במשך 224 ימים קיוו בני משפחתה וחבריה של עמית בוסקילה להודעה אחרת. אבל היום (שישי) הגיעה הבשורה הקשה מכל. דובר צה"ל הודיע כי הצעירה, שבילתה במסיבת הנובה, נרצחה בטבח 7 באוקטובר, וגופתה חולצה במבצע של צה"ל ושב"כ.
גופתה של בוסקילה, בת 28 מאשדוד, נחטפה לרצועה על ידי מחבלי חמאס מעיקול מפלסים, לשם נמלטה ממסיבת הטבע ברעים. מלבדה, חילצו הכוחות גם את גופותיהם של שני לוק ואיציק גרלנטר, שבילו אף הם במסיבת הטבע.
2 צפייה בגלריה
עמית אסתר בוסקילה
עמית אסתר בוסקילה
עמית בוסקילה
הודעת דובר צה"ל על חילוץ גופות 3 החטופים
(צילום: דובר צה"ל)

חברתה הטובה של בוסקילה, עדן וסלי, יצאה לחפש אותה באתר המסיבה עם קבלת הדיווחים על חדירת המחבלים, וצילמה את התמונות ששימשו עדות בתחקיר שפרסם "ניו יורק טיימס" על מעשי האונס באותו יום.
"אני מרוסקת", אמרה וסלי ל-ynet. "ציפיתי לסוף אחר. לסוף טוב, שתחזור ואני אספר לה כמה שחיכינו לה וכמה שעברנו בלעדיה וכמה שעשינו בשבילה ושנסעתי לחפש אותה, ושהייתי מוכנה לנסוע עוד אלף פעם גם אם הייתי מקבלת כדורים בכל הגוף, לא היה אכפת לי. העיקר להחזיר אותה בחיים".
"חזרתי בתשובה בשבילה, בזכותה, והחזרתי עוד בנות בתשובה, בנות שלקחו על עצמן צניעות, הכול בזכותה", הוסיפה בכאב וסלי. "לא האמנתי שיכול להיות סוף רע. הייתי בטוחה שנתפלל ונשמח בהילולה שלה. הייתי בטוחה שאנחנו נתפלל ונשמח בסעודת ההודיה שלה, שנחתן אותה, שיהיו לה ילדים".
2 צפייה בגלריה
עדן וסלי ועמית בוסקילה
עדן וסלי ועמית בוסקילה
עמית בוסקילה ועדן וסלי. "כל החיים שלי הייתי עם עמית"
היא סיפרה כי "כל החיים שלי הייתי עם עמית. גדלנו ביחד, בכל דבר היא התייעצה איתי". על היום שלפני 7 באוקטובר אמרה: "ביום שישי, היום שהיא נסעה למסיבה, היא התקשרה אליי. היא הייתה אמורה לנסוע איתי. אם הייתי יודעת שזה מה שיקרה הייתי צריכה להילחם יותר שלא תיסע".
בעת שחיפשה את עמית, גילתה וסלי את הזוועות באזור הנובה - והפוסט שלה על "האישה בשמלה השחורה" גל עבדוש - שנרצחה במסיבה עם בעלה נאג'י - הוזכר בתחקיר "ניו יורק טיימס". "פחדתי לדבר על כל מה שראיתי שם", אמרה. "על הגופות השרופות, המבותרות, על הגופה שראיתי שנרצחה ונאנסה. כל העולם צריך לדעת את הזוועות שחמאס עשו, כל העולם צריך לדעת מה האנשים האלה עברו לפני שהם נרצחו. כל העולם צריך לדעת שהתעללו בהם מינית. אי אפשר להשתיק את זה יותר. הלב שלנו מת. אני עוד לא מעכלת".