חודשיים אחרי שאחותו הגדולה חן נרצחה באכזריות בידי מחבלי חמאס, התגייס הבוקר (שלישי) נועם דוד בן אבי (19), ממושב מבטחים, לצה"ל. לאחר השלמת שרשרת החיול בבקו"ם, יחל את מסלול השירות שלו בהנדסה קרבית. אף שיכול היה לבחור לדחות את שירותו הצבאי, בחר נועם להתגייס דווקא עכשיו.
2 צפייה בגלריה
חן ואחיה נועם דוד
חן ואחיה נועם דוד
חן בן אבי ואחיה נועם דוד
חן בן אבי ז"ל נרצחה יחד עם ארבעה חברים, בעת שניסו להימלט ממחבלי חמאס שפלשו אל אזור מסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר. שעה קודם לכן עוד הספיקה לשלוח לבן הזוג שלה סרטון קצר מהמסיבה. לרוע המזל, מחבלים נוספים ארבו להם באזור צומת צוחר, מרחק קצר בלבד מהבית, ורצחו את כולם בעת ששהו ברכב. יחד עם חן נרצחו גם שיר ירון, דודי תורג'מן, דור נחום ודן דמרי, זכרם לברכה. כולם צעירים מהיישובים באזור.
על הקשר עם חן, שגדולה ממנו בארבע שנים, סיפר נועם: "היינו כמו חתול ועכבר. היא הייתה מעצבנת אותי ואני, עם הפתיל הקצר, הייתי מתעצבן בחזרה. היינו אחים אוהבים". הוא נזכר במה שאירע בשבת השחורה: "למרות שבעוטף חווים הרבה רגעים מלחיצים, סבבים שונים והרבה אזעקות, אותו הבוקר היה מבעית", סיפר. נועם ומשפחתו התחבאו בממ"ד וחיכו לחן שתחזור. לאחר זמן שמעו יריות מחוץ לבית, יריות שהתבררו לאחר מכן כאלה שהרגו את חן ואת חבריה במכונית. "הם היו כל כך קרובים, אך ממש שתי דקות לפני שהגיעו - המחבלים הרגו אותם".
2 צפייה בגלריה
חן ואחיה נועם דוד
חן ואחיה נועם דוד
שיחת הוואטסאפ של חן ובן הזוג שלה
נועם לא תמיד ידע שהוא רוצה ללכת לקרבי, אך בשנתיים אחרונות בעקבות הסבבים הרבים שהיו, ובעיקר עכשיו הוא מבין שזה הדבר שעכשיו הוא צריך לעשות. "עם כל החששות, הפחדים וההתרגשות - צריך לקום ולהגן על הבית", אמר.