(צילום: אבי חי)

ראשי רשויות מהנגב אמרו היום (רביעי) לאולפן ynet כי הם אופטימיים לגבי שיתוף הפעולה עם הממשלה המסתמנת ל"השבת המשילות" בדרום. לדבריהם, "ניתן צ'אנס לממשלה ולבן גביר".
ראש העיר דימונה, בני ביטון, אמר כי "מה שהולך היום בנגב הולך בכל מדינת ישראל. אמרנו את זה, זה יזלוג לכל מדינת ישראל, והגיע הזמן לסיים את נושא המשילות. אנחנו ניתן צ'אנס גדול לממשלה החדשה וניתן צ'אנס לשר לביטחון לאומי, לבן גביר, זה יהיה או צל"ש או טר"ש. אני חושב שזה יהיה צל"ש. אנחנו מוכנים להירתם, לעזור. צריכים קודם כל לתת תגבורת למשטרת ישראל ולתת עונשי מינימום לבתי המשפט. אני מאמין שנראה נגב חדש, נגב טוב".
2 צפייה בגלריה
"אם אין ביטחון אישי ומשילות, כל השאר לא שווה". נשק בשיירת חתונה בנגב
"אם אין ביטחון אישי ומשילות, כל השאר לא שווה". נשק בשיירת חתונה בנגב
"אם אין ביטחון אישי ומשילות, כל השאר לא שווה". נשק בשיירת חתונה בנגב
לדבריו, "אי אפשר רק להטיף. נושא המגזר הבדואי הוא תפוח אדמה לוהט. אנחנו צריכים להתעסק בשלושה דברים אצלם: דיור, תעסוקה וחינוך. הם לא יכולים ללכת ללמוד בג'נין, בשכם וברבת עמון, הם לא לומדים את תורתו של ז'בוטינסקי. צריך להקים להם פה מכללות. הצעתי תוכנית לנתניהו להקים יישוב בדואי כמו שהקימו לפני 25 שנה את מודיעין, חלקם רוצים לגור בבנייה רוויה. אנחנו ניתן והם יקבלו. אם יהיה להם רע, לנו יהיה רע. להם יהיה טוב, גם לנו יהיה טוב".
ראש המועצה המקומית עומר, פיני בדש, אמר שהוא אופטימי לגבי התוכניות של השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר לגבי הנגב. "הפורום שהוקם לפני שנתיים שקראנו לו 'חוק וסדר בנגב', היום הרחבנו אותו לחוק וסדר בנגב ובגליל ובהתיישבות. היה כנס שהכנו במשך החצי שנה האחרונה, תוכנית עבודה שרצינו להציג לממשלה הפורשת והמסיימת אבל נביא את זה לממשלה החדשה. איך אנחנו רואים ומה צריך להשקיע ובאיזה תחומים ובאיזה תוכניות להשקיע כדי להחזיר את המשילות לנגב ולגליל".

2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
"צריך לתת לו צ'אנס לעשות שינוי". בן גביר
(צילום: EPA)
לדברי בדש, לא תהיה לו בעיה לעבוד במשותף עם הממשלה המסתמנת. "זאת הממשלה הכי ימנית שקיימת, אנחנו נותנים לה צ'אנס. בן גביר, שאני מדבר איתו מדי פעם והוא מתייעץ, צריך לתת לו צ'אנס לעשות שינוי. הוא חושב בכיוון הנכון", הוא אמר.
"הממשלה הזו מבינה, בן גביר לא סתם קיבל 14 מנדטים, גם בעומר הצביעו לו 10%, בקיבוצים כולם. זו הייתה מחאה על חוסר משילות ועל החוסר ביטחון ברחובות", אמר בדש. "הממשלה הזו צריכה להבין שזה הנושא המרכזי שלה, הביטחון האישי של התושבים בארץ לפני כלכלה, לפני דיור, לפני הכול. אם אין לך ביטחון אישי, אין לך משילות במדינה, כל השאר כבר לא שווה. אני בטוח שהם ייקחו את זה כנושא המרכזי לטפל בו".