מתיחות בין ראשי הרשויות ביהודה ושומרון לצה"ל: ראשי הרשויות זועמים על הודעה שהוציא דובר צה"ל לאחר פגישה שקיימו אתמול (חמישי) עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. לדבריהם, ההודעה הבליטה את נושא הפשיעה הלאומנית מצד מתנחלים כתגובה לפיגועים - על אף שהשיחה עסקה בעיקרה בגל הטרור. "השותפות בין צה"ל להתיישבות הייתה ונותרה ולא ברור מדוע הרמטכ"ל בוחר להציג מצג שווא לתקשורת", אמר גורם בכיר בהתיישבות.
1 צפייה בגלריה
הרצי הלוי בבסיס אגף המודיעין בדרום ובאוגדת עזה במבצע "מגן וחץ"
הרצי הלוי בבסיס אגף המודיעין בדרום ובאוגדת עזה במבצע "מגן וחץ"
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה״ל)
הפגישה אתמול נערכה בזמן פיגוע הירי שאירע ליד קדומים שבו נהרג לוחם סיירת גבעתי. משום כך, חלק מראשי הרשויות נעדרו מהפגישה. על פי גורמים שונים, הפגישה עסקה בין היתר בטרור הפלסטיני ובמציאות הביטחונית הקשה ביהודה ושומרון, אך נגעה גם באירועי הפשיעה הלאומנית שהתרחשו לאחרונה בכפרים פלסטיניים, בעיקר לאחר פיגועים.
כלל ראשי הרשויות שנכחו בפגישה הביעו את הערכתם לרמטכ"ל, למפקד פיקוד המרכז ולמפקד אוגדת איו״ש על שיחה פתוחה והרצון לשיתוף פעולה. הם ביקשו להעביר לו ולכלל המפקדים והחיילים את "תודתם על מבצע מוצלח בג'נין והעמידה האיתנה למען ביטחון האזור".
מנגד, הודעת צה"ל על סיכום הפגישה הפתיעה כאמור את ראשי הרשויות. בהודעה נכתב בין היתר כי "במפגש שוחחו על האירועים האחרונים באזור יהודה ושומרון, פיגועי הירי, המבצע בג'נין, אירועי פשיעה לאומנית, אמירות נגד מפקדים וסוגיות נוספות. הרמטכ"ל אמר כי יש לגלות בימים אלו מנהיגות ולחזק את התיאום בין צה"ל להתיישבות כפי שהיה במבצע האחרון בג'נין. הרמטכ"ל הדגיש כי צה"ל אמון על הביטחון והחוק במרחב ומצפה לשותפות בשמירה על החוק, על מנת להתמקד בלחימה בטרור ביוזמה ובנחישות".
העובדה שבצה"ל החליטו להבליט מהפגישה את הפשיעה הלאומנית הרגיזה מאוד את ראשי ההתיישבות, במיוחד לאור העובדה שלאורך כל המבצע וגם בימים שלפניו, צה"ל קיבל גיבוי מלא מראשי הרשויות וההתיישבות כולה. בנוסף, הזכירו ראשי המועצות לרמטכ"ל את ההודעה שהוציאו ראשי מערכת הביטחון לפני כשבועיים בנושא.
ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ אמר כי "זו הייתה הודעה פוגענית שעשתה עוול להתיישבות ולמציאות. יצרתם תמונה מעוותת והפכתם את השיח בתקשורת ובעולם לתוקפנות של 'טרור יהודי' כלפי ערבים, כשהאמת היא הפוכה. אנחנו אלה שסופרים הרוגים ופצועים מהטרור הערבי הרצחני".
בהמשך, בעקבות הסערה, הבהירו בצה"ל כי "השיחה הייתה מכובדת וחשובה. עיקר השיחה הייתה על נושאי ביטחון והתמודדות מול הטרור".