ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד ניצל היום (שישי) את מותו של יבגני פרדר (50) מפגיעת הכטב"ם בתל אביב כדי להתנגח במפגינים נגד הממשלה. "אני חושב שהבחור, לא יודע מי הוא, לא הכרתי אותו. מי שבמשפחה שלו הפגין עד עכשיו - בטח יקבל צביטה בלב - 'איך אני יכול להפגין כשדוד שלי, אח שלי נהרג כרגע?", אמר.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ח"כ ואטורי
(צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)
פגיעת הכטב"ם בתל אביב, הלילה

בריאיון ברדיו תל אביב הוסיף הח"כ מהליכוד, שהסתבך בשלל אמירות מקוממות בעבר: "המפגינים ממשיכים, מהדהדים את מה שחמאס מבקש. כאילו אין מלחמה, לא נופלים חללים בדרום. אותו הדבר כשנהרגים אנשים בצפון. קשה לנו לראות את ההפגנות האלה במרכז".
יבגני פרדר, שהותיר אחריו אחות ואחיינית, התגורר באכסניה שבה עבד כאיש תחזוקה ובה התפוצץ הכטב"ם. "הוא עלה לישראל לבדו מבלראוס ב-20 בינואר 1999. הוא היה בצבא הרוסי ואהב מאוד לשחק הוקי קרח וכדורגל", סיפרה אחייניתו אנסטסיה. "הוא לא היה נשוי. חי לבד, שירת בקרבי במילואים. התקשרנו זה לזה כל יום, לעיתים קרובות הלכנו לראות אחד את השני וליוויתי אותו לרופאים כל הזמן". על פי הערכות צה"ל, הכטב"ם שפגע בת"א הוא סימאד 3 - כטב"ם מתאבד מתוצרת איראנית.
2 צפייה בגלריה
יבגני פרדר
יבגני פרדר
יבגני פרדר
לח"כ ואטורי, כאמור, שלל התבטאויות מקוממות - גם בימי המלחמה. "למזלנו, זה קרה משמיים", אמר ואטורי בחודש דצמבר האחרון על הטבח של חמאס. "עם כל הצער ויש צער רב על 7 באוקטובר, אם לא הייתה קורית ההתקפה מדרום - היינו בבעיה קשה יותר".
בחודש מאי האחרון, התבטא ואטורי נגד שיבוץ חיילות לשמירה על מחבלי חמאס בתאי הכלא. הוא דיבר על הנזק שנגרם ואמר: "אנחנו עוד שמים חיילות נאות לשמור עליהם. איפה נשמע הדבר הזה?".
בחודש שעבר סיפק אמירה מזעזעת נוספת, כשטען שהמפגינים מול בית ראש הממשלה הם "זרוע של החמאס". בריאיון לרדיו "קול ברמה" אמר ואטורי כי "יש כמה זרועות לחמאס - זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות". אחר כך ניסה להבהיר את הדברים, והתנצל: "שמעתי את הדברים שאמרתי - והזדעזעתי".