צוות שלם של משרתי מילואים ביחידה המובחרת "שלדג" החליט שלא יגיע למילואים בשל המהפכה המשפטית. מדובר בשישה לוחמים שרק אתמול (רביעי) סיימו שבוע מילואים, לאחר שירות רציף של עשרות שנים, עוד מימי השירות הסדיר. ששת הלוחמים, בשנות ה-40 לחייהם, הם אנשי שלדג שחתמו על התנדבות ושירתו כאמור בסדיר, בקבע ובמילואים ביחידה, ועסקו בין היתר בהכשרת לוחמים צעירים.
מדובר בפעם הראשונה שצוות שלם של לוחמים מחליט כך. ההצהרה של חברי הצוות, שהתמונה המצורפת צולמה בשבוע המילואים שאותו חתמו אתמול, היא תמציתית ופשוטה: "לא נשרת דיקטטורה. סדיר, קבע ואלפי ימי מילואים במצטבר - עד השבוע". לוחם בצוות, ערן, ציין כי "יצאנו למהלך הזה בצער רב, אחרי קרוב ל-30 שנים משותפות כצוות. אלמלא אובדן הדרך של המדינה היינו ממשיכים ל-30 שנים נוספות".
1 צפייה בגלריה
צוות שלדג
צוות שלדג
"חרדים לגורל המדינה". 6 חברי הצוות במילואים השבוע
שלושה מבין הלוחמים קרואים בשם "אורי", ולכן הצוות ידוע ביחידה כ"צוות אורים". אחד הלוחמים, אורי, אמר ל-ynet כי "אנחנו חרדים לגורל המדינה האהובה שלנו". לוחם נוסף, עדי, אמר ש"אחרי קרוב ל-30 שנות שירות נאמן, אני מרגיש שאיני מסוגל להמשיך לשרת מערכת שהופכת לדיקטטורה, והולכת בדרך של אובדן מוחלט של הזהות הישראלית שאותה שירתתי בעשורים האחרונים".
לוחם נוסף בצוות אמר כי "כיהודי בחרתי לבנות בישראל את ביתי, בידיעה שבביתי זה לא ירדפו אותי בגלל זהותי, אבל אני חרד שהמדינה שעליה אני מגן תהפוך כעת מנרדפת לרודפת". לוחם שלישי בשם אורי מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה והכנסת: "הפילוג וההסתה שמגיעים מלמעלה, וצובעת מאות אלפי אזרחים שומרי חוק, משרתים וערכיים כאנרכיסטים - חייבת להיפסק".
אורי "ב" הוסיף: "דריסת הערכים הבסיסיים שעליה הוקמה מדינת ישראל, ושעליה נלחמו ההורים שלנו, מחייבת אותנו לעשות מהלך שנוגד את החינוך הבסיסי שאותו קיבלנו ביחידה: לעשות את העבודה מאחורי הקלעים. המצב הנוכחי מחייב אותנו לעשות מעשה ציבורי - ולהגן על המדינה שלנו".
פורסם לראשונה: 19:46, 01.03.23