זירת הרצח בטייבה

רצח מזעזע בטייבה: בראאה מסארווה ושני בניה הקטנים, אמיר ואדם, נדקרו למוות הלילה (בין ראשון לשני) בביתם בטייבה. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את מסארווה (26) וילדיה - פעוט בן שנתיים ותינוק בן חצי שנה - כשהם מחוסרי הכרה, ונאלץ לקבוע את מותם בתום בדיקות רפואיות. בעלה (30) חשוד שדקר את שני הילדים במיטותיהם, ואת אשתו בעת ששהתה במטבח. הוא נעצר הלילה.
הדיווח על הרצח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 02:34. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי מצאו את הצעירה ואת שני הילדים ללא סימני חיים, ונאלצו כאמור לקבוע את מותם. פרמדיק מד"א מוחמד עראקי סיפר כי "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע ביותר. ראינו את האישה, התינוק והפעוט מחוסרי הכרה ועם סימני אלימות על גופם. ביצענו בדיקות רפואיות וניסינו להציל אותם, אך הם היו ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם של השלושה".
4 צפייה בגלריה
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
הנרצחים הלילה בטייבה: האם בראאה מסארווה, ובניה אמיר ואדם
4 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזירת הרצח בטייבה
כוחות משטרה בזירת הרצח בטייבה
כוחות המשטרה בזירת הרצח בטייבה
(צילום: דוברות המשטרה)
שוטרי תחנת טייבה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על האירוע במוקד 100. מהמשטרה נמסר כי חוקרי הזיהוי הפלילי מבצעים איסוף ממצאים פורנזיים במסגרת החקירה. במקביל, נבדק אם לבעל יש רקע פסיכיאטרי.
ראש העיר טייבה, עו"ד שועאע מסארווה מנצור, אמר ל-ynet radio כי "המשפחה לא מוכרת לרשויות הרווחה. מדובר במשפחה מכובדת ואמידה, מבחינת הרשות לא הייתה שום נורה אדומה. בלילה קיבלתי טלפון מקצין המשטרה שדיווח לי, מבחינתי התמונה עדיין לא ברורה". הוא ביקש לא לקשר את הרצח המשולש לרצף הרציחות בחברה הערבית: "אי אפשר לקשור את המקרה הזה לאירועי הטבח בחברה הערבית. זה אסון, אירוע ספציפי שאין לו רקע".
מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב אבי ביטון, הגיע בשלב מסוים לזירת הרצח, שם ביצע הערכת מצב מיוחדת, שבמסגרתה סקרו בפניו קציני החקירות, הזיהוי הפלילי ופיקוד התחנה והמרחב את הממצאים שנותחו עד כה. בתום הערכת המצב הטיל ביטון את החקירה הרגישה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שרון, בסיוע מערכי החקירות המחוזיים.
4 צפייה בגלריה
אמיר ואדם, שנרצחו בביתם בטייבה
אמיר ואדם, שנרצחו בביתם בטייבה
הילדים אמיר ואדם. נרצחו במיטותיהם
4 צפייה בגלריה
מפקד מחוז  מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירת הרצח בטייבה
מפקד מחוז  מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירת הרצח בטייבה
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירה בטייבה
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות רצח מסארווה ושני ילדיה, מניין הנרצחים בחברה הערבית עומד על 64 מאז תחילת השנה. מתוך עשרות מקרי הרצח פוענחו חמישה בלבד. בהשוואה, ב-1 במאי 2022 מספר הנרצחים בחברה הערבית עמד על 25.
בשבוע שעבר נרצחה בדקירות שרה אלגנאמי (33), אם לשלושה ילדים, במתחם משפחתי סמוך לכפר אבו קרינאת שבנגב. המשטרה עצרה ארבעה מאחיה בחשד למעורבות ברצח. את גופתה גילתה אחותה, שהזעיקה את אמה. השתיים עוכבו לחקירה אך שוחררו שלשום. שני אחים נוספים עוכבו, ושוחררו אף הם.
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה לאחר הרצח המשולש בטייבה: "ישראל במצב חירום לאומי. שרי הממשלה הזאת חיים ביקום מקביל - מה לעזאזל עוד צריך לקרות בכדי שיתעוררו? היקום של הממשלה הוא כזה שבו מלחמה באלימות במשפחה כוללת את הפלת חוק הפיקוח האלקטרוני ושבו הנוסח החדש שלו מאפשר לגברים אלימים מועד ב' לרצח, מציאות שבה הפתרון לאלימות חסרת התקדים הוא הצפת הרחובות בעוד כלי נשק, מציאות שבה ראש הממשלה אינו מתערב בנושא ומשאיר לשר לביטחון לאומי שלו להמשיך בתוכניתו להחזרת המשילות - עוד קצת משילות כזאת ואבדנו".