה למשתתפי ההלוויה ואמרה: "הורים יקרים, חזרו הביתה וחבקו את הילדים שלכם חזק, חזק. ולחבריה של הדר, הדר שלנו כבר לא תלמד ולא תעשה שירות משמעותי - ואתם כן. בבקשה היו טובים, תלמידי חכמים, היו הדר".
2 צפייה בגלריה
הלוויתה של הדר צור
הלוויתה של הדר צור
הלווייתה של הדר צור, היום
"שכל האנשים שנמצאים פה ידעו איזו אבידה יש בעולם", אמרה רותם, אחותה של הנערה. "הדר, כשמך כן את. רגישות אנסופית ולב גדול חסד, נתינה וכושר מנהיגות. את חסרה לנו כל כך במרקם המשפחתי. אני זוכרת שכשנולדת יצאנו לרחוב וצעקנו שנולדה לנו אחות. אני אתגעגע לצחוקים איתך, להתייעצויות ולנוכחות שלך. גם לדברים המעצבנים, לצעקות שלך. מבטיחה שנעמיק את הקשר. תודה שתמיד אמרת את האמת, גם אם היא לא תמיד הייתה נעימה לשמוע. כנראה שה' רצה אותך למעלה כדי שתסדרי שם את כל העניינים, ואני מבקשת ממך סליחה שלא תמיד הקשבתי. אני יודעת שהבית כבר לא יהיה אותו בית".
זירת התאונה, אמש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
סבתה של הדר הוסיפה: "כבר כתבתי כמה הספדים בחיים, אבל לנכדה? האוזן שומעת אבל הלב לא מאמין. רק בשבת האחרונה נפגשנו ואיזו שבת נפלאה הייתה לנו. לא חלמנו שזו תהיה השבת האחרונה שאני וסבא באים להיפרד ממך. הנר כבה, ואיך אפשר להיפרד מילדה מלאת שמחת חיים?". בהלוויה השתתף גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שספד לצור ואמר כי השומרון כולו מחבק את משפחתה.
התאונה הקשה התרחשה סמוך לשעה 22:00 בצומת הרחובות דרך נמיר ויוניצמן, ליד מחלף גלילות. מכריה של הדר סיפרו כי בעת חציית הכביש, הדר בשונה מאחרים בחרה להמתין לאור הירוק - ורק אז חצתה את הכביש.
חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו את הדר כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב-מערכתית, ופינו אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותה. רוכב האופנוע פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא מורדם ומונשם, ובהמשך השתפר מצבו שמוגדר כעת בינוני. המשטרה פתחה בחקירה.