מעורבתו במלחמה של ארגון המיליציות הפרו-איראניות "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" היא לא חדשה, שכן הארגון רואה עצמו כחזית נוספת בציר האיראני הלוחם בישראל "כתמיכה בעזה". עם זאת, לאחרונה ארגון הטרור הרים את ראשו בצורה משמעותית, וביומיים האחרונים נרשם מספר חריג של לקיחות אחריות של הארגון על ירי לעבר שטח ישראל.
תיעודי התקיפות לכאורה של ארגון הטרור

לפי פרסום בעבר של אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי, "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" היא איחוד חדש יחסית, הפועל מאז אוקטובר אשתקד, של כמה מיליציות ותיקות שנתמכות על ידי איראן: "סיד א-שהדאא", "גדודי חיזבאללה בעיראק", "אל-נוג'בא", "אנסאר אללה אל-אופיאא" ו"האימאם עלי". טפטופים של כטב"מים וטילים מכיוון עיראק וסוריה נרשמו כבר בחודשים האחרונים, והארגון נוהג לפרסם לקיחות אחריות על התקיפות לעבר ישראל, אם זה באמצעות טילים או כטב"מים, ולעתים גם מפרסם סרטונים מהירי עצמו.
בשעות הבוקר אתמול לקחו בארגון אחריות על ארבע תקריות: ירי כטב"ם לעבר "מטרה חיונית" בישראל, ירי טילי שיוט מסוג "ארקב" לעבר מטרות בצפון הארץ, ירי נוסף של כטב"מים לעבר "מטרות" בדרום וירי כטב"ם לעבר "מטרה בבקעת הירדן". נוסף, במהלך היום פרסם הארגון סרטונים שבהם לטענתו תועדו ירי הכטב"ם לעבר "בסיס בבקעת הירדן", ושל ירי טילי הארקב לכיוון הצפון.
סביב השעה 22:00 אתמול פורסמה לקיחת אחריות נוספת של הארגון על ירי כטב"ם מסוג "אל-ארפד" לעבר מטרה בבקעת הירדן. במהלך הלילה פורסם סרטון משיגור של כטב"ם לעבר ישראל, וגם היום פורסמה לקיחת אחריות נוספת על שיגור כטב"ם לעבר בסיס של חטיבת גולני, לטענת ארגון הטרור. בנוסף פורסם סרטון מירי הכטב"ם אתמול לבקעת הירדן.
יש לציין כי פעמים רבות ארגון הטרור לוקח אחריות על שיגורים לעבר שטח הארץ, שכלל לא מוכרים בישראל. ייתכן ובחלק מהמקרים הטילים והכטב"מים המשוגרים כלל לא מגיעים לאזורנו, ובמקרים אחרים הם עשויים להיות מיורטים בדרכם ליעד.
2 צפייה בגלריה
תיעודי תקיפות לכאורה נגד ישראל של "ההתנגדות האסלאמית בעיראק"
תיעודי תקיפות לכאורה נגד ישראל של "ההתנגדות האסלאמית בעיראק"
תיעוד משיגור שפרסמו המיליציות
2 צפייה בגלריה
תיעודי תקיפות לכאורה נגד ישראל של "ההתנגדות האסלאמית בעיראק"
תיעודי תקיפות לכאורה נגד ישראל של "ההתנגדות האסלאמית בעיראק"
טיל עם דגל פלסטין: מתוך אחד התיעודים של "ההתנגדות האסלאמית בעיראק"
"ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" לא פועלת רק נגד ישראל: הכוחות האמריקנים הפועלים בבסיסים בעיראק ובסוריה הם יעד נוסף שלה. המיליציות הפרו-איראניות מעוניינות לסלק את ארה"ב מעיראק, ובחודשים האחרונים גם פורסמו דיווחים על התקדמות בשיחות בין ארה"ב לממשלת עיראק בנוגע לתאריך יציאת הכוחות האמריקנים מהמדינה. לא ברור כמה נכונים הדיווחים בנושא, או אם הם נועדו רק להרגיע את המיליציות, שמאיימות בהסלמת הפעילות נגד האמריקנים בכל פעם שהן לא רואות התקדמות. הארגון תוקף את הבסיסים האמריקנים, לטענתו, גם בגלל הסיוע של ארה"ב לישראל במלחמת "חרבות ברזל".
המיליציות הפרו-איראניות בעיראק עלו לכותרות בימים האחרונים גם בהקשר אחר, כאשר לאורך המלחמה זרועות התמנון של איראן בלבנון, סוריה, עיראק ותימן מנסות להפגין אחדות ותיאום. מוקדם יותר היום דווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי מפי מקורות בעיראק, כי מנהיגי המיליציות העיראקיות "מתכוננים לקיים פגישה כדי לתאם את עמדתם מול התוקפנות של ישראל נגד לבנון, ולפתח מנגנון תגובה וכניסה לקו הלחץ הצבאי על ישראל". עוד נכתב כי הפגישה תכלול מנהיגים ונציגים של כמה מיליציות, וכי מיליציות עיראקיות פרו-איראניות כבר הצהירו בעבר כי הן מזדהות עם חיזבאללה ומביעות את נכונותם להשתתף בעימות עם ישראל.
תיעוד מיירוטי כיפת ברזל ברחבי הצפון

הערב דיווח העיתון על תוצאות הפגישה, ומקורות מסרו כי היא הובילה ל"הסכם תמיכה בחיזבאללה במאמץ צבאי אנושי וחמוש כדי להתעמת עם ישראל". עוד נכתב כי הוחלט על "כיסה לקרב ישירות לצד חיזבאללה וההתנגדות בלבנון נגד כל פלישה קרקעית ישראלית", וכן על "המשך הפעולות מרחוק של שיגור טילים וכטב"מים משטח עיראק או סוריה". לפי המקורות, סוכם בפגישה גם על "הרחבת היקף העימות נגד מדינות התומכות בישראל בתקיפות נגד לבנון", כאשר הכוונה היא לתקיפות הבסיסים האמריקנים בעיראק וסוריה.
אתמול פורסם באל-ערבי אל-ג'דיד מפי מקור בכיר באחת המיליציות הפרו-איראניות כי "האיומים של המיליציות אמיתיים". המקור הוסיף: "מתנהלות פגישות ויש תקשורת בין מנהיגי המיליציות כדי להיכנס בפועל למלחמה בחזית לבנון, אם היא תפרוץ במהלך הימים הקרובים". לדבריו, "קיימת תקשורת רציפה בין מנהיגי המיליציות להנהגת השטח של חיזבאללה, וכל תקיפה של 'ההתנגדות האסלאמית בעיראק' מתבצעת בתיאום משותף של המיליציות, חיזבאללה והחות'ים".
הוא הוסיף כי "יש תיאום מתמשך ואחדות של זירות הקרב בלחימה מול ישראל. המיליציות העיראקיות ערוכות ומוכנות למלחמה ארוכה מול ישראל. יש להן את היכולות האנושיות והצבאיות למלחמה כזו, שאם תפרוץ תהיה התחלת הסוף של ישראל".
ביום שישי האחרון פורסם כי מזכ"ל גדודי "סיד א-שהדאא", מיליציה פרו-איראנית הנכללת גם היא תחת ההתנגדות האיסלאמית בעיראק, אבו אלאא אל-ולאאי, שלח מסר למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "אנו מחכים לאישור ממך לקבל מבול אנושי עיראקי לגבולות לבנון. אם איבדתם אלף פעילים, נספק לכם 100 אלף".