עדי ראייה מספרים על הפיגוע
(צילום: עידו ארז )
דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים (יום ג') כי מחקירת הפיגוע סמוך לצומת צריפין - שבו דקר מחבל מאזור חברון שני חיילים ופצע אותם באורח קל ובינוני - עולה כי החייל שנפצע באורח קשה יותר, לוחם ביחידת הכלבנים עוקץ, נאבק במחבל שניסה גם לחטוף את נשקו, וכדי למנוע זאת נשכב על הנשק. בכך, מנע החייל תוצאה קשה יותר עם יותר נפגעים.
הפיגוע סמוך לבאר יעקב התרחש מעט לפני השעה 10:00 כאשר המחבל מוחמד עוואדה, צעיר בן 21 ללא רקע ביטחוני וללא שיוך ארגוני מכפר דורא שליד חברון, צעד לדברי המשטרה מאחורי שני החיילים שהלכו לכיוון הבסיס שלהם ודקר אותם.
הלוחם מעוקץ נפצע באורח קשה מחתך עמוק בצווארו, אבל בהמשך עדכן בית החולים אסף הרופא כי מצבו השתפר ומוגדר כעת בינוני. החייל השני, שמשרת בבסיס ההכשרה של ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קל ובהמשך שוחרר מבית החולים. המחבל נתפס על ידי אזרחים שעברו במקרה באזור, והמשטרה מסרה כי כוחותיה הגיעו לזירה בתוך דקות בודדות. המחבל, שעובד במעלה אדומים עם היתר עבודה, הועבר לחקירה במשטרה, ואחיו נקרא לחקירה בשב"כ.
1 צפייה בגלריה
בני משולם
בני משולם
"צעקתי לעובד שהיה איתי ברכב". בני משולם
(צילום: עידו ארז)
תיעוד מעצר המחבל 

"בהתחלה חשבנו שזה מכות", סיפר ל-ynet אחד האזרחים שהשתלטו על המחבל, אופיר, שביקש לא להזדהות בשמו המלא. הוא אמר כי הוא ואזרח נוסף וידאו שהמחבל מרותק לקרקע ולא יכול לזוז, ואז הגישו טיפול לפצועים - בין השאר באמצעות חוסם עורקים שהכינו מחולצה של אחד מהם. "הרגעתי את החייל ואמרתי לו שיהיה בסדר", אמר. "קשרתי את החולצה שלי עליו וחסמתי לו את הדם".
בני משולם, שעובד כמתקין סיבים אופטיים ומתנדב כחובש באיחוד הצלה, סיפר כי "נסעתי לכיוון צפון, ואז ראיתי בצד שמאל שלי - בנתיב הנגדי - סוג של המולה. ראיתי שני חיילים ומישהו בא עליהם, זה היה כזה מעורפל. עצרתי באותו רגע כי המוח אמר לי שזה פיגוע, וצעקתי לעובד שהיה איתי ברכב. רצתי לכיוון המחבל כדי לנטרל אותו יחד עם שני אזרחים אחרים. ברגע שנטרלנו אותו וראיתי שהוא על הרצפה, רצתי לכיוון החייל שספג את רוב הדקירות. הגשנו לו סיוע עד שהגיע אמבולנס שפינה אותו".
לדבריו, החיילים לא הבינו מה קרה ברגעים שאחרי הדקירה. "ראו את הרוע בעיניים של המחבל", אמר. "קשה היה לפספס את זה. אתה רואה שהוא חדור מטרה. תוך כדי הנטרול הוא ניסה לקום וכמעט הצליח, אבל המשכנו להחזיק אותו. היו שם אנשים חמושים שלא ירו, שמעתי רק צעקות".
הפיגוע הגיע בזמן של מתיחות ביטחונית, בעיצומו של הרמדאן. אתמול נפגעו בתים בקיבוץ מעלה גלבוע שבמועצה האזורית עמק המעיינות מירי מחבלים שפתחו באש מכיוון צפון השומרון, ונמלטו. הפגיעה בבתים זוהתה רק לאחר סריקות, איש לא נפגע. פתח והג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות לפיגוע ופרסמו את סרטון הירי. צה"ל עדיין מנהל מצוד אחר החשודים.
במוצאי שבת נפצעו שלושה לוחמי גבעתי בפיגוע דריסה ליד בית אומר, כשאחד מהם נפצע באורח קשה. המחבל הפלסטיני, מוחמד בראדעיה (23) מהכפר צוריף, נורה ונהרג. הפיגוע בגוש עציון אירע פחות מיממה לאחר הירי במוחמד אלעסיבי בעיר העתיקה, שלפי המשטרה היה פיגוע ירי.