הבחירות ברשויות המקומיות הביאו שמות חדשים אל הפוליטיקה המוניציפלית. חלקם כבר עוררו בעבר סערות בגלל התבטאויות ברשתות החברתיות, אחרים עם היסטוריה משפחתית וכאלה עם תחביבים מיוחדים. אלה חלק מהסיפורים של ראשי הרשויות החדשים.
9 צפייה בגלריה
ראשי רשויות חדשים
ראשי רשויות חדשים
(צילום: אפי שריר, דנה קופל, מיכה בריקמן, אלעד גוטמן, רמי זרנגר)

שי קינן, ראש העיר חולון

אחד המהפכים הגדולים בבחירות הנוכחיות היה בחולון, שי קינן הדיח את ראש העיר המיתולוגי מוטי ששון, שכיהן בתפקיד במשך 30 שנה. קינן, בן 42 גרוש ואב לשניים, הוא בוגר תואר ראשון בממשל ודיפלומטיה ותואר שני במדיניות ציבורית. בעשור האחרון הוא כיהן כסגן ראש העיר ויו"ר האופוזיציה, וכן כיועצו לשעבר של שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. במהלך המלחמה קינן גויס לשירות מילואים בפיקוד העורף.
9 צפייה בגלריה
שי קינן
שי קינן
שי קינן. עורר לא מעט סערות בטוויטר
אם השם הזה נשמע לכם מוכר, זה בגלל שהוא חתום על לא מעט התבטאויות שעוררו סערות ברשתות החברתיות, בין היתר על קהילת הלהט"ב ונגד טרנסג'נדרים. באוגוסט הוא שיתף פרסום של האגודה למען הלהט"ב על ילדה טרנסג'נדרית בת 9, וכתב: "בת 15.5 אינה בעלת שיקול דעת ונחשבת לבעילה אסורה ובצדק, אבל בת 9 ששיגעו אותה הזויים יכולה גם יכולה להחליט שהיא טרנסית". במקרה אחר הוא הגיב על ציוץ נגד מצעד הגאווה, שבו הוצגה תמונה ממצעד בחו"ל עם עירום חלקי: "איזה גועל".
בציוץ אחר הוא תקף את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "לא רוצה לחשוב על משא ומתן מדיני של הערבים עם לפיד. חידשתם כבר את הדרכון?". קינן תקף גם את נשיאת העליון חיות: "מכיר את הדמות השיכורה והמצחיקה בשנות ה-80 המצוינת של אסייג שמבליחה פעמיים שלוש בפרק ואומרת 'רק אני קובע פה'? אז אסתר חיות". במאי 2022 הוא תקף את השמאל בישראל: "אין אלים בוטה ו-וולגרי כמו השמאל".

אור פירון זומר, ראש מועצת אורנית

אור פירון זומר, בת 35 נשואה ואם לארבעה, ניצחה בבחירות לראשות המועצה המקומית אורנית. פירון-זומר היא בתו של השר לשעבר שי פירון והקימה חברה לשירותי אבל. לאחרונה היא כיהנה כמנכ"לית "גלובל פארמה", ובעברה הייתה גם ראש מטה מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים.
9 צפייה בגלריה
אור פירון זומר
אור פירון זומר
אור פירון זומר. ממשיכה בדרך של סבתא
(צילום: אלעד גוטמן)
בריאיון שהעניקה בעבר לעיתון "לאישה" אמרה פירון-זומר שהיא לא מכוונת לפוליטיקה. "כבתו של שר החינוך לשעבר, תמיד אמרתי שפוליטיקה לא מעניינת אותי. מצד שני אמרתי שתמיד אהיה במקומות שבהם אוכל לעשות שינוי משמעותי ולתרום. סבתא שלי, אסתר פירון, הייתה סגנית ראש העיר בת-ים במשך 35 שנה. בדצמבר שעבר היא הלכה לעולמה, ובשבעה שלה נדהמתי מכמות התושבים שהגיעו רק להגיד תודה. לרוב היו אלה מעשים קטנים שפשוט שינו להם את החיים. זה היה הרגע שבו הבנתי את חשיבות השלטון המקומי בחיים של אנשים".

נילי אהרון, ראש מועצת ירוחם

עו"ד נילי אהרון, בת 36 נשואה ואם לשניים, נולדה וגדלה בעיר ירוחם לעולים מטג'יקיסטן. היא עומדת בראש סניף הליכוד בירוחם, ואחרי ארבע שנים כיו"ר האופוזיציה היא נבחרה לעמוד בראשות המועצה המקומית. אהרון בוגרת תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית, תואר ראשון נוסף במשפטים ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון במסלול המיוחד לבכירים של אוניברסיטת תל אביב. בעברה שימשה כיועצת חקיקה ורגולציה במשרד התיירות ובלשכת יו"ר הכנסת.
9 צפייה בגלריה
נילי אהרון
נילי אהרון
נילי אהרון
במאי 2022 צייצה אהרון נגד ראש הממשלה דאז נפתלי בנט: "כל יפי הנפש האלו שטוענים שאסור לערבב בין פוליטיקה ושכול, איך אפשר אם השכול מגיע בגלל הפוליטיקה?! בנט לך".

מתן כצמן, ראש מועצת אבן יהודה

עו"ד מתן כצמן, בן 37 נשוי ואב לשלושה, גדל והתחנך באבן יהודה. הוא משרת כמפקד גדוד חי"ר במילואים ופיקד על הלוחמים במבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן". במהלך חרבות ברזל הוא הוביל את הגדוד שלו בתעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון. כצמן הוא פעיל חברתי, מתמחה בתחום היי-טק ושוק הון-סיכון ומייסד ארגון "האמת שלי".
9 צפייה בגלריה
מג"ד במילואים מתן כצמן
מג"ד במילואים מתן כצמן
מתן כצמן במילואים
בריאיון ל-ynet לפני כשנה אמר כי הוא מתנגד לרפורמה המשפטית, אך גם נגד הקריאות לסירוב מילואים. "כשאני רואה את הפרסומים על הסרבנים זה לא עושה לי טוב. אין קשר בין הדברים. אפשר להפגין בצורה דמוקרטית מבלי לסרב למילואים", אמר כצמן. "אין לנו את הפריבילגיה הזו. הצבא הוא הדבר היחיד שמאחד אותנו לעשות דברים למען החברה הישראלית, והסרבנות זה מה שמפלג".
כצמן הוסיף: "הרפורמה מדאיגה אותי מאוד, אבל יציאה לסרבנות מפוררת את החברה הישראלית. אם לא נתאמן זה יפגע ביכולות שלנו למלחמה הבאה. אנחנו יכולים לדאוג ולהשפיע, וזו חובתנו, אבל אנחנו רחוקים מאוד ממצב שצריך לעודד סרבנות".

יוסי קקון, ראש העיר צפת

יוסי קקון, בן 39 נשוי ואב לארבעה, שירת בצבא כראש הלשכה של הרב הפיקודי בפיקוד הצפון. הוא בעל תואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות בנוער בסיכון ותואר שני במנהל עסקים. קקון הוסמך כחובש ונהג אמבולנס, ושימש כמנכ"ל המועצה המקומית רכסים. בשנת 2008 זכה קקון באות "יקיר העיר צפת" על פעילות למען הנוער בעיר.
9 צפייה בגלריה
יוסי קקון מצביע בצפת
יוסי קקון מצביע בצפת
יוסי קקון
(צילום: אפי שריר)

מירה בן ארי, ראש מועצת גן רווה

עו"ד מירה בן ארי, בת 53 נשואה ואם לשלושה, היא בת למשפחה ותיקה ממושב נטעים שבמועצה האזורית גן רווה. בן ארי היא נכדתה של האלחוטנית מירה בן-ארי, שנהרגה בקרב ניצנים במלחמת העצמאות.
בן ארי היא יזמית חברתית חינוכית ובעברה הייתה עורכת דין בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי). בנוסף היא ייסדה והקימה את עמותת "בדרך אל - בית ספר בטב"ע" - המפעילה ומקימה מוסדות חינוך, תעסוקה ופנאי לאנשים עם מוגבלויות.
9 צפייה בגלריה
מירה בן ארי
מירה בן ארי
מירה בן ארי
(צילום: רמי זרנגר)

מיכל רוזנשיין, ראש העיר קריית אונו

מיכל רוזנשיין נולדה וגדלה בקריית אונו ובשנים האחרונות שימשה כמנהלת האגף לשירות התושב בעירייה. בעבר היא נהלה את בית הספר היסודי "יעקב כהן" בעיר. ביוני שעבר היא עזבה את תפקידה כדי להתמודד בבחירות לראשות העיר.
9 צפייה בגלריה
מיכל רוזנשיין
מיכל רוזנשיין
מיכל רוזנשיין
(צילום: מיכה בריקמן )
באותם הימים, כך נודע אז ל-ynet, היא נחקרה במשטרה בחשד לעבירה על חוק הגנת הפרטיות. לפי הפרסום באותה תקופה, מספר ימים לפני שעזבה את תפקידה בעירייה, רוזנשיין העבירה למייל הפרטי שלה רשומות הנוגעות לתושבי העיר, נכסים, כתובות, מספרי טלפון ואפילו מידע על תשלומים שגרתיים. רוזנשיין אמרה אז בתגובה: "לא ביצעתי כל פעולה או מעשה שפגעו בפרטיות או עברו על החוק".

דפנה רביד-רבינוביץ', ראש מועצת שוהם

9 צפייה בגלריה
דפנה רביד רבינוביץ'
דפנה רביד רבינוביץ'
דפנה רביד רבינוביץ'
(צילום: דנה קופל)
דפנה רביד-רבינוביץ', בת 50 נשואה ואם לשניים, נולדה וגדלה בירושלים ומתגוררת כבר 20 שנה בשוהם. היא השתחררה בדרגת סגן מחיל הים ומחזיקה ברישיון להשטת יאכטות. רביד-רבינוביץ' היא מתכננת ערים בהשכלתה ובעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית. בעברה שימשה כמנכ"לית של חברות היי-טק שונות וכן כסגנית ראש מועצת שוהם.