במשרד האוצר חוששים שארגון המורים העל-יסודיים ישבית את הלימודים בפתיחת השנה ביום ראשון הקרוב. בעקבות כך מאיים הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, שמורים שישבתו מיום ראשון לא יקבלו שכר עבור ימי השביתה.
1 צפייה בגלריה
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
"הניסיונות של רן ארז לפגוע בפתיחת שנת הלימודים מדי שנה אינם מתקבלים על הדעת", אמרו היום (רביעי) ל-ynet במשרד האוצר. "פתיחת שנת הלימודים במועדה היא הכרחית בעיקר בשנה כזו, ואסור שתלמידי ישראל ישמשו כקלף מיקוח במאבקים הבלתי נגמרים שלו".
עוד אמרו באוצר כי "בימים האחרונים, במקום התקדמות עניינית, נחשפנו לאיומים ולניסיונות לסחיטה ציבורית. יש עדיין זמן להגיע להסכם שמיטיב עם כל הצדדים, ואנו מצפים מארגון המורים לנהוג באחריות. משרד האוצר נכון וזמין להמשך דיאלוג מקצועי לטובת המורים, התלמידים ומערכת החינוך כולה".
הממונה על השכר מלכין הנחה את ראש מנהל שכר והסכמי שכר בשלטון המקומי חגית מגן להיערך להפעלת מערכת החינוך תחת קיומה של שביתה החל מ-1 בספטמבר.
על-רקע המבוי הסתום במשא ומתן בין משרדי האוצר והחינוך לארגון המורים העל-יסודיים בסוגיית הסכם השכר, ציין כאמור מלכין כי יש ליידע את המורים שיבחרו לשבות על כך שלא יקבלו שכר בגין שביתה מלאה או שכר חלקי בגין שביתה חלקית.
"כפי שידוע לך, על אף הסכמות שהושגו מול ארגון המורים העל-יסודיים ערב פתיחת שנת הלימודים האחרונה, בחר הארגון לסגת מההסכמות האמורות ולהמשיך בסכסוך העבודה", כתב מלכין למגן. "מהודעת יו"ר ארגון המורים רן ארז עולה כי תיתכן שביתה בחטיבות העליונות".
מלכין אף הנחה את הרשויות המקומיות לבדוק האם ישנם מורים שאינם מתכוונים להשתתף בשביתה, על-מנת שבתי הספר יוכלו להיערך עם מערכת תואמת ושאותם מורים יקבלו שכר.

"בחר לצאת לשביתה בכל מקרה"

בתוך כך, שר החינוך יואב קיש פנה היום באיגרת למורים מעל לראשו של רן ארז והאשים את הארגון במשבר שיוביל להשבתה. "סעיף 'חוזים אישיים' לא יפגע במורים. תחושתי האישית שזה לא היה משנה גם אם נושא 'החוזים האישיים' היה יורד מסדר היום. לאורך המשא ומתן הוצעו הצעות רבות ומגוונות, וכל פעם שנצפתה התקדמות מסוימת בנושא זה או אחר, בפגישה שלאחריה ארגון המורים חזר שוב אחורה. כך לא נראה ארגון עובדים שחותר להסכם עבודה", כתב קיש למורים.
שר החינוך הוסיף: "לא משנה מה היינו מציעים, להערכתי רן ארז וארגון המורים בראשותו בחר לצאת לשביתה בכל מקרה. לאור המשבר במשא ומתן, אנו לצערי מתקדמים להשבתת המערכת על-ידי הארגון. המשמעות היא פגיעה קשה בכם המורים ופגיעה קשה במדינת ישראל בזמן מלחמה".