ריאיון פוליטי ח"כ יובל שטייניץ הליכוד
(צילום: משי בן עמי)

חבר הכנסת יובל שטייניץ (הליכוד) תקף היום (חמישי) את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לאיום הגרעין האיראני - ודחה את הביקורת שמושמעת כלפי הממשלות הקודמות בראשות בנימין נתניהו בכל הנוגע לפרצות בגדר ההפרדה, דרכן הגיעו המחבלים האחרונים מהפיגועים במרכז הארץ.
בריאיון לאולפן ynet טען שטייניץ כי ראש הממשלה בנט ושריו "שותקים את שתיקת הכבשים" מול טהרן, ואמר כי הסיבה שהאיום הצבאי האמריקני על איראן הוסר היא ירידתו של נתניהו מהשלטון. "אובמה הכניס נושאות מטוסים לתוך המפרץ הפרסי, תגבר כוחות בכוויית ובאיחוד האמירויות ואיים על האיראנים באופציה צבאית", אמר שטייניץ והדגיש כי גם בתקופתו של טראמפ האיום נשמר אחרי חיסולו של קאסם סולימאני.
5 צפייה בגלריה
משמרות המהפכה
משמרות המהפכה
"ישראל וארה"ב מפגינות חולשה וחוסר אכפתיות". בנט וביידן
(צילום: EPA, מארק ישראל סלם, AFP)
"האיום בתקופת אובמה וטראמפ עביר מסר ברור לאיראנים - אתם רצים לפצצה? אז אתם במלחמה עם ארצות הברית, לא רק עם ישראל", הסביר שטייניץ. "היום זה לא קיים לא רק בגלל שביידן לא מייצר את אותו האיום, אלא בגלל שבנט והממשלה שותקים את שתיקת הכבשים. ישראל לא מפעילה קמפיין ולחץ אדיר שהפעלנו בזמנו על ארה"ב", אמר.
על אף החשש בישראל מהוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, שטייניץ התעקש כי האיום האמיתי הוא תוכנית הגרעין. "זה חשוב פי 100 ממשמרות המהפכה, ובזה ממשלת ישראל מפגינה חולשה", אמר. "ובעקבות השתיקה של ממשלת ישראל – גם ארה"ב מפגינה חוסר אכפתיות". לדבריו, "לפי הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, בשנת 2012-2011 איראן הייתה צריכה להגיע לנשק גרעיני. היום אנחנו 8 שנים אחר כך וזה לא קרה. זה קרה במידה רבה בזכות נתניהו".
5 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
שטייניץ: "אנחנו לא יכולים להיות שבויים בידיים או בטילים של עזה"
(צילום: קובי קואנקס)
כשנשאל על המהומות האחרונות והעימותים עם הפלסטינים דחה שטייניץ את הביקורת על הזנחת הגדר - והחליט להתמקד בגדר שבנתה ישראל בגבול מצרים שמנעה הגעה של "מאות אלפים ומיליונים", כלשונו, מהגרים מאפריקה. "בנינו גדר בלתי חדירה גם בגבול עם עזה ואנחנו צריכים גם לבנות מחדש את הגדר הבלתי-חדירה בגבול יהודה ושומרון", אמר.
עם זאת, שטייניץ הודה כי הוא בעד להיטיב כמה שניתן עם הפלסטינים - אך לא עם פרצות בגדר. "זה חסר היגיון לעשות גדר ומחסומים שבהם עוברת אוכלוסייה מבוקרת ואז לעבור בפרצה. צריך לעשות גדר כמו שעשינו בגבול ישראל-מצרים, בלתי עבירה לחלוטין ולהרחיב את המעברים אם רוצים להכניס יותר".
חבר הכנסת האשים את הממשלה על כך שהיא רומזת להזנחה מתקופת נתניהו, אמר כי "בואו לא נשכח את שרי הביטחון שהזניחו את הגדר, מי הם היו? יעלון, ליברמן, בנט וגנץ", אך הודה שבתקופת ממשלות הליכוד הגדר הוזנחה.
5 צפייה בגלריה
הפירצות בגדר
הפירצות בגדר
פרצה בגדר: "צריך לעשות גדר כמו שעשינו בגבול ישראל-מצרים"
(צילום: אריק מרמור)
שטייניץ לא הצטרף לטענות שנוכחותה של רע"מ בקואליציה מגבילה את כוחות הביטחון, ואמר כי "התפקיד של הדרג המדיני הוא לא לומר לצה"ל ולמשטרה 'תעשו את מה שאתם חושבים לנכון' ולא אם לתקוף. בשביל זה לא צריך דרג מדיני, תפקידו של הדרג המדיני הוא להוביל בנחישות וביצירתיות, להגיב למצב". הוא הציע כי רצועת עזה תצטרך לעבור "באיחור ניכר" מבצע דומה ל"חומת מגן" כדי לעקור את תשתיות הרקטות של חמאס והג'יהאד האיסאלמי - וטען שהאופוזיציה תתמוך במהלך, אך לא בממשלה.
כשנשאל מדוע הליכוד לא ניצל את ההזדמנות בשלטון כדי לצאת למבצע שכזה, הוא אמר כי גורמי הביטחון הזהירו מפני המהלך - אך בעיניו הדבר הוביל למציאות שבה ישראל נסחטת על-ידי עזה. "זה לא סוד ש-12 השנים האחרונות בראשות נתניהו והליכוד, היו השנים הטובות ביותר מבחינה ביטחונית", טען. "כשמסתכלים על מספרי הנפגעים, המספרים הכי נמוכים אי פעם של אזרחים שנהרגו ושנפגעו בפעולות איבה. כשמסתכלים על ההקשר הביטחוני בכלל היו 12 שנים מצוינות מבחינה ביטחונית וכלכלית, היום הרבה פחות טוב".
5 צפייה בגלריה
פלסטיני פצוע נפצע קשה ירי יריות ב מהלך חילופי אש ג'נין צה"ל פעולה צבאית שטחים
פלסטיני פצוע נפצע קשה ירי יריות ב מהלך חילופי אש ג'נין צה"ל פעולה צבאית שטחים
כוח צה"ל בג'נין: "ישראל הפגינה חולשה אחרי מבצע 'שומר חומות'"
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
פלסטיני פצוע נפצע קשה ירי יריות ב מהלך חילופי אש ג'נין צה"ל פעולה צבאית שטחים
פלסטיני פצוע נפצע קשה ירי יריות ב מהלך חילופי אש ג'נין צה"ל פעולה צבאית שטחים
(צילום: רויטרס )
בהמשך הריאיון התריע שטייניץ מפני תרחיש דומה למבצע שומר החומות, כשאלפי ערבים ישראלים השתתפו בפרעות בשכונות יהודיות, חסמו צירים בנגב, יידו אבנים והציתו בתים. "מכל ה-30-20 אלף הללו לפחות 10% צריכים לשבת בכלא כדי ליצור הרתעה", אמר חבר הכנסת.
"אני חושב שישראל הפגינה וממשיכה להפגין חולשה אחרי 'שומר החומות'", אמר שטייניץ. "ב'שומר חומות' נתפסנו בהפתעה ולא היו מספיק כוחות, אבל אחרי המבצע היו צריכים להקים מיד, תוך כמה חודשים, משמר לאומי, ולעצור אלפים או לפחות מאות מהמתפרעים".