רס"מ גיל גוזלן השוטר שתפס את העבריין שירה לעבר בית בנצרת
(צילום: דוברות מחוז צפון)

תגובה מהירה ותושייה של שוטר במחוז הצפוני הובילו לאחרונה למעצר של גבר חמוש שנחשד במעורבות באירוע ירי בנצרת, ובהמשך להגשת כתב אישום נגדו בגין נשיאה והובלת נשק שלא כדין. מדובר ברס"מ גיל גוזלן, שוטר בתפקיד משרדי במחלקת המחשבים באגף החקירות של המחוז, שבדרכו הביתה ממשמרת שמע על הירי בקרבת מקום, זיהה את כלי הרכב שנמלט ופתח במרדף אחריו (בסרטון למעלה: גוזלן מתאר את האירוע מנקודת מבטו).
בשלב מסוים עצרה המכונית שנמלטה, שבה נמצאו שני גברים. אחד מהם הצליח להימלט, ואילו על השני, בן 44, השתלט גוזלן במקום. במכונית נמצא רובה M-16 עם קליע בקנה. השבוע כאמור הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת. לטענת המשטרה היא מודעת לזהות הנמלט – שלו מיוחס הירי בפועל - והחיפוש אחריו נמשך.
1 צפייה בגלריה
השוטר שתפס את העבריין שירה לעבר בית בנצרת
השוטר שתפס את העבריין שירה לעבר בית בנצרת
ירי ומרדף משטרתי בנצרת. הנשק שנמצא ברכבם של החשודים
(צילום: דוברות מחוץ צפון)
האירוע התרחש ב-27 באוקטובר סמוך לשעה 18:00. קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת נצרת, רפ"ק חגי מימוני, סיפר: "במהלך נסיעה לביתו שמע רס"מ גוזלן ברשת הקשר על ירי בשטח בנוי לעבר בית עסק בנצרת. הוא מיד זיהה את הרכב שממנו בוצע הירי והתחיל לדלוק אחריו. הוא סימן לרכב החשוד לעצור אך שני נוסעי הרכב פתחו בנסיעה מהירה, תוך שהם מסכנים את משתמשי הדרך ועוברי אורח".
חגי מימונירפ"ק חגי מימוני
לדבריו, רס"מ גוזלן המשיך לרדוף אחריהם במשך כמה דקות, וכשעצרו – זינק לעברם וניסה לעצור אותם: "החשודים נאבקו בו והוא הצליח להשתלט על אחד מהם ולתפוס את הרובה עם הכדור בקנה. הוא עשה את זה באומץ לב ובנחישות כדי לתפוס נשק שעלול לפגוע בחיי אדם".
אחרי המעצר הזעיק גוזלן את בלשי התחנה בנצרת שהגיעו תוך דקות וסייעו לו. בתום החקירה החליטה עו"ד דזירה ברברה, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון, להאשים את החשוד בנשיאה והובלת נשק שלא כדין.
סנגורו, עו"ד חאלד אבו אחמד, מסר בתגובה: "הוא כופר בכל כתב האישום. אין לו קשר לנשק. מדובר באדם נורמטיבי, שעובד לפרנסתו ביושר. הוא אזרח תמים שלא ידע שיש נשק ברכב. אין שום סיבה שהוא ישהה במעצר עד לתום הליכים. הוא מפרנס את אימו ואת משפחתו".