בהר הרצל נערכה היום (חמישי) הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהל, בן 24 מנוף הגליל, לוחם גדוד נחשון (90) מחטיבת כפיר, שנהרג בפיגוע הדריסה סמוך לגבעת אסף. גדעון, שעלה לישראל מהודו לפני ארבע שנים, נלחם כדי להתגייס לצה"ל. לפי מכריו, הוא הגיע מדי יום ללשכת הגיוס וביקש להתגייס - עד שבגיל 22 הגשים את חלומו.
נפרדים מגרי: הלווייתו של סמ"ר הנגהל

3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
משפחתו של גרי בהלווייתו. "הגשמת את החלום, אנחנו גאים בך"
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יהושע האוקיפ, בן 23 מבית שאן, וחברו הקרוב של גרי, ספד לו. "עלינו יחד באותו יום מהודו וככה הכרנו", סיפר, "הגענו יחד לנתניה ומשם עברנו לנוף הגליל, ולמדנו יחד בישיבת ההסדר בנוף הגליל. הוא היה בחור מאוד ציוני, אהב את המדינה, חלם לעסוק באבטחה ולסייע למשפחה. הוא התגייס לפני יותר משנה, אהב את חטיבת כפיר, דיברנו פעם אחרונה לפני יומיים, הייתה שיחה טובה ושמחה, ממש לא חשבתי שזו תהיה השיחה האחרונה שלנו".
לדבריו, במהלך המלחמה לחם גם ברצועת עזה. "הוא היה אמיץ ואף פעם לא דיבר על פחד, אני השתחררתי מחטיבת כפיר לפני שבוע ושירתנו בשני גדודים שונים, יצא לנו לפעמים להיפגש בצבא. הוא היה חבר טוב שתמיד אפשר לסמוך עליו, תמיד כשהגעתי להורים שלי לנוף הגליל אז קודם כל הייתי פוגש אותו, הייתי בבית אתמול - ויש לנו קבוצה של בני מנשה, החיילים, ושם התחילו לדבר על הפיגוע. מישהו כתב שזה גרי וככה נודע לי שהוא נהרג, התקשרתי לבדוק אם זה נכון, והוא לא ענה לי. זה היום הכי עצוב בחיי".
סגן אלוף יואל גליקמן, מפקד גדוד 90 שבו שירת סמ"ר הנגהאל, פתח את דבריו ואמר: "משפחה יקרה, אנו עומדים כאן המומים מול האובדן. גדעון, למרות שהגעת לישראל בגיל מאוחר ולמדת עברית רק בשנות ה-20 לחייך, בחרת להתגייס ולשרת כלוחם בחטיבת כפיר. היית דוגמה ומופת לכולנו, לוחם מקצועי ואדם טוב לב ואכפתי שלא התלונן אף פעם. היית הלב של הגדוד, ותמיד ראית לנגד עיניך את טובת הסובבים אותך".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
(צילום: AP /Ohad Zwigenbe)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
(צילום: AP /Ohad Zwigenbe)
בהמשך דבריו, הדגיש סא"ל גליקמן את תרומתו של גדעון בשמירה על תושבי מדינת ישראל במהלך פעילותו המבצעית. "היית חלק בלתי נפרד מהמלחמה על קיומה של מדינת ישראל. הגשמת את החלום שלך, ונמשיך את דרכך. הכוח שלנו באחדותנו", סיכם.
קרוב משפחתו של גדעון דיבר על החלום שהניע אותו לעלות לישראל ולשרת בצה"ל: "החלום שלך היה לעלות לישראל, לשרת בצבא ההגנה לישראל ולהגן על אזרחי המדינה, והגשמת את החלום הזה. אנחנו גאים בך. זכית להיקבר כאן בהר הרצל, בעיר הקודש הנצחית של העם היהודי – אתה גיבור אמיתי".
במהלך דבריו, העלה בן המשפחה סוגיות ביחס לטיפול בקהילה וקרא לממשלת ישראל לסייע בהעלאת שאר הקהילה לארץ. "אנחנו בני מנשה חלק בלתי נפרד מעם ישראל, ולמרות הקשיים לא נוותר עד שנעלה את כל הקהילה לארץ", הוסיף בדמעות.
חבר הכנסת לשעבר, מוטי יוגב, ספד אף הוא לגדעון ואמר: "איך נפלו גיבורים. גדעון שלנו כאן בהר הרצל, כולנו בוכים. חלום חייה של משפחת להנגהאל, חלום שנמשך למעלה מ-2,500 שנה לעלות לירושלים, הם שמרו על המסורת הזו. לאחר קום המדינה ניסו בדרכים שונות לומר: 'אנחנו מחפשים את עם ישראל'. חלומו של גדעון היה להתגייס. במשך חצי שנה למד בישיבת ההסדר ואמר: 'מקומי הוא להתגייס'. הוא היה מבוגר יותר. בני המנשה הם צנועים, חכמים והעיקר - רוצים לחזור ולהיות חלק מעם ישראל".
"לצערנו, הקהילה הזו קלטה את ארץ ישראל גם בדם. בשעה קשה זו, אני מבקש לחזק את המשפחה ואת כל בני המנשה שהתאספו מכל רחבי הארץ. כמו כן, אני קורא לשר הקליטה, אופיר סופר, לקבל החלטה לעלות את יתרת משפחתו של גדעון ואת בני מנשה לישראל. בזכות נפילתו של גדעון, תתקבל החלטת ממשלה שתאפשר ליתר שארית הפליטה לעלות לישראל".