יותר מאלף בני אדם ליוו אמש (ב') למנוחות את רס"ן יששכר נתן, קצין בחטיבת הקומנדו שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה. "כשהתגייסת היית כל כך גאה והרגשת ששם השליחות שלך. גם כשאבא ואמא ניסו להניא אותך מללכת לאזורי סכנה, חזרת ואמרת להם 'מי יעשה את העבודה?' ידעת שזו שליחות חייך", ספד לו אחיו חנן.
רס"ן יששכר נתן ז"ל מובא למנוחות
(צילום: תומר שונם הלוי)

"בחופשות מהצבא היית מגיע לבית של אבא ואמא ומשחק עם האחיינים. הבאת לנו אחות חדשה למשפחה, איילת היקרה. הייתם הדוד והדודה שכל הילדים חולמים שיהיו", הוסיף אחיו. "היה לך חשוב לדאוג לאיילת לקרקע יציבה. למדתי ממך אהבת ישראל, אחדות. תשמור עלינו מלמעלה".
האחות נחמה ספדה: "אנחנו גאים בך כל כך. נפלת על קידוש השם, שמרת על ארץ ישראל, אתה גיבור ואמיץ. חירפת נפשך להציל משפחות בשמחת תורה בכפר עזה, אחרי שרקדת בבית כנסת עד השעות הקטנות. עכשיו זה חודש של אור וגאולה, ואנחנו בחושך עצום, סמיך וכואב. אני מאמינה באמונה שלמה שננצח את החושך על ידי הוספת אור בעולם".
2 צפייה בגלריה
מסע ההלוויה של רס"ן יששכר נתן
מסע ההלוויה של רס"ן יששכר נתן
מסע ההלוויה של רס"ן יששכר נתן ז"ל
(צילום: גדי קבלו)
2 צפייה בגלריה
רס"ן יששכר נתן ז"ל
רס"ן יששכר נתן ז"ל
רס"ן יששכר נתן ז"ל ובת זוגו איילת
רס"ן נתן נולד בקריית מלאכי למשפחה מוכרת מקהילת חב"ד בעיר. בשנים האחרונות הוא התגורר ביחידת דיור במושב כפר ורבורג יחד עם איילת, בת זוגו, והשניים תכננו להתחתן בקרוב.
"אתמול בבוקר, לפני שהעולם התהפך, אמרתי 'איזה כיף שיש לך מישהי שדואגת לך'. כתבתי לאיילת שאקנה לך גופיות חמות והיא אמרה שלא אדאג. היא הייתה בקטנות ובגדולות" ספדה האחות מלכה. "היית מוקף באהבה והערצה. שום דבר לא בא לך בקלות. עברת מתפקיד לתפקיד בצבא, עבדת קשה ואנחנו קצרנו את הפירות".
איילת, בת זוגו של יששכר ספדה בכאב: "אני עוד מתקשה לעכל ולסדר את המילים. בינתיים, אני רוצה להגיד לך תודה שהייתה לי הזכות להכיר את החבר הכי טוב שלי. תודה על מי שהיית בשבילי, ארבע שנים שחווינו הכל מהכל. תודה על המשפחה החדשה שנתת לי. אני אוהבת אותך לנצח. אנחנו עוד ניפגש, אני בטוחה בזה ומבטיחה לך".