עם הרחבת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, מסכלים הלוחמים בשטח את תשתיות הטרור של חמאס. פעילות לוחמי ההנדסה בתוך צוותי הקרב הלוחמים בעזה, כוללת השמדת אמצעי לחימה של ארגון הטרור, איתור, חשיפה ופיצוץ פירי מנהרות - מתחילת הלחימה הושמדו 130 פירים. צפו בהשמדת מנהרות - ובדרך שבה חמאס תכנן להסתיר בהן את אנשיו זמן ממושך:
משמידים מנהרות - וחושפים את היערכות חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
לצה"ל יש מפה מוערכת של "מטרו חמאס". כוחות ההנדסה משתמשים בשיטות שונות לנטרול או להשמדה של התוואים התת קרקעיים אך לא כולם מושמדים, והדבר נעשה בהתאם לשיקולים המבצעיים בשטח. הפעולות נגד המנהרות הן גם לביתור תת קרקעי של צפון הרצועה מדרומה.
מפקד פלוגת הנדסה בחטיבת הנח"ל רב-סרן ניר תיאר מתוך הרצועה את אמצעי הלחימה שאותרו במתחם שהייה של מחבלי חמאס. "מדובר במתחם היערכות להתקפה של חמאס. אנחנו רואים כאן את ההיערכות להתקפה נגד רכבים משוריינים וכוחות חי"ר. יש כאן גם מטעני רסס ומטעני נ"ט". רס"ן ניר תיאר כי מתחם השהייה שאותר, "מאפשר למחבלים לשהות בתוכו גם אם אנחנו מפילים את הבית מהאוויר - הם לא נפגעים ויכולים לצאת מכאן לפשיטה על כוחותינו".
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
1 צפייה בגלריה
תיעודים מאיתור והשמדת תשתיות תת קרקעיות על ידי לוחמי צוות קרב חטיבה 460
תיעודים מאיתור והשמדת תשתיות תת קרקעיות על ידי לוחמי צוות קרב חטיבה 460
רס"ן ניר במתחם השהייה של המחבלים. "עכשיו זה שלנו"
(צילום: דובר צה"ל)
הכוחות בשטח מלכדו את המתחם, "ברגע שנצא, אנחנו נפוצץ את כולו ולא נשאר בו זכר. מתחם השהייה בנוי נמוך מגובה פני הקרקע ויש לו חרך ירי לכיוון צפון ולמערב", הסביר רס"ן ניר. "יש כאן כל מה שהם צריכים כדי לשהות בו. שתייה, ציוד, תמרים שהם אוכלים וכל שאר הדברים שיכולים לאפשר להם משך שהייה ארוך ממה שצפינו. רואים שהם נערכו ואגרו הרבה תחמושת וכוח כדי לייצר את ההרתעה וזהו - עכשיו זה שלנו".
בפעילות לוחמי צוות קרב של חטיבה 460 לאיתור והשמדת תשתיות תת-קרקעיות, אותרו מספר פירי מנהרות ומפקדת חמאס והושמדו על ידי כוחות ההנדסה של החטיבה. בהן, נראה כי פעילי חמאס נערכו לשהייה ממושכת במנהרות באמצעות חיבור לאמצעי מים וחמצן.
בפעילות צוות קרב של חטיבת הנח"ל, פשטו הלוחמים על מוצב אימונים בצפון רצועת עזה של חמאס. מתחת למוצב אותרו מנהרות ולאחר חשיפתן, הושמדו הפירים במוצב.
תיעוד פעילות צה"ל בעזה 
(צילום: דובר צה"ל)
כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה. במהלך הלילה זיהו הלוחמים חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר הכוחות. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף את החוליה וחיסל כמה מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו כמה מחבלים.
מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל הבוקר ברצועת עזה את מחסן אבו-זינה - ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס. אבו-זינה היה אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור והתמחה בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ורקטיים עבור מחבלי חמאס.
אתמול בהצהרתו במלאת חודש למלחמה, עדכן דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי צה"ל תקף יותר מ-14 מטרות טרור ברצועת עזה. "חיסלנו עד כה מחבלי חמאס רבים, בהם מפקדים בכל הדרגות, השמדנו יותר מ-4,000 אמצעי לחימה, שרבים מהם נמצאו בבתים וגנים. חמאס עושה שימוש ציני באוכלוסייה שלו כמגן אנושי". לדבריו, "מחבלי חמאס מספרים לכם שיש הפסקת אש - אין הפסקת אש".