מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, צפוי להגיע לביקור נוסף באזור: ביום חמישי הקרוב יגיע בלינקן לבקר בישראל וברשות הפלסטינית. במהלך ביקורו הוא צפוי לעסוק בהארכת הפסקת האש ובהכנסת סיוע הומניטרי נוסף לרצועת עזה. זהו ביקורו הרביעי של בלינקן באזור מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן
(צילום: JONATHAN ERNST / POOL / AFP)
בהודעת מחלקת המדינה של ארה"ב נכתב שבלינקן ידון במהלך ביקורו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, זאת בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי. בנוסף יעסוק במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרור החטופים הנותרים, בהגנה על חיי אזרחים עזתיים במהלך פעילות ישראל בעזה, ובהאצת הסיוע ההומניטרי לאזרחים ברצועה. עוד נכתב כי "השר ידון בעקרונות שהתווה בטוקיו ב-8 בנובמבר, בצעדים מוחשיים לקידום הקמת מדינה פלסטינית עתידית, ובצורך למנוע את התרחבות הסכסוך".
הכותרת
הציפייה והאכזבות: סערת השחקנים הזרים
17:05
2 צפייה בגלריה
פגישתם של יצחק הרצוג ואנתוני בלינקן בפעם השלישית מפרוץ מלחמת חרבות ברזל
פגישתם של יצחק הרצוג ואנתוני בלינקן בפעם השלישית מפרוץ מלחמת חרבות ברזל
יצחק הרצוג ואנתוני בלינקן
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
מישראל ימריא בלינקן לדובאי, כדי להשתתף בוועידת האקלים של האו"ם, COP28, שם יעסוק בצורך להמשיך בפעולה גלובלית לטיפול במשבר האקלים. המזכיר גם ייפגש עם עמיתים בנושאים אזוריים, בהם גם כמובן הסכסוך בין ישראל לחמאס.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, צפוי גם הוא להשתתף בוועידת האקלים. במהלכה, יקיים פגישות מדיניות עם מנהיגי העולם שיעסקו במלחמה בעזה ובמתן לגיטימציה בינלאומית להמשך הלחימה. הרצוג יטוס ביום חמישי ויחזור למחרת. לפני פרוץ המלחמה אמור היה הרצוג לטוס יחד עם נתניהו בטיסת הבכורה של מטוס "כנף ציון", אולם המלחמה שינתה את התוכניות: נתניהו לא ינכח בוועידה והמטוס לא יצא לטיסת הבכורה שלו.