ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, טוען כי מכשיר ציתות נמצא בחדר השירותים האישי שלו בימיו כשר החוץ של בריטניה, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו השתמש בשירותים. כך דיווח ה"טלגרף" הבריטי. ג'ונסון, שפרסם את הטענה בספרו החדש, כתב כי אנשי הביטחון שלו איתרו את מכשיר הציתות לאחר ביקורו של נתניהו במשרד החוץ הבריטי ב-2017.
1 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו ובוריס ג'ונסון בלונדון
פגישת בנימין נתניהו ובוריס ג'ונסון בלונדון
נתניהו וג'ונסון. מכשיר ציתות באסלה?
(צילום: AFP)
לדברי ג'ונסון, במהלך פגישה במשרד החוץ, נתניהו ביקש לצאת לשירותים, שאותם תיאר ככאלה הדומים ל"שירותי גברים במועדון יוקרתי בלונדון, שנמצאים בתוך "אגף סודי". ג'ונסון תיאר בספרו "Unleashed" כי "ביבי התפנה לשם לזמן מה. יכול להיות שזה צירוף מקרים - אבל לאחר מכן נאמר לי שכשערכו בדיקה שגרתית לגילוי האזנות, הם מצאו באסלה מכשיר האזנה".
ג'ונסון נשאל על ידי ה"טלגרף" אם בכוונתו לפרט עוד - ואמר: "אני חושב שכל מה שצריך לדעת נמצא בפרק בספר". לפי ה"טלגרף", לא ברור אם ישראל ננזפה על האירוע, או לפחות נשאלה עליו.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענה שהועלתה לא רק משוללת כל יסוד, אלא אבסורדית מלכתחילה".
בשנת 2019 התחוללה סערה כשבאתר "פוליטיקו" דווח כי הממשל האמריקני חושד שישראל אחראית להתקנת מכשירי מעקב סלולריים שנמצאו בסמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים ברחבי הבירה וושינגטון.
בישראל הכחישו אז בתקיפות את הדיווח. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר אז כי מדובר ב"שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארה"ב. ההנחייה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל". התגובה נמסרה ממטוסו של נתניהו שהיה בדרך לפגישה עם פוטין, ולאחר הנחיתה אמר נתניהו בקולו: "שקר וכזב, אבל מוחלט. יש לי הנחיה ברורה - לא אוספים מודיעין בארה"ב - וההנחיה הזו נאכפת לחלוטין".
זו לא הפעם הראשונה שבה מיוחסים לישראל ניסיונות לצותת לבכירים בעולם. ב"גרדיאן" הבריטי דווח לאחרונה בין השאר כי המודיעין הישראלי הטריד את התובעת לשעבר פאטו בנסודה ואיים עליה, וגם צותת לה, למחליפה בתפקיד קארים חאן ולעוד עשרות אנשים שהיו קשורים להליכים נגד ישראל בבית הדין – עורכי דין, דיפלומטים ופעילים פלסטינים.
בתחקיר נטען גם כי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מעורבת עמוקות במבצע הריגול והעבירה הנחיות לאיסוף המודיעין, וכי נתניהו עצמו היה "אובססיבי" לגבי חומרי המודיעין שעלו בו. חלק מהחומרים, כך נטען, אפשרו לישראל להיערך מראש לפעולות של בית הדין כדי לנסות לסכל אותן.