שופט בברזיל הורה אתמול (יום ב') לעצור דיפלומט גרמני שנאשם ברצח בעלו בריו דה ז'ניירו. השופט ביקש מהאינטרפול לצרף את שמו לרשימת המבוקשים, לאור הדיווחים שהוא עזב את המדינה.
אובה הרברט האן בן ה-60, שעבד כקונסול בריו, היה במעצר מאז ה-7 באוגוסט בעקבות המוות של בעלו יומיים קודם לכן. בן זוגו הבלגי, וולטר ביוט, היה בן 52 במותו. השניים היו נשואים 23 שנים.
2 צפייה בגלריה
אובה הרברט האן קונסול גרמני נאשם ברצח בעלו ב ברזיל
אובה הרברט האן קונסול גרמני נאשם ברצח בעלו ב ברזיל
הקונסול הגרמני (מימין) ובן זוגו הבלגי
ביום שישי האן שוחרר ממעצר, אחרי שבית משפט קבע שהתובעים לא עמדו בדד-ליין שהוצב להם להגשת האישום נגדו. אחרי שחרורו התביעה בריו דה ז'ניירו האשימה אותו ברצח, ובעקבות כך הורה אתמול השופט לעצור את האן פעם נוספת. עם זאת, כלי תקשורת רבים ציינו שבזמן שהשופט פרסם את החלטתו האן כבר עזב את ברזיל: לפי הפרסומים הדרכון של האן נשאר ברשותו, ושלשום הוא המריא מברזיל, ואתמול בבוקר הגיע לפרנקפורט. התביעה אמרה שהיא בודקת את הטענה הזאת.
השופט הברזילאי הורה לפרסם את שמו של האן ברשימת המבוקשים של האינטרפול, ארגון השיטור הבינלאומי. השגרירויות של גרמניה ובלגיה קיבלו עדכון על הפרשה.
2 צפייה בגלריה
אובה הרברט האן קונסול גרמני נאשם ברצח בעלו ב ברזיל
אובה הרברט האן קונסול גרמני נאשם ברצח בעלו ב ברזיל
האן נעצר החודש, אך שוחרר אחרי שלא הוגש נגדו כתב אישום
האן וביוט התגוררו בשכונת איפנמה בריו דה ז'ניירו. ב-5 באוגוסט הגיעו השוטרים לדירה, והאן אמר להם שביוט נפל למותו מדירתם אחרי שסבל מ"מחלה פתאומית". המשטרה עצרה את האן כשגילתה כתמי דם בדירה של בני הזוג, וחבלות שהופיעו על הגופה של ביוט. לפי הפרסומים בתקשורת הברזילאית, האן ניסה לנקות את זירת הרצח ולהעלים ראיות לפני הגעת המשטרה.
במסמך שפרסמה אתמול התביעה היא אמרה כי הרצח התבצע באכזריות. לטענת התובעים הקורבן לא היה מסוגל להגן על עצמו, מכיוון שהיה תחת השפעת אלכוהול ותרופות נגד חרדה.