המולה אירעה היום (שני) בתיכון זילברמן בבאר שבע, שתלמידיו תועדו תוך קריאות "לא רוצים ערבים בבית ספר", על רקע השעייתה של תלמידת כיתה ז' לאחר שהתבטאה לכאורה נגד חיילי צה"ל. התלמידה והוריה הכחישו כי בת ה-12 התבטאה נגד חיילים, אך חבריה לספסל הלימודים טענו כי קראה ללוחמי צה"ל 'רוצחים', אחרי שאמרה כי גם בעזה נהרגים ילדים. מנהלת בית הספר השעתה את התלמידה, ובמשרד החינוך טענו כי הצעד נעשה כדי להגן עליה.
המולה בתיכון זילברמן: "לא רוצים ערבים בבית ספר"

סגן ראש העיר שמעון טובול קרא לשלול את אזרחותם של הורי הילדה הערבייה ולגרש אותם מבאר שבע. "לא נתפס שבמערכת החינוך הישראלית תלמד תלמידה המשתפת פעולה עם האויב", אמר. "הטעות הגדולה היא אצלנו, שאנחנו לא שמים לזה סוף. את התשבחות לחמאס היא שמעה בבית, את ההלל לחלאות הנאצים היא קיבלה מאבא ומאימא שלה".
ע', אביה של הילדה, שלו שישה ילדים הלומדים במערכות החינוך היהודיות בעיר, הכחיש כאמור את הציטוטים המיוחסים לבתו: "חוזרים על המשפט שוב ושוב שהיא אמרה 'חיילים רוצחים'. מאיפה זה הגיע? היא אמרה שיש עוד ילדים שנהרגים בעזה. החיילים שלנו לא רוצחים. למה מתרגמים ומעוותים את המילים של הילדה שלי? למה לא הקשיבו לה? אנחנו במדינה דמוקרטית. הבנות סיפרו לי שזה לא רק זה. הגדולים מסיתים את הילדים בבית ספר. זה לא שהילדים באו והתחילו לצעוק את זה, הם לא היו אומרים דבר כזה בלי שידעו שיש להם גב".
1 צפייה בגלריה
תלמידי בית ספר צועקים נגד ערבים לאחר שתלמידה שהתבטאה נגד יהודים והושעתה, חזרה ללימודים
תלמידי בית ספר צועקים נגד ערבים לאחר שתלמידה שהתבטאה נגד יהודים והושעתה, חזרה ללימודים
"את התשבחות לחמאס היא שמעה בבית". ההמולה בתיכון בבאר שבע
הוא הוסיף: "לא יהיה פתרון בלי לשבת עם ההורים. ההורים הערבים עם ההורים היהודים. אם לא נעשה את זה, לא נוכל לשנות דבר. לצערי בבית הספר לא הסכימו. אני לא מבין, למה הנהלת בית הספר לא מפרסמת הבהרה שהדברים שיוחסו לבת שלי לא נכונים? שלא יגידו שהיא אמרה 'פרי פלסטין'. מי אמר שהיא אמרה דבר כזה?"
האב ציין: "הילדים שלי לומדים בבתי ספר של היהודים מגיל אפס. אני מאמין בזה. ועכשיו הילדים שלי שומעים דברים כאלה – 'לא רוצים ערבים'. אני שמעתי דברים כאלה רק בגיל 16, וידעתי איך להתמודד. והיא בגילה שומעת דברים כאלה? זה לא צריך להיות ככה. יהודים וערבים היו בארץ. צריך שמישהו יאמר 'די, מספיק עם ההסתה'. לצערי נראה לי שזה לא ייגמר בילדה שלי. סגן ראש העיר אמר שצריך לשלול לנו את האזרחות וקרא לילדה שלי 'ילדי נוחבה'. אף אחד לא מטפל במצב. אנחנו במלחמה ולא צריך להיות דבר כזה. גם ראש העיר לא מתבטא בנושא. מסיתים נגדנו ולא אומרים דבר".
לאחר אמירתה לכאורה של הילדה, כאמור, היא הושעתה על ידי הנהלת בית הספר, והתלמידים קראו: "שיישרף לכם הכפר". במשרד החינוך מסרו כי קיימו פעילות חינוכית עם התלמידים שקראו את אותן הקריאות. "צריך להגן עליה ולהפריד, אחר כך קירוב לבבות", ציינו.

התלונן במשטרה על סגן ראש העיר: הוא הכה צעירים בדואים

ראש העיר רוביק דנילוביץ' שמר על שתיקה עד כה בנושא. גם ההתבטאויות הקשות של סגנו לא גרמו לו להגיב. בתנועת "התעוררנו – הורים למען חינוך לדמוקרטיה" פנו לדנילוביץ' וביקשו שיפעל להעביר את סגן ראש העיר מתפקידו לנוכח דבריו הקיצוניים. "אנו קוראות לך להוות סמל דוגמה ומופת להתנערות מקולות קיצוניים, גזעניים ואלימים המזיקים למרקם החיים המשותפים בישראל", ציינו.
אל תוך הקלחת הזו נכנס גם ארגון "בצלמו", שדרש לסלק את התלמידה מבית הספר ולחזק את הזהות הציונית שם. "יש לציין לשבח את הילדים מבית הספר הגאים במדינה ובצה"ל ובזהות הציונית שלהם", אמר מנכ"ל הארגון שי גליק.
סגן ראש העיר, המשרת שירות מילואים פעיל בגבעתי, זוהה לאחרונה כחייל מילואים שתועד מכה צעירים בדואים בתחנת דלק בקיבוץ כפר עזה – אחד מהמתלוננים אמר כי טובול הוא זה שתקף אותו. עורך דינו של המתלונן, שחדה אבן ברי, שלח פנייה למפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן בדרישה לחקור את טובול. במשטרה ביקשו היום אישור מראש אגף החקירות והמודיעין לחקור את טובול, וכעת ממתינים להחלטה. טובול עצמו, יש לציין, הכחיש בשיחות עם עיתונאים כי התיעוד הוא שלו – בעוד המשטרה עצמה אישרה עוד בשבוע שעבר שסגן ראש העיר אמור להיחקר.
חבר מועצת עיריית באר שבע עידו אטיאס אמר בתגובה: "אם אכן הוא תקף את הצעירים הבדואים, הוא צריך לפנות את מקומו. הוא מבזה את מדי צה"ל ואת תפקידו כנבחר ציבור. נמשיך להתייצב נגד הגזענות וההסתה. אני חושב שארגוני ימין ופוליטיקאים מנצלים את המקרה שהתרחש בבית הספר בעיר לסיבוב פוליטי ומסית – ואנחנו בבעיה. בנוסף, האמירות של סגן ראש העיר מדאיגות אותי הרבה יותר מכל אמירה שילדה בת 12 יכולה לומר, חמורה ככל שתהיה. הוא צריך לחזור בו מדבריו".
את תגובתו של טובול לא היה אפשר להשיג.