בדרך לדירת המסתור: כך נראה נתיב הבריחה
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חשף הבוקר (יום שישי) את נתיב הבריחה של סגן מפקד הכוח הרקטי בג'יהאד האיסלאמי, אחמד אבו דקה, שחוסל אתמול אחר הצהריים בפעולה משותפת עם שב"כ.
2 צפייה בגלריה
אחמד אבו דקה
אחמד אבו דקה
אחמד אבו דקה
( צילום: דובר צה"ל)
"טרם הסיכול נעשו מספר פעולות כדי לאפשר את התקיפה, תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים", נמסר מצה"ל. "בליל יום רביעי, במבצע משותף של אמ"ן, חיל האוויר ושב"כ, נצפה אבו דקה באמצעות כלי טיס צועד מביתו לא משפחתו אל עבר דירת המסתור שבה שהה".
לדברי צה"ל, איתורו של אבו דקה אפשר לעקוב אחריו "ולפעול במקום ובזמן המתאים ביותר". עוד נמסר, כי "בעבר היו ניסיונות לסכל אותו אך אלו נעצרו לאור הימצאות בלתי מעורבים רבים בסביבתו".
2 צפייה בגלריה
עלי חסן גאלי, אחמד אבו דקה, חליל אלבהתיני, ג'יהאד גנאם,  טארק עז אלדין
עלי חסן גאלי, אחמד אבו דקה, חליל אלבהתיני, ג'יהאד גנאם,  טארק עז אלדין
בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו במבצע
( S1iJ5MwNn 9760216 ByUc00O9Vh r1lddafv4h)
צה"ל תקף פעיל ששיגר פצצות מרגמה לשטח מדינת ישראל בדרום רצועת עזה ואת המשגר ששימש אותו
(צילום: דובר צה"ל )

אבו דקה חוסל אתמול בשעות אחר הצהריים בחאן יונס כמה שעות לפני שסוכל ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלאמי, עלי חסן ראלי. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן כי החיסול של אבו דקה יכול היה לצאת אל הפועל כבר יומיים לפני כן, אולם הפעולה נדחתה מחשש לפגיעה במספר גדול של אזרחים לא-מעורבים. הגרי ציין כי אבו דקה עשה שימוש באזרחים כ"מגן אנושי", ורק אתמול התאפשר לחסל אותו באמצעות טיל ששוגר לעברו.
מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אמר אתמול אחרי חיסולם של חמישה בכירים בג'יהאד האיסלאמי מתחילת המבצע: "אני משוכנע שצריך למצות את הפוטנציאל של המבצע – והוא להרוג את הבכירים של הארגון. אנחנו ממשיכים באותו רעיון של סיכולים מוקדים בבכירים בעלי תפקוד גבוה. התחלנו במכת הפתיחה בפיקוד, ממנה המשכנו לתקיפה שבה הרגנו את המפקד של הירי תלול-מסלול ולאחר מכן הרגנו את הסגן שלו".
טולדנו ציין עוד כי ראלי ואבו דקה היו אחראים על מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי ול"טפטופי" השיגורים בעת האחרונה. "טוב שהם נהרגו, אני שבע רצון מהפגיעות הללו", אמר מפקד הפיקוד. "הרעיון החשוב זה להגיע לאותם אנשים שעושים שימוש באזרחים כ'מגן אנושי' כדי להגן על עצמם ומנהלים את הלחימה מתוך מרחבים בנויים. יש פה עבודה מרשימה של המודיעין של שב"כ וצה"ל וחיל האוויר".