חברותיה של מאיה אלוני על השירות לצידה
(צילום: אריק מרמור)

הלוחמות של מחלקה 1 בפלוגת הדר של גדוד גורן במג"ב, יסיימו היום (רביעי) את ההכשרה שהחלו לפני כחודשיים וחצי. ההתרגשות והציפייה לקראת טקס ההשבעה שיתקיים בכותל המערבי, מהולות בעצב גדול. כשהן יצעקו "אני נשבעת", יחסר קולה של לוחמת אחת: מאיה אלוני, שהתמוטטה בשבוע שעבר אחרי שעברה בהצלחה בוחן מסלול.
בתחילת השבוע הקיפו הלוחמות את משפחתה של מאיה כשעלתה בתום השבעה לקבר הטרי, והיום הן יעמדו מול ההורים והחברים, יזכו לחבוש את הכומתה הירוקה של מג"ב ויישבעו אמונים למדינת ישראל. "מאיה תחסר לנו בטקס", סיפרו אתמול, "עצוב לנו שהיא לא תהיה לצידנו ברגע שהיה עבורה הגשמת חלום. מאיה שהכרנו הייתה רוצה שנעמוד בהשבעה בראש מורם. אנחנו גאות בדרך שעשינו גם בשבילה".
הן נפגשו רק לפני חודשיים וחצי בבסיס הכשרת הלוחמים של מג"ב במעלה מכמש, ואחרי שעברו יחד במסעות, מטווחים ואימונים המפרכים, כבר הפכו ל"חברות בנפש". "יהיה לי קשה בלי מאיה בטקס", סיפרה חברתה למחלקה, מאי ריכטר, "אבל מבחינתי היא תעמוד שם לידי. היא איתי בלב, לא נשכח אותה לעולם".
2 צפייה בגלריה
מימין: נועה טל, מאי ריכטר וטלי כהן, חברותיה של מאיה אלוני ז"ל
מימין: נועה טל, מאי ריכטר וטלי כהן, חברותיה של מאיה אלוני ז"ל
מימין: נועה טל, מאי ריכטר וטלי כהן, חברותיה של מאיה אלוני שהתמוטטה בשבוע שעבר: "מאיה תחסר לנו"
(צילום: שלו שלום )
חברה אחרת, טלי כהן, סיפרה: "מאיה הייתה החברה הכי טובה שלי בהכשרה. היא הייתה כמו מלאך, טהורה. זאת אבדה גדולה. רק שבוע חלף, וכבר מרגישים את החיסרון שלה". נועה טל הוסיפה כי "היא הייתה משענת עבורי, מישהי שלא פוגשים כל יום. לוחמת באופי, כולם ראו את הנחישות והמוטיבציה שלה".
מפקד חטיבת הטירונים, סגן-ניצב אלי אבוטבול, יעניק היום כומתות ל-580 לוחמים בטקס ההשבעה. "זה שבוע קשה בשבילנו, העצב והשמחה מתערבבים", אמר, "מאיה תחסר לי ולכל אחד ואחת בהכשרת הלוחמים. בפרט ללוחמות במחלקה 1 שסיפרו איזו מדהימה היא הייתה. לוחמת בנשמתה שהגשימה חלום להתגייס למג"ב ולא זכתה לעמוד בטקס ההשבעה".
2 צפייה בגלריה
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל שהתמוטטה בבסיס האימונים במכמש
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל שהתמוטטה בבסיס האימונים במכמש
מאיה אלוני
(צילום: דוברות המשטרה)
כאמור, גם הוריה של מאיה ישתתפו היום בטקס. בני המשפחה מחבקים את החברות מהמחלקה ואומרים: "אין לנו כל טענות למג"ב". לאחר אירוע ההתמוטטות פתחו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתחקיר, ובסופו יועברו המסקנות למפקד מג"ב.