עוד לפני ההפגנות הקבועות של מוצאי שבת, ו"יום ההתנגדות" שהוכרז על ידי ארגוני המחאה ביום ראשון הקרוב, הפגינו הערב (חמישי) אלפי אנשים בירושלים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים קראו לקביעת מועד לבחירות ולהתפטרות של הממשלה.
צעדת מחאה בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

פרופ שקמה ברסלר, מראשי המחאה, נאמה בכיכר פריז ואמרה בין היתר: "120 אחים ואחיות שלנו, ילדים נשים וטף נמצאים בידי חיות אדם. עסקה מונחת על השולחן והחשש של סמוטריץ' - לא שהעסקה תתפספס אלא שסינואר יקבל את העסקה. הקנאים הבדלנים מקדמים בכוונת מכוון מלחמה, והאיש שזה ביתו מפחד לגורלו האישי מטרפד את העיסקה בשם 'גורם בטחוני'. הכהניסטים הבדלנים רוצים מלחמת גוג ונגוג ונתניהו מגיש להם אותה. והחטופים? והחיילים? הם מגש הכסף. אנחנו פה כי שני שליש מהעם מבינים שנתניהו לא כשיר להוביל אותנו. לא בימי שגרה ובטח לא בחירום. אנחנו פה כי כל עוד הגה השלטון בידיים כהניסטיות קנאיות לאומניות וגזעניות לא יחזרו החטופים, לא ישוקם הצפון ולא נכריע את אויבינו. אנחנו פה כי כבר הוכחנו שציבור גדול המאמין בכל ליבו בערכיו ובצדקת הדרך יכול לשנות את הכיוון אליו הולכת המדינה גם בניגוד לעמדת הממשלה. אנחנו פה כי אנחנו יודעים שבין חברי קואליציית ה-64 יש רבים שאינם מעוניינים להקריב את מדינת ישראל על מזבח כהניסטי".

יום "השיבוש": צעדות ומחאות

ביום ראשון הקרוב מתכננים ארגוני המחאה "יום התנגדות" רחב שיכלול שיבושים רבים. בין היתר הצטרפו מספר חברות פרטיות וכמה מוסדות אשר הודיעו כי עובדיהם יעבדו מהבית או יהיו חופשיים להצטרף למחאה. מטה המאבק "חופשי בארצנו" אמר כי המחאה היא לציון תשעה חודשים לאסון ה-7 באוקטובר ובקריאה לבחירות מיידיות.
1 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים בתל אביב
מחאת משפחות החטופים בתל אביב
מחאת משפחות החטופים בת"א. מתוכננת גם ביום ראשון
(צילום: מוטי קמחי)
ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "ההיענות הרחבה של ארגונים ומוסדות מובילים ליום השיבוש מוכיחה שהקריאה לשינוי מהדהדת בכל שכבות החברה הישראלית. זו אינה עוד מחאה, אלא קריאה לאומית לתיקון ולהחזרת המנדט לעם. אנו קוראים לכל אזרח ולכל ארגון להצטרף אלינו ב-7 ביולי. יחד נוכיח שהגיע הזמן לבחירות, להחזרת החטופים, ולהנהגה שתשקם את החברה הישראלית".
בין היתר מתוכננת הפגנת "9 חודשים לאסון" בקיבוץ אור הנר בעוטף עזה, הפגנה מול ביתו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בקריאה להשבתת המשק, מחאה רכובה ב-30 כיכרות ושיירות לאורך כבישי המדינה. בשעות הצהריים ייערכו צעדות בתל אביב אל בית ההסתדרות ובשעה 19:00 הפגנה בשער בגין בהובלת משפחות החטופים. משם גם תצא צעדה נוספת, ואחת אחרת תצא מגן סאקר אל ביתו של ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים.