עשרות תושבים ביישוב בת חפר, הגדול ביותר במועצת עמק חפר, הפגינו הערב (שני) בשער הכניסה על רקע ירי מחבלי חמאס מטול כרם והתיעוד המטריד שפורסם היום - שבמסגרתו חצו שב"חים את חומת ההפרדה ונתפסו. המפגינים הניפו שלטים שבהם נכתב: "יישובי גדר זה לא הפקר", ו"היום שב"ח - מחר מחבל, אל תפקירו אותנו". מלבד זאת קראו המפגינים: "מנורות האזהרה הביטחוניות הללו אסור להתעלם".
המפגינים בבת חפר, ותיעוד הירי שפרסם חמאס

1 צפייה בגלריה
מחאות תושבי בת חפר עקב הפקרת ביטחונם לאחר טבח ה-7 באוקטובר
מחאות תושבי בת חפר עקב הפקרת ביטחונם לאחר טבח ה-7 באוקטובר
"אל תפקירו אותנו". ההפגנה בשער הכניסה לבת חפר
(צילום: שיקו ויונטה)
תושבים בבת חפר אמרו כי "בבוקר התעוררו תושבי בת חפר לקולות ירי לעבר היישוב. זו אינה הפעם הראשונה שזה קורה, אלא עניין שבשוטף. רק מהבוקר קרו שתי תקריות חמורות בגזרה - גדודי חמאס בטול כרם ביצעו ירי מעבר לגדר לעבר היישוב ללא כל פחד ומורא - והגדילו ופרסמו תיעוד רשמי מטעם הזרוע הצבאית של חמאס של הפיגוע".
עוד ציינו התושבים: "עשרות מחבלים חצו הבוקר את חומת ההפרדה בגזרת טול כרם לעבר יישובי עמק חפר. המעבר סוכל והם נעצרו. בצל אירועי 7 באוקטובר, תושבי בת חפר, יד חנה ובחן לא עוצמים עין מרוב דאגה. יתרה מכך, כוחות המילואים שהיוו כוח משמעותי ממערך הביטחון, הן כחלק מכיתת הכוננות של היישובים הנ"ל והן מחמ"ל בת חפר, אשר משמש כעיניים של צה"ל בגזרה, שוחררו ב-1 במאי, והתושבים נותרו ללא מענה ביטחוני ראוי".
תיעוד חציית השב"חים, שעורר בהלה רבה

סרטון החצייה של השב"חים עורר בהלה רבה, בעקבות שמועות שמדובר במחבלים שעברו את חומת ההפרדה והם בדרכם לבצע פיגוע ביישובים סמוכים לחומה או בנתניה. מהר מאוד התברר כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים, שאינם חמושים.
דובר צה"ל הדגיש לאחר האירוע כי "בעת קבלת הדיווח קפצו כוחות לנקודה", והוסיף: "במהלך השנים האחרונות הוקם גדוד חדש האמון על הגנה בתפר, שונו נוהלי הפתיחה באש והוקמו יחידות מיוחדות להגנה בתפר. בעקבות כך ניכרת ירידה משמעותית במספר המסתננים שחוצים, צה״ל מודע לקיום הבעיה ופועל בכדי לטפל בה".
ירי "גדודי חללי אל-אקצא" לעבר בת חפר, בחודש שעבר

ביישובי עמק חפר חוששים כאמור מאירוע של חציית גדר ההפרדה וחדירה ליישובים, בייחוד לאחר 7 באוקטובר. לפני כחודש, ארגון "גדודי חללי אל-אקצא" בטול כרם, השייך לפת"ח, קיבל אחריות על ירי לעבר בת חפר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לבתי היישוב הקהילתי. המחבלים שפתחו באש פרסמו גם הם אז תיעוד של הירי מטול כרם לעבר בת חפר.
בסוף השנה שעברה נערכו בבת חפר כמה בדיקות בעקבות תלונות של תושבים על רעש של עבודות וחשד לחפירת מנהרות משטחי הרשות הפלסטינית. במהלך הבדיקות לא נמצאו סימנים למנהרות.