עוד איום בדרך להקמת ממשלה חדשה: יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, מתעקש שמפלגתו תקבל את המשרד לפיתוח הנגב והגליל. בנאום הערב (יום ג') במליאת הכנסת, הוא אמר: "לא סתם אנחנו מתעקשים על המשרד הכל כך חשוב, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, לא סתם אנחנו מתעקשים, בלי זה לא ניכנס לממשלה".
איתמר בן גביר במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ בן-גביר הוסיף: "אנחנו התחייבנו לדאוג לנגב, לגליל ולפריפריה החברתית. בלי שנוכל לקיים את מה שהתחייבנו - לא ניכנס לממשלה".
נכון לעכשיו מסתמן כי ש"ס תקבל את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, שבראשו עמד ח"כ אריה דרעי בשנים 2015 עד 2021. אך גם עוצמה יהודית דורשת לקבל לידה את המשרד. אתמול פורסם כי ההצעה המסתמנת כעת היא לתת לעוצמה יהודית כתחליף את תיק החקלאות - אך בן גביר לא מסתפק בכך כפיצוי ולכן מחפשים פתרון.
בן גביר עצמו צפוי להתמנות לשר לביטחון הפנים. "לא אהיה עציץ", אמר לשאלת ynet על החשיפה לפיה יבקש סמכויות של מפכ"ל. מלבדו, עוצמה יהודית צפויה לקבל את תיקי החקלאות והמורשת, שיילכו כפי הנראה ליצחק וסרלאוף ולעמיחי אליהו. עם זאת, כאמור, במפלגה עדיין דורשים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל.
ח"כ מעוצמה יהודית: מאמין שנקבל במו"מ את מה שאנחנו רוצים, בן גביר יהפוך לשר הביטחון של המשטרה
(צילום: משי בן עמי)

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית אמר מוקדם יותר היום בריאיון באולפן ynet כי במשא ומתן דרושה סבלנות. "אנחנו עוסקים באיכות ולא בכמות. לא מעניין אותנו השם של התיק אלא מה הוא מכיל, על זה אנחנו משתדלים לעמוד", הסביר.
לדבריו, "באנו מראש עם 180 סעיפים להסכמים קואליציוניים. את המשרד לביטחון הפנים ככל הנראה כבר קיבלנו. הובטח לנו המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה ובין לילה הוא נעלם ואנחנו לא מוכנים לוותר. אנחנו לא רודפי תיקים אנחנו רוצים לקיים את ההבטחות לציבור".