1 צפייה בגלריה
אלסנדרו פאריני
אלסנדרו פאריני
אלסנדרו פאריני וזירת הפיגוע בטיילת
(צילום: AFP)
גורמים המעורבים בחקירת פיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב אמרו ל-ynet כי בניגוד לדיווחים באיטליה, לא נמצא קליע בגופתו של התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני. לפי הגורם, סימני בדיקת הגופה מעידים שפאריני מת כתוצאה מפגיעת הרכב.
בינתיים, גופתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר טרם נותחה, ובמכון לרפואה משפטית ממתינים להסכמת משפחת המחבל ולמשטרה. המטרה היא לבדוק איברים פנימיים, כדי לשלול אפשרות שסטה מהדרך או שהיה תחת השפעת סמים, אלכוהול או לקה בהתקף לב בזמן האירוע.
ח"כ עאידה תומא סלימאן בריאיון לאולפן ynet על הפיגוע
(צילום: ירון ברנר)

פאריני, עו"ד בשנות ה-30 לחייו מאיטליה, נרצח שלשום בערב מדריסה בטיילת בתל אביב, ושבעה תיירים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. המחבל האיץ עם רכבו לעבר קבוצת תיירים מאיטליה ומבריטניה שהלכו בטיילת, ופגע בהם. הוא נסע לאורך כמה עשרות מטרים על מסלול האופניים בטיילת, ואז עלה לדשא והתהפך. קצין המשטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה הגיע למקום יחד עם פקחים, וחשבו תחילה שמדובר בתאונה. עם זאת, כשזיהו שהדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הם ירו בו ונטרלו אותו. בהמשך הודיעה המשטרה כי מדובר היה ב"חפץ דמוי רובה".
תיעוד הפיגוע בטיילת בתל אביב

ברכבו של המחבל נמצאה תעודת זהות, וזהותו אומתה באמצעות טביעת אצבע על ידי המשטרה: יוסף אבו ג'אבר, גבר בן 45 מכפר קאסם, אב לחמש בנות ללא רקע ביטחוני קודם. הוא עבד בעבר כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו. כשהתפרסמה תמונתו של המחבל זיהו אותו התלמידים ההמומים, שנהגו לצחוק עם אבו ג'אבר ולרקוד איתו, בזמן שבמשפחתו טוענים שמדובר היה בתאונה.
המחבל רוקד וצוחק עם תלמידים

לדברי גורם הבקיא בנושא, אנשי צוות ותלמידים בבית הספר הכירו את אבו ג'אבר שעבד שם עד לשנה שעברה, ככל הנראה באמצעות חברת קבלן. מנהלת בית הספר וצוותי החינוך אף עדכנו את המשטרה בנושא לאחר פרסום שמו. אחד העובדים אמר ל-ynet כי "כולם הכירו אותו. אנחנו עדיין מנסים להבין איך מחבל עבד בסביבה עם תלמידים". ל-ynet נודע כי לפני כשנתיים הוא אף הזמין מורות מקריית אונו לסעודת אפטאר.
אחיו של המחבל, עמאר אבו ג'אבר, טען אתמול כי לא מדובר בפיגוע. לדבריו, "מהסרטון רואים שמה שקרה זה תאונת דרכים. הוא ניסה בכל מחיר לצמצם את העניין ואפילו סיכן את עצמו. כולנו ראינו בסרטון איך הוא נכנס לדשא, התגלגל והתהפך". במשטרה מנגד אמרו כי הרכב הידרדר לדשא אחרי שנסע במהירות על המדרכה לאורך עשרות מטרים, ופגע לפחות בשמונה מבלים בטיילת. לטענת עמאר, אחיו איבד שליטה על הרכב בגלל שלא ישן כמה ימים עקב אבל על בן דודו.
זירת הפיגוע בטיילת בתל אביב ביום שאחרי
(צילום: אדם קוטב)

האח טען כי "אם הייתה לו כוונה לרצוח - הוא היה מנסה לגרום לכמה שיותר נזק". הוא גם מחה: "השוטר (שנטרל את המחבל, א"ק) אמר שראה מרחוק מה שקרה, ובכל זאת לא הפעיל את המצלמה שיש עליו. אנחנו רוצים לראות מה היה שם". תחילה סברו במשטרה כי המחבל ניסה להגיע לנשק שהיה ברשותו ולירות בקצין, אך בהמשך התברר כי מדובר ב"חפץ דמוי רובה".
במשפחתו של אבו ג'אבר תוהים גם מדוע הגרסה הראשונה של מד"א הייתה שהתייר האיטלקי נפגע מירי. "מי ירה בו? הוא היה קרוב לשם", אמר אחיו של אבו ג'אבר. הוא הביע צער על מותו של פאריני, ואמר כי "הוא בא לארץ הקודש לטייל ולראות אנשים שמחים, הוא היה קורבן. הוא נראה צעיר, ויש לו זקן, אז אולי השוטר חשד בהתחלה שזה הוא".