רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה מפי מקורות כי עלה ל-14 מניין ההרוגים בתקיפות הישראליות אתמול בעיר הנמל חודיידה. בנוסף מסרו המקורות כי שישה בני אדם עדיין נעדרים וכ-90 נפצעו. לפי הדיווח, רוב ההרוגים והפצועים הם תושבי העיר שעובדים בנמל. צפו בתיעוד הדרמטי מהרגעים הראשונים של התקיפה בנמל חודיידה:
תיעוד דרמטי מרגעי התקיפה הראשונים

התקיפה - והתדלוק באוויר
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה הישראלית בנמל חודיידה שבתימן
תיעוד התקיפה הישראלית בנמל חודיידה שבתימן
מתוך התיעוד: כדור האש שבער בחודיידה, רגעים לאחר התקיפה

4 צפייה בגלריה
נמל חודיידה תימן
נמל חודיידה תימן
ההרס בנמל חודיידה ממבט הלוויין
(צילום: AFP PHOTO/ SATELLITE IMAGE ©2024 MAXAR TECHNOLOGIES)
4 צפייה בגלריה
נמל חודיידה תימן
נמל חודיידה תימן
(צילום: AFP PHOTO/ SATELLITE IMAGE ©2024 MAXAR TECHNOLOGIES)
4 צפייה בגלריה
צילומי לווין של תקיפת מתקני הנפט בעיר הנמל חודיידה במערב תימן
צילומי לווין של תקיפת מתקני הנפט בעיר הנמל חודיידה במערב תימן
(צילום: חברת ISI )
בתוך כך, העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, מפרסם כי התקיפות והאיומים של ישראל, לצד הכרזת החות'ים על המשך התקיפות, עוררו חשש בקרב התימנים שתרחיש ההרס בעזה יגיע למדינתם. מוחמד עבדאללה, פקיד ממשלתי ותושב חודיידה, סיפר לעיתון כי "ישראל היא מדינה חזקה המקבלת הגנה מהמערב". לדבריו "ישראל פגעה בחיים בעזה, ועלולה לעשות זאת בתימן".
עבדאללה הוסיף כי הוא מקווה שהאירועים לא יתפתחו לרמה הזו. הוא תיאר את הפיצוצים מהתקיפות הישראליות כ"מפחידים - לא כמו התקיפות האמריקניות", שאותן שומעים לדבריו רק חלק מתושבי העיר.
יחיא, שעובד בחברה מסחרית, סיפר כי החיים ופעילות המסחר דווקא החלו לחזור בהדרגה, אחרי הפסקת האש בין החות'ים וממשלת תימן, אך ההסלמה עם ישראל "מפחידה". הוא הוסיף: "זו מדינת דיכוי, שלא לוקחת בחשבון אם מדובר במטרה אזרחית או צבאית". לדבריו, תקיפת מאגרי דלק זו ההוכחה לכך.
מרואיין נוסף בשם איימן ג'רמש, מחודיידה, סיפר לעיתון כי חברו המהנדס אחמד מוסא הוא אחד מקורבנות התקיפה, ומסר שמות של מספר הרוגים נוספים.
מנגד, דובר הכוחות של ממשלת תימן (המתנגדת לחות'ים) בחוף המערבי, ודאח א-דביש, מסר לעיתון כי החות'ים דחקו את תימן - הנמצאת בעוני ובמשברים - ללב העימות, כדי לשרת אג'נדה חיצונית. לדבריו, אין לחות'ים יכולת הרתעה אמיתית. הוא האשים את החות'ים בהרס המתקנים בנמל חודיידה, והביע את חששו מכך שהם יגרמו לישראל לתקוף בעוד מקומות ולפגוע במתקנים ובתשתיות. לדברי א-דביש, "העם התימני הוא המפסיד בכל 'המשחק' הזה, ומנהיג החות'ים עבד אל-מלכ בדר א-דין אל חות'י לא ינוח עד שתימן תהפוך לעזה".
טל בארי, ראש מחלקת המחקר של מרכז עלמא לחקר אתגרי הביטחון בצפון, ציין: "כשמדברים על החות'ים, האירוע שונה מהאירוע מול חיזבאללה. אין לנו גבול איתם. כלומר, מלכתחילה יש מצב של תנאים מוגבלים בלחימה בגלל המרחק. מה הם יכולים לעשות במצב של הסלמת האירועים מולנו? להעצים את התקיפות נגדנו עם טילי שיוט, טילים בליסטיים וכטב"מים, כאשר לא ברור מה תהיה ההשפעה בסופו של דבר בקצה על האזרח הישראלי".
לדבריו, "בנוסף למרחק הרב בין תימן לישראל, יש בדרך את האמריקנים והבריטים שעוסקים בהגנה וביירוטים בעיקר, ובסוף יש את מערכות ההגנה שלנו. כרגע לא ברור כמה העצמת השיגורים תשפיע על ישראל יותר ממה שזה משפיע עכשיו. בחודשים האחרונים הם שיגרו לעברנו כל הזמן, אבל המרחק הוא מגבלה. טיל שיוט או טיל בליסטי שהם משגרים כנראה יגיע, אם לא יפילו אותו בדרך. לעומת זאת, המרחק מגביל את שרידות הכטב"מים שיכולים פשוט להתרסק בדרך. כמובן שמגבלת המרחק היא מגבלה לשני הצדדים".
הוא סיכם: "היתרון מול החות'ים, לעומת הלחימה מול חיזבאללה, הוא שחיזבאללה נמצא בתוך מדינת לבנון, מדינה ריבונית הנתמכת על ידי ארה"ב ומדינות אירופה. במקרה של החות'ים - הם השתלטו על שטח נרחב בתימן, ולמעשה מדובר במדינת טרור חות'ית נפרדת. זה יתרון בהקשר הלגיטימציה. בחודיידה מדובר בנמל אזרחי שהוא למעשה תשתית המאפשרת את פעילות החות'ים כמדינת טרור, בלבנון זה שונה. גם אם חלק ממתקני הנמל משמשים את חיזבאללה באופן זמני או קבוע, הם בסוף שייכים למדינת לבנון הריבונית והלגיטימית".