יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז, שבהמשך היום (ה') יושבע לסגן שר במשרד ראש הממשלה, התייחס בצהריים לראשונה לחשיפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" של "רשימות הסימון" של מפלגתו – ובכללן סימון שמי של להט"בים בכלי התקשורת השונים – וטען שמדובר בסך הכול ב"חומרים לחוגי בית" שבהם הרצו אנשי המפלגה על "ההשפעה במערכות ציבוריות שונות".
מעוז: "אלו חומרי הסברה לחוגי בית, מנסים להכתים את הממשלה"
(צילום: ערוץ הכנסת)

בנאום שנשא במליאת הכנסת, בישיבת השבעת הממשלה החדשה, טען מעוז כי מדובר בניסיון של "גורמים בתקשורת" להכתים אותה. "הם מוכנים לעשות הכול, כולל שקרים, הכפשות והוצאת דברים מהקשרם או בקיצור לעשות דמוניזציה, שיימינג ודה לגיטימציה בכל דרך אפשרית לחברי הקואליציה החדשה", אמר.
יצוין כי כבר בחשיפה בשבוע שעבר של נדב איל הודגש כי הרשימות שנחשפו היו חלק מחומרי הדרכה פנימיים של המפלגה, בדומה לטענתו כעת של מעוז. המסמכים של נעם נכתבו בסוף 2019 וחשפו את הדרך שבה המפלגה מזהה את "יריביה" ואת קשריהם וכן עוסקת בסימון ספציפי של אנשים – לא פוליטיקאים או נבחרי ציבור – שמפריעים לחזון שלה. בין היתר נכללו במסמכים רשימות של חוקרים שהם לכאורה אנשי "שמאל קיצוני".
מסמך נוסף שעורר יותר מכל סערה היה זה שכותרתו "תקשורת להט"בית – תקציר". במסמך נכללו ציטוטים מודגשים וסלקטיביים מתוך כתבות שפורסמו על להט"בים בתקשורת הישראלית, כאלה שממחישים את הדרך שבה אנשים סייעו זה לזה במהלך הקריירה שלהם וקידמו שוויון זכויות. בתחתית המסמך מופיעה טבלה עם הלוגואים של כלי תקשורת בישראל, שמביאה שמות של הומואים ולסביות להט"בים בולטים בעולם התקשורת (כולל ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet). מופיעים במסמך שמות של עשרות בני אדם: כתבים וכתבות, מגישות ומגישים ומנהלים.
1 צפייה בגלריה
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
"רשימות הסימון" של נעם
החשיפה עוררה כאמור זעם נרחב, במיוחד בקהילת הלהט"ב, ורק אתמול הגישה האגודה למען הלהט"ב בקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד נעם. "המפלגה ניהלה מעקב וסימון של אזרחים במדינת ישראל ועובדי ציבור עקב זהותם המינית או עמדותיהם הפוליטיות או האזרחיות", צוין במכתב שהגישה האגודה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.
כעת טוען כאמור מעוז כי מדובר בניסיון הכפשה, אף שלא הכחיש את עצם קיומן של הרשימות. "באופן מכוון ומרושע מנסים לצייר אותי כמי שנלחם ונאבק כנגד פרטים כאלה או אחרים. בשבוע האחרון הסערה התורנית בתקשורת הייתה הגילוי המרעיש על הרשימות השחורות כביכול. כאילו עוד רגע מתחילים טיהורים סטליניסטיים או לפחות רדיפה בנוסח המקארתיזם. כמובן שהמציאות היא שונה והפוכה ב-180 מעלות מכפי שמשתקף בתשקורת. מדובר בסך הכול בחומרי הסברה למעבירי חוג בית, שנלקחו מאתרים כמו וואלה וכלי תקשורת אחרים שבהם רוכזו נתונים כדי להראות השפעה במערכות ציבוריות שונות", אמר.
הוא הוסיף: "אין שקר גדול מזה. בעשייתי הציבורית ובהתבטאויותיי אין שום דבר שמכוון נגד אנשים ספציפיים, גם אם כואב לי על מי שחי ופועל באופן מנוגד לתורה. זו הסיבה שאצביע היום בעד מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת. הביקורת שלי היא תמיד על האידאולוגיה, האג'נדות ועל הארגונים שמשתמשים באותם אנשים פרטיים לטובת אותן אג'נדות. אינני מדבר על אף אחד מאלו הנמשכים לבני מינם באופן אישי – אלא על הלהט"ביזם כרעיון וכתנועה פוליטית. אינני מדבר על אף אחד מהשמאל באופן אישי אלא על אידאולוגיית השמאל". במהלך נאומו קרא לעברו קריאות ביניים ח"כ גלעד קריב מהעבודה, וכינה אותו "מר רשימות שחורות".